• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • Sommar15
    soffipropp1987 skrev 2018-06-12 18:50:25 följande:

Jag har nu haft ljusbruna flytningar i tre dagar (till och från när jag har torkat mig). Bim igår eller idag beroende på vilken app man kollar på. Vågar inte ta ett gravtest för jag är rädd det ska vara negativt. Har sprungit på toa som en galning idag dock (vilket också skulle kunna bero på att jag ?inväntar mensen?).

Ge mig lite pepp och utlåtanden! Ska jag testa idag ändå eller vänta till imorgon bitti? Någon som haft liknande med flytningarna?

Jag har haft så i flera månader precis innan mens o hoppats att det ska sluta, men det har alltid varit början på mensen tyvärr. Men det KAN vara graviditet, så prova med ett test - ser du inget streck nu såhär nära bim så borde det vara säkert negativt om det inte är något :)
  • soffipropp1987
    Daphodil skrev 2018-06-12 19:00:19 följande:

Brukar du ha spottings innan mens? Dvs, är de ljusbruna flytningarna ett menstecken för dig? Oavsett tycker jag du ska testa NU! :)

Jag har det ibland och ibland inte och sällan i tre dagar innan mens, dessutom är mensen väldigt sällan sen, snarare tidigare. Har oftast molande mensvärk dagen innan den ska komma också.
  • soffipropp1987
    Sommar15 skrev 2018-06-12 19:02:02 följande:

Jag har haft så i flera månader precis innan mens o hoppats att det ska sluta, men det har alltid varit början på mensen tyvärr. Men det KAN vara graviditet, så prova med ett test - ser du inget streck nu såhär nära bim så borde det vara säkert negativt om det inte är något :)

Som jag svarade i inlägget ovanför har jag haft såhär dagen/samma dag som mensen kommer. Och den är nästan aldrig sen... Ska känna efter nu ikväll om jag ska testa eller inte, min kille tyckte inte jag skulle testa.
  • Verkliga
    SL185 skrev 2018-06-12 18:08:15 följande:

Åh stort grattis :) vilken härlig tisdag för oss! Plussade oxå idag!

Ja verkligen en bra tisdag! Stort grattis till dig också!! :D
  • JoWiAn

Idag beställde jag 20 stickor o 2 digitala med veckoindikator. Bim-6 idag. Kunde kanske kanske ana en skugga eller kanske inte. Haha! :) Har en sticka hemma. Ska testa imorgon igen.

Inbildning just nu: extremt trött....

• Safir94

Hej jag hoppar in här! Skulle behöva lite tankar från er. Jag har bim på fredag och hade äl den 4/5. Har en kort fas mellan äl och mens ganska exakt 11 dagar. Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse som va neg. Kan jag fortfarande vara gravid? När kan man plussa med kort fas? Första barnet så är så exalterad ????

• Daphodil
    Safir94 skrev 2018-06-12 20:28:27 följande:

Hej jag hoppar in här! Skulle behöva lite tankar från er. Jag har bim på fredag och hade äl den 4/5. Har en kort fas mellan äl och mens ganska exakt 11 dagar. Kunde inte hålla mig och tog ett test imorse som va neg. Kan jag fortfarande vara gravid? När kan man plussa med kort fas? Första barnet så är så exalterad ????

Folk plussar olika tidigt, ett test idag KAN visa positivt, och ett negativt kan vara falskt negativt. Så testa om du är pirrig!
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-06-12 18:34:46 följande:

Nej,tog ett som ska bli ett plus...men är 99.9% säker på att det bara är jag som inbillar mig o att det jag anar bara är var strecket skulle varit om jag varit gravid...

Jaha okej! Men du, avvakta till torsdag o testa igen? Eller testa imorgon för du har bim snart. Det är skönt att få det svart på vitt ibland! Håller tummarna för positiva besked <3
  • SL185
    soffipropp1987 skrev 2018-06-12 18:50:25 följande:

Jag har nu haft ljusbruna flytningar i tre dagar (till och från när jag har torkat mig). Bim igår eller idag beroende på vilken app man kollar på. Vågar inte ta ett gravtest för jag är rädd det ska vara negativt. Har sprungit på toa som en galning idag dock (vilket också skulle kunna bero på att jag ?inväntar mensen?).

Ge mig lite pepp och utlåtanden! Ska jag testa idag ändå eller vänta till imorgon bitti? Någon som haft liknande med flytningarna?

Det kan ju vara spottings innans mens men vet inte om det håller på i dagar? Jag har det i typ en halv dag när jag väl får det. Jag tycker att du ska testa imorgon med morgonurin om du inte fått mens! Inte så många timmar kvar dit alls ;) håller tummarna för ett plus :)
  • SL185
    JoWiAn skrev 2018-06-12 20:27:14 följande:

Idag beställde jag 20 stickor o 2 digitala med veckoindikator. Bim-6 idag. Kunde kanske kanske ana en skugga eller kanske inte. Haha! :) Har en sticka hemma. Ska testa imorgon igen.

Inbildning just nu: extremt trött....

Åh håller tummarna för ett plus :) bim-6 är tidigt så du kan vara gravid fastän det inte syns ännu.
Svar på tråden BIM juni 2018