• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • saijda
    Mih4 skrev 2018-05-02 18:35:07 följande:

Tänkte dela av mig av min kurva. Verkar som att jag är en låghormonare och har hela tiden varit orolig för att tempen är för låg. På kvällarna var min temp uppe på 36.8 vilket jag tog som ett tecken på att kroppen var i arbete. Dock morgontempen lägre! .

Plussade svagt BIM +1 på early. Plussade svagt på vanligt idag BIM +2/3. Min temp är låg ändå men ändå högre än strecket. Negativt på BIM - 1 kan jag ju säga!

Symptom: mensvärk BIM - 1. Hela dagen från och till men inte ett enda tecken på blod. Allt var klart. BIM+1 fick jag ömma bröst och även starkare blodådror runtom bröstvårtorna. Mest öm mot armhålan och ovanför. Går runt och moler flera gånger per dag, inget mer. Är superpigg!? Aldrig varit så pigg och utan huvudvärk som jag alltid annars har. Glad! (kommer sota för dessa ord inom några veckor säkert). Äter folsyra sedan februari. Hade sex varannan dag vid ägglossning. Vårt andra försök.

Ett tips är att vänta med testen!! Fan det tär att få negativt. Litade verkligen på känslan på BIM - 1 då jag sa rakt ut att jag var gravid men ett tomt test var jobbigt.

Lycka till allihopa!! Tänkte att dessa saker funderade jag på innan plusset. :D

Tack för allt du delade med dig :) själv är jag troligen på BIM+4 testade negativt på ÄL+13 (appen räknade först ut det som BIM därav testet) och ska våga mig på att testa imorgon. Hade en konstig blödning till och från (ursäkta -knappt en femtedel av trosskyddet fylldes) den 21a-24e april. Men tror verkligen jag är gravid!

Har några av de symtom du beskriver så hoppas. Får se vad testet säger :0
  • FrökenUtter

Här har det hänt grejer! Vad många som plussat sedan jag var inne senast! Så härligt!
    Behöver flytta fram mig i listan då jag hamnar på  BIM 22/5 men har glömt uppdatera. Nu är det en dryg vecka kvar till ÄL så nu får helgen gärna komma och passera! 

BIM-lista

1/5 Mih4, Jagvetdåinte 

2/5, Theresu, puffen2009 

3/5 Lilly2015, Imra, sofiaaaaaa, Issari 

4/5 Meemelie, ansano91, H0nd3ndär 

5/5 niiskuneiti, AllaGodaTingÄrTre, theteacher, Jeex

6/5 Paka, louisejohansson, Nicciz

7/5 Sararebecca, maria1992, jennyek93 

8/5 aleakim90, CBF, Zandylina 

9/5 lottch3n, Ejjami 

10/5 nooneyouknow 

11/5 E88 

12/5 Lo, Linneisen 

12/5 pippispetra 

13/5 Hepphopp 

14/5 Alehed90 

15/5 dummamej2, EIJ90, Nelliki, Jahajaa, snorpan91 

16/5 LovaViola 

18/5 Greta88 

19/5 Lunalove, Fruitloop 

20/5 lyckligast80 

22/5 MR8692, Saijda, Nilepile89, FrökenUtter

24/5 Nicci91 

25/5 lullis94 

26/5 Norrlänska 

27/5 Milian03 

30/5 Ettlitetsyskon, bluegrass

Plus-listan 

26/4 Fialotta8 bim -4 

1/5 Imra (bim -2) 

1/5 CBF bim - 4/5 

1/5 Mih4 (på BIM)

2/5 Jeex (BIM 5/5)

• FrökenLängtan

Hej, hoppar gärna in här om det går bra Glad :) 
    Jag och min sambo har försökt i ett år nu och har varit tillsammans i nio år. Vi har precis avslutat en liten utredning där allt såg bra ut så det är bara att fortsätta försöka! 
    Har vanligtvis stenkoll på min cykel men denna gång är den lite avvikande och jag kan liksom inte låta bli att analysera, vilket jag lärt mig är dumt men men..

Jag brukar få spottings innan min mens, när jag får spottings kommer mensen som ett klockslag ett dygn efter sådär, max 2. Nu kom det en ljusrosa flytning i söndags och två droppar brunaktigt blod, sen ingenting mer. Har BIM på fredag, alltså hela fem dagar senare, fattar inte ... tror ni andra det är mina vanliga spottings som spökar? Någon annan som varit med om detta och det bara varit mensen? 

• SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-02 13:44:51 följande:

Det var ju komiskt. Har fått glad fast gubbe de andra två månaderna jag använt digitalt. Så jag trodde att de funkar på mig. Har använt massor av ÄL stickor, men bara positivt en månad. För mig har det varit tvärtom. :) Jag vet att jag har ÄL... denna månad har ÄL hoppat över, kommit tidigare eller så har digitalt visat fel.

