BIM juni 2018
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3
Hej hej!
Jag har enligt appen Flo beräknad mens 12/6, men jag tror att min ÄL var lite "sen" denna gången och kom nu i dagarna... säkert de dagar jag inte testade.. Igårkväll när jag testade så var det lite starkare än tidigare, men inte riktigt positivt. Idag var det lite svagare, men ska testa igen lite senare, tror det var lite för utspätt.
Så egentligen vet jag inte riktigt när mensen kan tänkas komma. nu, men inom 2 veckor antar jag.
Slutade med p-piller i mitten på april, pillermensen, första ÄL och mensen kom precis som det skulle. Mensen kom kanske nån eller ett par dagar tidigt bara.
Så just nu är jag lite vilse, men vi myser på och hoppas att vi träffar in någorlunda rätt dagar
Hej hej!
Jag har enligt appen Flo beräknad mens 12/6, men jag tror att min ÄL var lite "sen" denna gången och kom nu i dagarna... säkert de dagar jag inte testade.. Igårkväll när jag testade så var det lite starkare än tidigare, men inte riktigt positivt. Idag var det lite svagare, men ska testa igen lite senare, tror det var lite för utspätt.
Så egentligen vet jag inte riktigt när mensen kan tänkas komma. nu, men inom 2 veckor antar jag.
Slutade med p-piller i mitten på april, pillermensen, första ÄL och mensen kom precis som det skulle. Mensen kom kanske nån eller ett par dagar tidigt bara.
Så just nu är jag lite vilse, men vi myser på och hoppas att vi träffar in någorlunda rätt dagar
Jag brukar lita på CB-testerna, med en gång jag känt av min ägglossning och alla tecken är där, visar den glad gubbe, även om den för några timmar sedan kanske inte gjorde det. Du har sannolikt ägglossning imorgon/ i övermorgon. Man ska inte ta fler test nu, den kan visa positivt fram till att själva ägget har lossat och hormonerna är ute ur kroppen. Mys på nu :)
Jag känner samma, man känner ju inte alls sin kropp efter flera år av p-piller.. Jag sitter mest på forum och kollar (blir snart helt knäpp) haha.
Jag tänkte testa mig strax innan midsommar också faktiskt, just som du säger att man kan ta ett glas med gott samvete haha.
Ska försöka hålla mig till den 20/6 iallafall!
Hur gammal är du om man får fråga? :)
grattis!!! beräknad BIM 12/6 .. vil testa mig varje dag till dess :D:D har ömma bröst och flytningar :/
Tack alla som peppar!
Ska avvakta lite till innan jag ger upp för denna månad.. mensen ska ju komma på lördag så än är det väl inte kört.. :)
Då var min äl över för denna gång. Om jag ens har haft nån. Testerna visade absolut ingenting och min man har känt av stressen och inte kunnat komma. Vilket har ökat frustrationen hos oss båda. Hoppas bara att den gången som vi hade sex räckte. Ska lämna prover nästa vecka för att verkligen se om jag har haft ägglossning eller inte. Känner bara hur luften har gått ur mig, jag vill bara att det ska funka
HJÄLP!!!
Nu är jag helt förvirrad.... Hur ska jag tolka detta?
Jag fick mina cb idag o bestämt mig för att testa kl 18.00 varje dag för känner att det kommer nog funka bäst för mig! Men så blir det så här med cb? Kan det stämma att jag har ägglossning typ idag, närmsta dagarna??? Har cb fått flipp eller kan detta verkligen stämma?
Jag är helt loss när det gäller ägglossning, detta är liksom första månaden någonsin jag haft någon som helst tankar på att göra tester osv (Jag brukar normalt sätt aldrig känna av varken äl eller mens, men har relativ regelbunden mens 25-27dagar).
Jag är 26 (min man 29) och detta är vårt första riktiga försök på första barnet. Du då?