• ansano91

Bim Maj 2018

Jag såg ingen tråd för bim i maj så jag tänkte att jag startar en! Detta är mitt första inlägg här på familjeliv då jag bara har varit inne här och läst tidigare. Jag och min fästman har varit tillsammans i 12 år. Nu är jag 27 och han 26 och vi har precis börjat försöka med första barnet. I januari och februari blev det inget så nu inväntar vi äl i april av två anledningar, min sambo är född i december och har aldrig gillat det och jag själv håller på att ställa in mediciner anpassat för graviditet då jag precis har blivit diagnostiserad med en reumatisk sjukdom. Berätta gärna lite om er själva och häng på i den här tråden!

• Svar på tråden Bim Maj 2018
  • Hepphopp
    FrökenLängtan skrev 2018-05-02 18:46:41 följande:

Hej, hoppar gärna in här om det går bra  :) 

Jag och min sambo har försökt i ett år nu och har varit tillsammans i nio år. Vi har precis avslutat en liten utredning där allt såg bra ut så det är bara att fortsätta försöka! 

Har vanligtvis stenkoll på min cykel men denna gång är den lite avvikande och jag kan liksom inte låta bli att analysera, vilket jag lärt mig är dumt men men..

Jag brukar få spottings innan min mens, när jag får spottings kommer mensen som ett klockslag ett dygn efter sådär, max 2. Nu kom det en ljusrosa flytning i söndags och två droppar brunaktigt blod, sen ingenting mer. Har BIM på fredag, alltså hela fem dagar senare, fattar inte ... tror ni andra det är mina vanliga spottings som spökar? Någon annan som varit med om detta och det bara varit mensen? 

Kan det kanske vara en nidblödning?

Fick nidblödning med min son på dag äl+10.

Håller tummarna för dig att det var det :)
  • Aducia

Hoppar in här också!

Jag har BIM 15 maj så typ 2 veckor kvar. Det är svårt att vänta med att testa men åtminstone 9 dagar till vill jag vänta!

Har haft ömma bröst och illamående från och till i 4 dagar nu, precis haft ÄL. Jag tempar med Natural cycles också :)

MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-02 19:37:07 följande:

Åh beklagar dina missfall, så jäkla jobbigt :( försökte ni direkt efter?

Är på dag 14 nu, brukar ha en cykel på 27-30 dagar, lite olika. Började med äl test förra månaden och det tog sig direkt, vi har försök sen januari annars, inte så långt men ändå psykiskt påfrestande när man får negativa test gång på gång eller ännu värre, missfall.

Det har hjälpt mig så mycket att läsa på familjeliv om olika historier för att hantera sorgen efter missfallet , man blir så glad när andra plussar :) Hoppas att maj är vår månad och att alla här plussar snart!

Japp, vi försökte direkt. Vill inte missa en ägglossning. Fick missfall i dec, mars och april. Mitt problem är troligen för gamla ägg... fyller snart 41. Men hoppas på guldägget, en liten sladdis. :) Vi har försökt sen i augusti.

Jag har inte varit speciellt nedstämd av alla missfall. Det är nog för att jag hoppas att det finns chanser kvar antar jag. Har dessutom fyra barn, så det är inte hela världen om det inte blir en sladdis, men vill så gärna!! Ger inte upp ännu...
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-02 19:40:18 följande:

Åh samma här, missfall i april och enligt apparna har jag ägglossning idag-imorgon, dock negativa ältest..inbillar mig liiiiiiiiiten stegring så jag fortsätter testa. Hoppas på glad gubbe snart!!

Vilken dag är du på?

Lita inte blint på ÄL test. Du kan ha ÄL trots negativ test. Jag har fått massor av negativa men blivit gravid ändå. :)
  • Issari
    Systeryster33 skrev 2018-05-02 19:08:34 följande:

Hur ser din kurva ut idag? I mina ögon såg det ut som 3 trappsteg! Jag gissar att du är gravid! Hoppas :)

Så här ser den ut idag. Tempen har legat lägre än normalt efter ÄL, det är först nu som den är på normala nivåer. Tack! Jag hoppas! Är rädd att tempen ska sjunka imorgon bara...

