• Babylove88

BF jan2019

Hej är i vecka 6 nu (5+2) och undrar om det är fler därute som också är det och evt vill byta tankar evt oro över MF mm.

jag plussade i måndags 22/4 och super glad detta var planerat att bli gravid sen en tid tillbaka. Innan jag plussade hade jag mens 3 dagar som vanlig månaden innan. Och innan dess så va jag gravid med fick missfall precis efter jag plussade . Nu är man självklart lite orolig att det kanske sker igen , men försöker självklart se positivt på detta . Jag har ett barn sedan tidigare med en annan kille och min dotter är 6 i september.

• Svar på tråden BF jan2019
  • Repet

Jag hade en blödning igår! på morgonen kom det bruna flytningar, och sen på eftermiddagen lite rosa. inte mycket inte ens så det nådde trosorna. men nu är jag så jäkla orolig!
    googlat sönder mig själv, och visst överallt står det att det är "helt normalt" men alltid lite efteråt står det, "men det skulle kunna vara ett begynnade missfall". gissa vilket av ovanstånde som en tar till sig... är i v8 (7+2) nu, och har inte VUL förens nästa onsdag... bara att vänta och se.

Nån annan som har liknande?

Snart måste det vara vår tur!
  • essii

Förresten, är det några här inne som är intresserade av att starta upp en facebook-grupp för oss med BF i januari? Skrattande Tycker det är så mycket smidigare att hålla kontakten där, och lättare om man vill dela med sig av bilder på cravings, gravidmagar etc under graviditetens gång! Flört

• essii
    Repet skrev 2018-05-16 07:54:35 följande:

Jag hade en blödning igår! på morgonen kom det bruna flytningar, och sen på eftermiddagen lite rosa. inte mycket inte ens så det nådde trosorna. men nu är jag så jäkla orolig!
    googlat sönder mig själv, och visst överallt står det att det är "helt normalt" men alltid lite efteråt står det, "men det skulle kunna vara ett begynnade missfall". gissa vilket av ovanstånde som en tar till sig... är i v8 (7+2) nu, och har inte VUL förens nästa onsdag... bara att vänta och se.

Åh fy vad jobbigt.. förmodligen (och förhoppningsvis) så är det ingen fara utan bara en normal blödning! Hjärta Skönt med ett VUL så snart ändå, så får du ett garanterat svar då! Sålänge du inte börjar storblöda så tror jag inte du behöver oroa dig så mycket (även om det kanske är svårt att inte oroa sig) :)
  • julia1994
    mammamiapizzeria skrev 2018-05-16 00:33:40 följande:

Hoppar gärna in här. Är gravid i vecka 5+2 med mitt andra barn. Så hoppas på en bebis i januari.

Stort grattis!! Håller alla tummar för dig! :)
  • julia1994
    längtan18 skrev 2018-05-16 06:53:45 följande:

Grattis till dig också :) jag är 26 år, själv? Och vilken vecka är du i nu? :) hoppas allt kommer gå bra för dig!

Jag blir 24 om en månad! Är i vecka 6 (5+4). Jättepirrigt! :D
  • Linneisen
    Repet skrev 2018-05-16 07:54:35 följande:

Jag har haft flera rosa och bruna flytningar nyligen, både under ägglossningen, efter samlag, nidblödning och några gånger sedan jag plussade utan förklaring. Det hade jag förra graviditeten också. Åkte in på flera VUL då men allt var alltid bra. Sköra slemhinnor. Så jag hoppas det är det denna gången också och försöker att inte stressa upp mig. Vad man också kan få är en liten blödning runt tiden då man skulle haft mens. Så jag gissar och hoppas på sköra slemhinnor för dig med, eller liten fejk-mensblödning!
  • Evaangelicamaria

Hejsan! Jag har oxå haft en blödning nyligen. Fick svaret Att ja hade misstänkt hematom (blåmärke inne i magen).

Fick ett vul den 5maj då fick ja veta detta, tillbaka om en vecka som förra fredagen, hematomet hade minskat, men bara att avvakta sa dom o vänta två veckor på ett nytt vul den 24maj. Är superorolig o rädd att embryots hjärta inte ska slå den 24.

(Finns missfallsrisk med hematom tydligen)

Någon mer som varit med om samma sak?

Med vänlig hälsning,

• Nelliki

Hej Jag hoppar in här jag med. Plussade idag på morgonen med första barnet. Hoppas den stannar. Mycket tankar och oro just nu. Men såå spännande!

• Nelliki
    essii skrev 2018-05-16 07:54:48 följande:

Förresten, är det några här inne som är intresserade av att starta upp en facebook-grupp för oss med BF i januari? Skrattande Tycker det är så mycket smidigare att hålla kontakten där, och lättare om man vill dela med sig av bilder på cravings, gravidmagar etc under graviditetens gång! Flört

Jag tycker en FB grupp vore kul :) 
  • julia1994
    Nelliki skrev 2018-05-16 10:30:09 följande:

Hej Jag hoppar in här jag med. Plussade idag på morgonen med första barnet. Hoppas den stannar. Mycket tankar och oro just nu. Men såå spännande!

Stort grattis!! Det är otroligt mycket tankar som startar i huvudet när man plussat. Jag fick plus förra veckan och har fortfarande inte riktigt fattat än tror jag, och oroar mig alldeles för mycket. Håller tummarna att allt går bra! :)
Svar på tråden BF jan2019