• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Issari
    Nicci91 skrev 2018-05-02 09:11:58 följande:

Klarar du dig från att testa?;) Enligt NC ska äl vara 11/5 men har svårt att lita på det då det många ggr har visat fel.. Funderar på börja med stickor snart för att minska risken att missa äl:)

Hehe, ja, jag har klarat mig från att testa idag. Hittills i alla fall. Men jag tänker att det bästa är att testa på morgonen så det får bli imorgon bitti.

Jag testade med ÄL-stickor ett tag men har haft svårt att få positivt resultat (har nog bara lyckats en gång och då med flera stickor om dagen!) trots att jag enligt NC har ÄL varje cykel. Nästan alltid på dag 16. Så jag lät bli stickorna denna månad. Jag skaffade däremot en app till, fertility friend, som jag också tycker verkar bra. Där finns också mer funktioner och mer information.

Har du tempat i många cykler? Jag har tempat i ett år ungefär så nu är NC bra på att förutsäga. Det diffar endast någon dag ibland, men min cykel är ju också regelbunden. Men det tar ett tag att få ordning/rutin på mätningarna så att de blir bra!
  • AllaGodaTingÄrTre
    Enmsik skrev 2018-05-02 10:43:26 följande:

Vet inte exakt när jag var BIM då min mens är väldigt oregelbunden. Men fick det här på tidigt test på clearblue idag. Den ena bilden är original och den andra är samma bild men redigerad. Kan man våga hoppas???

Åh grattis!!!
  • Enmsik
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-02 11:26:13 följande:
    Åh grattis!!!
    Wow! Måste ändå testa om några dagar igen med ett vanligt. Men det kan alltså stämma?! :D
  • AllaGodaTingÄrTre
    Enmsik skrev 2018-05-02 11:29:53 följande:

Wow! Måste ändå testa om några dagar igen med ett vanligt. Men det kan alltså stämma?! :D

Jag testade så svagt först med båda mina barn! :)
  • Enmsik
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-02 11:31:08 följande:
    Jag testade så svagt först med båda mina barn! :)
    Jag har fått spök på clearblue tidigare men aldrig att det då blivit ljusblått och väldigt starkt blått vid redigering. Har knappt synts då.. :D
  • Linneisen
    Enmsik skrev 2018-05-02 10:43:26 följande:

Vet inte exakt när jag var BIM då min mens är väldigt oregelbunden. Men fick det här på tidigt test på clearblue idag. Den ena bilden är original och den andra är samma bild men redigerad. Kan man våga hoppas???

Jag tycker det ser positivt ut!
  • Lindsey77
    Elsaida skrev 2018-05-01 22:04:39 följande:

Jag kan inte använda digitalt, de ger mig aldrig fullt utslag, någonsin, har ju äl då jag blivit gravid och fått positivt på stickor, men aldrig någonsin på digitalt, så de har jag inte mycket för alls faktiskt.

Det var ju komiskt. Har fått glad fast gubbe de andra två månaderna jag använt digitalt. Så jag trodde att de funkar på mig. Har använt massor av ÄL stickor, men bara positivt en månad. För mig har det varit tvärtom. :) Jag vet att jag har ÄL... denna månad har ÄL hoppat över, kommit tidigare eller så har digitalt visat fel.
  • Linneisen
    storformatare skrev 2018-05-02 12:33:58 följande:

Tack för gratulationerna, ni hade rätt! :)

Åh grattis!!
  • storformatare
    Linneisen skrev 2018-05-02 14:36:44 följande:

Åh grattis!!

Tack! Nån som vet ungefär hur lång tid det tar att smälta sådana nyheter? ;)
Svar på tråden Bim Maj 2018