• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • sussovich

När ca ska/kan man ta gravtest? Långt kvar än innan jag tänkt ta.. men ca , hade äl den 7/6.

Har köpt cb tidiga och även vecko :).

• Månflicka
    sussovich skrev 2018-06-11 18:14:11 följande:

När ca ska/kan man ta gravtest? Långt kvar än innan jag tänkt ta.. men ca , hade äl den 7/6.

Har köpt cb tidiga och även vecko :).

Vänta så länge du orkar, men testa tidigt testen brukar vara tidigast BIM-5 samtidigt kan de mycket väl visa negativt då även om du är gravid. Men ägget har ju fäst tidigast typ ÄL+8 så innan det är det fullständigt onödigt. Även om man blivit befruktad så spelar det ju ingen roll ifall ägget inte fäster.

Så absolut tidigast BIM-5 skulle jag säga men var beredd på negativt då hur dom helst och vänta gärna längre så slipper du bli besviken i onödan:)
  • elenoresara
    SL185 skrev 2018-06-11 17:24:07 följande:

Åh va spännande :)

Inte gravid stod det.

Hmm. Bara vänta på mensen nu då. /:
  • Daphodil

Deppig idag. BIM -3 (ev), fortsatt supersvaga streck på alla test jag tar, men inte blivit starkare sen i förrgår. Möjligtvis tom svagare. Känns så trist :(

• SL185
    elenoresara skrev 2018-06-11 18:52:41 följande:

Inte gravid stod det.

Hmm. Bara vänta på mensen nu då. /:

Blääh :( hoppas den kommer nu så ni kan försök igen snart <3
  • sussovich
    Månflicka skrev 2018-06-11 18:40:19 följande:

Vänta så länge du orkar, men testa tidigt testen brukar vara tidigast BIM-5 samtidigt kan de mycket väl visa negativt då även om du är gravid. Men ägget har ju fäst tidigast typ ÄL+8 så innan det är det fullständigt onödigt. Även om man blivit befruktad så spelar det ju ingen roll ifall ägget inte fäster.

Så absolut tidigast BIM-5 skulle jag säga men var beredd på negativt då hur dom helst och vänta gärna längre så slipper du bli besviken i onödan:)

Okej tack för svar, då väntar jag till in i det sista :D
  • Litenoliv92

Hej alla! Jag och min man har ett litet dilemma igen...jag fick ett positivt ÄL-test idag på eftermiddagen vilket känns toppen! Men vi har denna månad bestämt att vi bara ska ligga varannan dag för att testa om det blir bättre för oss istället för att ligga varje dag som vi har gjort i 8 månader. Hursomhelst, vi låg igårkväll och ska därför inte ligga förrän imorgonkväll igen enligt vår strikta plan. Tror ni att vi ?missar tåget? eller finns det fortfarande chans då? Någon av er som har varit i liknande sits eller har någon annan erfarenhet att dela med sig av?

Kramar <3

• JoWiAn
    Litenoliv92 skrev 2018-06-11 20:23:40 följande:

Hej alla! Jag och min man har ett litet dilemma igen...jag fick ett positivt ÄL-test idag på eftermiddagen vilket känns toppen! Men vi har denna månad bestämt att vi bara ska ligga varannan dag för att testa om det blir bättre för oss istället för att ligga varje dag som vi har gjort i 8 månader. Hursomhelst, vi låg igårkväll och ska därför inte ligga förrän imorgonkväll igen enligt vår strikta plan. Tror ni att vi ?missar tåget? eller finns det fortfarande chans då? Någon av er som har varit i liknande sits eller har någon annan erfarenhet att dela med sig av?

Kramar <3

Tror det blir perfekt! Spermierna tar ju faktiskt lite tid på sig att komma upp i äggledaren sen lever de i snitt 72 Tim.
  • Litenoliv92
    JoWiAn skrev 2018-06-11 20:42:53 följande:
    Tror det blir perfekt! Spermierna tar ju faktiskt lite tid på sig att komma upp i äggledaren sen lever de i snitt 72 Tim.
    Tack så mycket! Håller tummarna! :) 
  • Emsopemso

Hej, kan man bara hoppa in här? Jag är sprillans ny i familjelivs-världen, men har kämpat med att få plus sen i höstas. 1 tidigt mf i januari men sedan nada. Mens varje månad.. Men nu känner jag mig.. annorlunda! Hoppas på en plus vid BIM nu på fredag! :D och håller givetvis en tumme för alla andra här!

Svar på tråden BIM juni 2018