• FrökenLängtan
    Hepphopp skrev 2018-05-02 19:54:36 följande:
    Kan det kanske vara en nidblödning?

Fick nidblödning med min son på dag äl+10.

Håller tummarna för dig att det var det :)
    Kan inte så mycket om nidblödning men det hade varit fantastiskt om något fastnat där inne! :D Vågar inte hoppas för mycket.  Om det är ok att jag frågar, hur upplevde du då din nidblödning? Kändes det på ett speciellt sätt eller varade det länge? :) 
  • SL185
    Lindsey77 skrev 2018-05-02 19:58:44 följande:

Japp, vi försökte direkt. Vill inte missa en ägglossning. Fick missfall i dec, mars och april. Mitt problem är troligen för gamla ägg... fyller snart 41. Men hoppas på guldägget, en liten sladdis. :) Vi har försökt sen i augusti.

Jag har inte varit speciellt nedstämd av alla missfall. Det är nog för att jag hoppas att det finns chanser kvar antar jag. Har dessutom fyra barn, så det är inte hela världen om det inte blir en sladdis, men vill så gärna!! Ger inte upp ännu...

Vilken inställning och härlig energi du har, smittar sv sig :) nej skam den som ger sig! Men har ni kollat upp det? Det är så härligt med barn, även om man redan har flera.

Vi har inga barn, så vi försöker med vårt första och hoppas att det tar sig snart men så jobbigt när det inte vill, man blir så frustrerad.
  • Lindsey77
    SL185 skrev 2018-05-02 20:42:00 följande:

Vilken inställning och härlig energi du har, smittar sv sig :) nej skam den som ger sig! Men har ni kollat upp det? Det är så härligt med barn, även om man redan har flera.

Vi har inga barn, så vi försöker med vårt första och hoppas att det tar sig snart men så jobbigt när det inte vill, man blir så frustrerad.

Åh, vad roligt och spännande med första! Nä, har bestämt mig för att inte söka hjälp. Vi nöjer oss med fyra om det inte går. Jag har fortfarande ägglossning så jag kanske har ett par chanser kvar...

För oss tog det 1 år (pergotime) med första, 11 mån med andra, direkt med tredje och 3 mån med fjärde. Missfall är ju nytt för mig. Har fått diagnosen PCO så jag trodde mitt problem skulle vara att bli gravid.

Hoppas det tar sig för er snart! Det var lite trögt i starten för oss, men vi hann ändå med fyra barn (förhoppningsvis fem).
  • Pippispetra

Hoppas på något denna månad. Massa flyttningar nu och kissar jätte ofta. Lite illamående och molnande värk i magen :) redan haft ägglossning och bmi den 12e :)

• Hepphopp
    FrökenLängtan skrev 2018-05-02 20:19:59 följande:

Kan inte så mycket om nidblödning men det hade varit fantastiskt om något fastnat där inne! :D Vågar inte hoppas för mycket.  Om det är ok att jag frågar, hur upplevde du då din nidblödning? Kändes det på ett speciellt sätt eller varade det länge? :) 

Ja hoppas det! :)

Jag kände att det typ blev ?blött? i trosorna. Gick och kolla om det var flytningar för mensen skulle ju inte komma då (min mens är regelbunden på sekunden typ! Haha) när jag kom till toan så var det blod, typ lika stor fläck som en femkrona. Det var bara det..

visste inte om då att jag var gravid (sonen var inte planerad) så väntade att testa mig 2 veckor efter att vi hade haft sex och vipps! Där var det två streck! :)

Men i samband med nidblödningen så hade jag inte ont eller mensvärk. Det kan vara från person till person. Man kan känna mensvärk eller som man gör precis innan mens. Kul att gravidsymtomen är exakt samma som mensens !

Håller tummarna för dig! För mig är det låååång väntan till den 13/5 ;)
Svar på tråden Bim Maj 2018