• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • AllaGodaTingÄrTre
    storformatare skrev 2018-05-02 12:33:58 följande:

Tack för gratulationerna, ni hade rätt! :)

Åh så många plus redan! Fantastiskt!! Grattis!!

Hoppas hoppas hoppas att jag får mitt plus nu snart! Fjärde gången gillt haha
  • puffen2009

Grattis till alla som plussat!

Här kom mensen idag, väntat men ändå en besvikelse, så jag hoppar över till juni-tråden. Lycka till alla ni andra!

• Jeex
    AllaGodaTingÄrTre skrev 2018-05-02 10:33:26 följande:

Grattis!!!

Och ja, nu startar en livslång oro! Hehe

Försök tänka så här: du väntar barn, inte missfall!

Ja men gud ja ;)

Jag njuter av att fått plus dock kommer inte oron avta för ett utomkveds tills vi fått bekräftat att allt ligger rätt. Har bara en äggledare kvar sedan förra gången. Så tanken på att jag väntar barn vågar jag int släppa ut helt och hållet.
  • Linneisen
    storformatare skrev 2018-05-02 14:48:18 följande:
    Tack! Nån som vet ungefär hur lång tid det tar att smälta sådana nyheter? ;)
    Till ett antal månader efter att barnet har fötts. Iallafall i mitt fall haha...
  • Missdalvik

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Är på tredje försöket, bim 11/5. Haft sån molande värk i tre dagar nu, äl var för 6 dagar. Har en pojk på två år. Hopppas!!

• Linneisen

Idag har jag fått ömma bröst. Det kan väl inte vara ett gravidsymptom redan? Jag är på äl+3 bara.

Förra graviditeten fick jag ont i brösten runt denna tid, riktigt riktigt ont, och de blev även hårda på utsidorna så sambon kände det också. Silikonhårda. Det kan man ju inte inbilla sig. Jag plussade tidigt då så ägget fäste tidigt. Men inte såå tidigt. Man kan väl inte känna av symptom innan ägget fäst eller?

• saijda
    storformatare skrev 2018-05-02 12:33:58 följande:

Tack för gratulationerna, ni hade rätt! :)

Grattis grattis igen, njut bara njut :D
  • theteacher

Grattis alla som plussar!!!  Så himla roligt och inspirerande, verkligen längtar för egen del! :D 

Här börjar hoppet försvinna lite, fick en tempdipp idag på ÄL+8 och beräknat BiM på lördag.. Dock har jag jobbat natt så min temp kan vara lite oklar. Men inga symtom så långt ögat når... 

• Issari
    theteacher skrev 2018-05-02 17:45:04 följande:

Grattis alla som plussar!!!  Så himla roligt och inspirerande, verkligen längtar för egen del! :D 

Här börjar hoppet försvinna lite, fick en tempdipp idag på ÄL+8 och beräknat BiM på lördag.. Dock har jag jobbat natt så min temp kan vara lite oklar. Men inga symtom så långt ögat når... 

En enstaka tempdipp behöver inte betyda något! Dessutom kan det ju vara en implantationsdipp! Håller tummarna!

Själv är jag nervös inför morgondagens BIM, särskilt som jag kände lite värk från magen för en stund sedan. Hoppas det inte är mensvärk!
  • Mih4

Tänkte dela av mig av min kurva. Verkar som att jag är en låghormonare och har hela tiden varit orolig för att tempen är för låg. På kvällarna var min temp uppe på 36.8 vilket jag tog som ett tecken på att kroppen var i arbete. Dock morgontempen lägre! .

Plussade svagt BIM +1 på early. Plussade svagt på vanligt idag BIM +2/3. Min temp är låg ändå men ändå högre än strecket. Negativt på BIM - 1 kan jag ju säga!

Symptom: mensvärk BIM - 1. Hela dagen från och till men inte ett enda tecken på blod. Allt var klart. BIM+1 fick jag ömma bröst och även starkare blodådror runtom bröstvårtorna. Mest öm mot armhålan och ovanför. Går runt och moler flera gånger per dag, inget mer. Är superpigg!? Aldrig varit så pigg och utan huvudvärk som jag alltid annars har. Glad! (kommer sota för dessa ord inom några veckor säkert). Äter folsyra sedan februari. Hade sex varannan dag vid ägglossning. Vårt andra försök.

Ett tips är att vänta med testen!! Fan det tär att få negativt. Litade verkligen på känslan på BIM - 1 då jag sa rakt ut att jag var gravid men ett tomt test var jobbigt.

Lycka till allihopa!! Tänkte att dessa saker funderade jag på innan plusset. :D
Svar på tråden Bim Maj 2018