Väntar också på äl, hade missfall i v5 och började med digitala äl dagen efter sista blödningen..har gått 8 dagar nu utan glad gubbe och ingen stegring alls när jag drar ut stickan och kikar i fönstret manuellt. Lustigt!

Kan tillägga att jag började med rosenrot (första gången) andra dagen i missfallet och slutade för 2 dagar sen, vet inte om det har förskjutit äl.
  • Systeryster33
    Issari skrev 2018-05-02 11:06:17 följande:

Hehe, ja, jag har klarat mig från att testa idag. Hittills i alla fall. Men jag tänker att det bästa är att testa på morgonen så det får bli imorgon bitti.

Jag testade med ÄL-stickor ett tag men har haft svårt att få positivt resultat (har nog bara lyckats en gång och då med flera stickor om dagen!) trots att jag enligt NC har ÄL varje cykel. Nästan alltid på dag 16. Så jag lät bli stickorna denna månad. Jag skaffade däremot en app till, fertility friend, som jag också tycker verkar bra. Där finns också mer funktioner och mer information.

Har du tempat i många cykler? Jag har tempat i ett år ungefär så nu är NC bra på att förutsäga. Det diffar endast någon dag ibland, men min cykel är ju också regelbunden. Men det tar ett tag att få ordning/rutin på mätningarna så att de blir bra!

Hur ser din kurva ut idag? I mina ögon såg det ut som 3 trappsteg! Jag gissar att du är gravid! Hoppas :)
  • Systeryster33

Måste med skriva! Hade missfall i april och har varken haft äl eller mens! NC tror dock på äl imorgon eller fredag.. än är äl testen negativa, men tycker att de blivit starkare de senaste dagarna så fortsätter testa! Just nu längtar jag bara efter antingen äl eller mens för att veta att kroppen är ?igång? igen och att jag har lite bättre koll på vår i cykeln jag är!

Passar på att skriva ett stort grattis till alla som plussat med <3

• Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-02 18:59:17 följande:

Väntar också på äl, hade missfall i v5 och började med digitala äl dagen efter sista blödningen..har gått 8 dagar nu utan glad gubbe och ingen stegring alls när jag drar ut stickan och kikar i fönstret manuellt. Lustigt!

Kan tillägga att jag började med rosenrot (första gången) andra dagen i missfallet och slutade för 2 dagar sen, vet inte om det har förskjutit äl.

Missfall kan ju ställa till cykeln. Efter mitt missfall i dec tog det till dag 30 före jag fick ÄL. Ändå var jag bara i v 4+3. Men efter mitt andra missfall fick jag ÄL som vanligt. Nu vet jag inte om kroppen hakat upp sig efter missfall nr 3. Har lyckats få två missfall på åtta veckor... Inga positiva ÄL test denna månaden, men kan ju haft ÄL ändå.

Vilken dag är du på, hur lång cykel brukar du ha?
  • saijda
    Systeryster33 skrev 2018-05-02 19:24:27 följande:

Måste med skriva! Hade missfall i april och har varken haft äl eller mens! NC tror dock på äl imorgon eller fredag.. än är äl testen negativa, men tycker att de blivit starkare de senaste dagarna så fortsätter testa! Just nu längtar jag bara efter antingen äl eller mens för att veta att kroppen är ?igång? igen och att jag har lite bättre koll på vår i cykeln jag är!

När jag fick missfall i januari så blev min cykel på 40 dagar dvs missfall 11 januari mens igen 20 februari. Det kan ta tid för kroppen ibland. Cykeln efter var på 31 dagar :)

Hur var din cykel innan?
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-02 19:25:49 följande:

Missfall kan ju ställa till cykeln. Efter mitt missfall i dec tog det till dag 30 före jag fick ÄL. Ändå var jag bara i v 4+3. Men efter mitt andra missfall fick jag ÄL som vanligt. Nu vet jag inte om kroppen hakat upp sig efter missfall nr 3. Har lyckats få två missfall på åtta veckor... Inga positiva ÄL test denna månaden, men kan ju haft ÄL ändå.

Vilken dag är du på, hur lång cykel brukar du ha?

Åh beklagar dina missfall, så jäkla jobbigt :( försökte ni direkt efter?

Är på dag 14 nu, brukar ha en cykel på 27-30 dagar, lite olika. Började med äl test förra månaden och det tog sig direkt, vi har försök sen januari annars, inte så långt men ändå psykiskt påfrestande när man får negativa test gång på gång eller ännu värre, missfall.

Det har hjälpt mig så mycket att läsa på familjeliv om olika historier för att hantera sorgen efter missfallet , man blir så glad när andra plussar :) Hoppas att maj är vår månad och att alla här plussar snart!
  • SL185
    Systeryster33 skrev 2018-05-02 19:24:27 följande:

Åh samma här, missfall i april och enligt apparna har jag ägglossning idag-imorgon, dock negativa ältest..inbillar mig liiiiiiiiiten stegring så jag fortsätter testa. Hoppas på glad gubbe snart!!

Vilken dag är du på?
Svar på tråden Bim Maj 2018