• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Anonym (Joppi)
    lyckligast80 skrev 2018-04-24 08:08:53 följande:

Man ångrar bara det man aldrig gjorde. : )

Jag är 38, sambon 29. Han har inga barn jag har en 11 åring sen tidigare som är hos oss varannan vecka. Vi har kämpat sen juni förra året för att få en liten gemensam knodd men det vill sig inte riktigt:/ Är uppsatta på kö för ivf. Inga fel hittade på någon av oss.

Både spännande och nervöst över att börja om nu, orkar man? Orkar kroppen? Huvudet? Många risker med att skaffa barn sent, men det kan ju också gå jättebra. Så man får nog bara sluta tänka och låta det bli som det blir när det blir. : )

Så jag tycker nog det är fantastiskt att man vågar. : )

Har på något naivt sätt känns som om de kommer ta sig på första försöket bara för att de gjorde de när jag fick mina två första. Men de är 8 och 9 år sedan då kroppen har ju åldrats.. Så de är kanske de som gör de extra läskigt att verkligen försöka. Sen är de en annan partner så man kanske borde lugna ner sig lite och inte gå in förhårt.

Ja både hoppas att de ska ta sig men om de gör de är de verkligen genomtänkt? För en månad sedan innan kille började prata om de sa jag blankt nej. Men nu. Ni vet hur de är när barnkarusellen inne ihuvudet så sakta börjar rulla igång. Och när man smtodigt trott man stängt den dörren för gott känns de extra läskigt. På något sätt känns de som första gången en gång till..

Har ingen aning om hur livet skulle bli med ett gemensamt. Man har på ett sätt blivit väldigt bekväm med att '' bara'' ha dom andra barnen varannan vecka. Och nu skulle de betyda att man har barn varje dag. Alltid. Och de känns med skrämmande. Man har på något sätt blivit väldigt självständig och inte beroende av att behöva anpassa sig. Så bara de kommer bli stort.

Ja hjärnspöken är de gott om.

Ibland undrar jag om jag är riktigt riktig som överväger. Så därför bestämmer man sig så får vi se nästa månad.
  • Systeryster33
    maria1992 skrev 2018-04-24 08:51:48 följande:

Hoppar på här med!

Glad gubbe på ägglossningstest i lördags. När tror ni ägglossning är om ni kollar min kurva? Igår? Idag?

Då var vi här igen båda två! Fick du med missfall?

Skulle säga igår:) lycka till!!

Min kurva är helt fucked up! Fick reda på missfall 20/4och hade äl 21/4.. men tempen har fortsatt vart hög till nyss så Nc fattar nog ingenting nu! Och inte jag heller

• Greta88
    fruitloop skrev 2018-04-24 08:03:02 följande:

Nu är mensen äntligen slut och myset har påbörjats! Första gången i mitt liv utan prevetivmedel! =) Jag har ingen koll alls på äl, förutom vad apparna tror (och de säger olika, 2-4 maj) men jag förstår att det inte går att veta säkert utan att testa. Sambon tycker dock inte att vi ska lägga pengar på sådant redan nu. Själv är jag lite av ett kontrollfreak och vill veta ALLT. Precis som flera av er skriver så googlar jag allt hela tiden just nu! Men vi får väl mysa så mycket som möjligt och hoppas vi prickar in äl.

Vilka är de vanligaste symptomen på ägglossning? Jag brukar få ont i äggstockarna en vecka innan mens och bli extremt känslig, men om det är ägglossning så betyder det att min lutealfas är väldigt kort, och som jag förstått så är det då svårare att bli gravid? Men det behöver kanske inte vara ägglossningen jag känner då? Ååh, om kroppen ändå hade en inbyggd dataskärm eller nått, haha! Kommer bli en extremt lång månad.

Vi är ungefär i samma tidsram :)

Min mens slutade också igår, bör ha Äl 4/5. Mina tecken är rikliga Äl flytningar som börjar en dag innan äl och håller i sig 3-4 dagar. Sen ibland får jag lite drag och värk. Sen att man blir rejält sugen på att mysa går ju inte att undvika ;) kroppen är häftig!

Vi kommer tyvärr ha svårt att få till det denna gången och vi har sagt att vi ?tar det som det kommer? nu första försöken. Rent spontant hade de passat bättre för vår del att bli gravida i sensommar/höst, men man vet ju aldrig hur lång tid det tar heller så bättre köra igång nu.

Känns som jag bara har massa ursäkter för att vänta. Man blir ju inte yngre ;)
  • maria1992
    Systeryster33 skrev 2018-04-24 12:00:13 följande:
    Då var vi här igen båda två! Fick du med missfall?

Skulle säga igår:) lycka till!!

Min kurva är helt fucked up! Fick reda på missfall 20/4och hade äl 21/4.. men tempen har fortsatt vart hög till nyss så Nc fattar nog ingenting nu! Och inte jag heller
    Då var vi här igen... Japp, missfall för min del.. Din med? :/ Fan så tråkigt :/ 

Ja, tror med ingår.. Den skulle kommit igår enligt NC också. Har du ägglossningsflytningar? Har fan aldrig haft det. Skumt alltså. De enda det blir är vattniga men inte trådigt eller så.. hmm.. 

Haha, ja, det måste jag ju säga.. men förmodligen har du ju haft ägglossning?? Eller? De kan ju ta ett tag att komma i balans efter missfall har jag hört.. <3
  • Jagvetdåinte

Äl för några dagar sen. Har tid för cellprov på fredag. Läst att det inte ska vara någon fara om man är gravid. Men kan det störa själva processen på något sätt tror ni?

• Imra

Äl +5/6 idag och mina bröstvårtor är väldigt ömma..?

Mina bröst brukar kunna ömma några dagar innan mens men inte bara bröstvårtorna?

Vet inte riktigt vad jag ville få ut av detta haha, både för tidigt för att känna av någon och för tidigt att testa. ;)

• Anonym (Joppi)

+ på ÄL stickan idag! Vi har haft sex alla dagar denna veckan så nu jäklar är de förberett för ägget ;) hur har ni andra tänkt har ni sex på ÄL eller innan eller hela tiden?

• saijda

Igår slutade mini blödningen helt tvärt. Har bara blött vid ansträngning och vid toalettbesök. Hade ingen vanlig mensvärk, inte blött som vid mens och det varit rosaaktigt blandat med flytningar (ber om ursäkt men också klibbigt), gissar på antingen nidblödning eller genombrottsblödning :0

Illamåendet har inte avtagit och extrem trötthet samt kissnödig hela tiden.. ska våga ta ett test idag. Men ville fråga om någon känner igen sig?

Svar på tråden Bim Maj 2018