• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • EnBlivandeWestring
    EmmalinneaS skrev 2018-08-12 19:10:06 följande:
    När jag slutade med cerazette i februari i år så hände det inget alls för mig i 7 veckor. Fick mens igen i april och min cykel är fortfarande oregelbunden och lång. Skyller det på cerazette. Mådde också ganska dåligt när jag tog dem, mår så himla mycket bättre nu, gladare och nästan ingen ångest alls längre. Tog dem i 8,5 år, det kanske tar ett tag innan allt är borta och kroppen är i balans igen. Tar inga äl-tester själv, men tycker att jag har äl varje månad och att jag haft det sen i april.

Kanske inte riktigt det svar du vill ha, men jag tror att det kommer komma igång för dig igen, även om det tar lite tid <3
    Men hade du mellanblödningar till och från hela tiden? Jag hade ju den vanliga första veckan och sen inget och sen kom det några droppar idag men verkar vara över igen
    Kärlek till er
  • EmmalinneaS
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-12 19:29:40 följande:

Men hade du mellanblödningar till och från hela tiden? Jag hade ju den vanliga första veckan och sen inget och sen kom det några droppar idag men verkar vara över igen

Nej det hade jag inte. Hade lite spottings två dagar innan mensen kom tillbaka. Så jag tror att din kropp håller på att ställa tillbaka sig efter pillerstoppet bara. Är väl ganska vanligt att vara i lite obalans i början.
  • EnBlivandeWestring
    EmmalinneaS skrev 2018-08-12 19:46:36 följande:
    Nej det hade jag inte. Hade lite spottings två dagar innan mensen kom tillbaka. Så jag tror att din kropp håller på att ställa tillbaka sig efter pillerstoppet bara. Är väl ganska vanligt att vara i lite obalans i början.
    Jag hoppas ju på att det antingen är som mensen kommer inom en vecka eller ägglossningen... bara för att veta typ vilket stadie jag är på
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Idag har jag lite rikligare med blod i mina flytningar och en väldans värk i tjejmagen. Tror att mensen är på väg men kan ju inte vara säker. 

Jag har i alla fall fått tid till barnmorskan (på onsdag klockan 15) som hade hand om mig när jag väntade sonen för att prata lite med henne om planerandet av syskon, hur det är att sluta med cerazette (jag lider av ångest sen innan och ovetskapen av vad som händer i min kropp spär på denna ångesten rätt rejält vilket kan förstöra ännu mer med cykeln) och även det att jag går på en slags tabletter dagligen som torkar ut mina slemhinnor så jag inte kan bli våt längre och därför behöver tips på om det finns någonting jag kan göra för att öka vätskeutsönding i kroppen (har för mig att läkaren snackade om det för några år sedan). Håll nu tummarna på att hon kommer med några svar till mig och självklart delar jag med mig om det hon säger till er med

Kärlek till er
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-11 14:59:02 följande:

Förlåt, jag är ju verkligen super-ego just nu.. glömde helt att fråga: hur är det med er, Arpe86 och JenniB?

Läste precis att du börjat blöda mer nu. :( Så himla tråkigt verkligen!! Sannolikheten kanske inte är så stor men jag hoppas ändå att den lille vill stanna kvar :( <3

Jag mår helt okej just nu med tanke på att jag inte kunnat sova bra de senaste 3 nätterna. Vaknar hela tiden, vrider och vänder på mig. Det är inget jag är van vid jag har ingen aning vad det kan ha o göra med heller. Dessutom har jag väldigt ont i halsen med de senaste dagarna vilket inte heller är så roligt...  Ägglossning ska vara om 4 dagar och imorgon ska jag börja med ÄL-tester igen! :)
  • Arpe86

Visade sig att vår lilla kille!? var för gammal för KUB. Är nästan i v.17 (hur gick det till liksom??).

Men fick ju ett ultraljud och en ordentlig genomgång av honom och allt verkade normalt. Fortfarande inte riktigt förstått det än.. och redan nästa vecka är det dags att undersöka hjärtat mera noga. Tar nog lite tid att smälta .....

• Linepj
    JenniB skrev 2018-08-13 09:18:35 följande:

Läste precis att du börjat blöda mer nu. :( Så himla tråkigt verkligen!! Sannolikheten kanske inte är så stor men jag hoppas ändå att den lille vill stanna kvar :( <3

Jag mår helt okej just nu med tanke på att jag inte kunnat sova bra de senaste 3 nätterna. Vaknar hela tiden, vrider och vänder på mig. Det är inget jag är van vid jag har ingen aning vad det kan ha o göra med heller. Dessutom har jag väldigt ont i halsen med de senaste dagarna vilket inte heller är så roligt...  Ägglossning ska vara om 4 dagar och imorgon ska jag börja med ÄL-tester igen! :)

Tack vad du är go :)

Hm, det låter som att du håller på att bli sjuk kanske? Jobbar/pluggar du eller hur ser ditt liv ut? Jag har också svårt med sovandet senaste veckan och, förutom de uppenbara skälen, tror jag det har att göra med att jag börjat jobba igen och kroppen inte alls var med på noterna där.. :P
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-13 16:33:07 följande:
    Tack vad du är go :)

Hm, det låter som att du håller på att bli sjuk kanske? Jobbar/pluggar du eller hur ser ditt liv ut? Jag har också svårt med sovandet senaste veckan och, förutom de uppenbara skälen, tror jag det har att göra med att jag börjat jobba igen och kroppen inte alls var med på noterna där.. :P
    Verkar som att jag fått halsfluss :( Har dock inte varit hos vårdcentralen ännu. Känner mig bra annars med, ingen feber eller hosta liksom. Det verkar i alla fall som att det börjar bli lite lite bättre, kunde till och med sova bra inatt! ;) Ja jag jobbar men det har jag gjort nästan hela sommaren så min kropp är van vid det, om inte lite trött kanske då :D 
  • JenniB
    Arpe86 skrev 2018-08-13 16:32:33 följande:

Visade sig att vår lilla kille!? var för gammal för KUB. Är nästan i v.17 (hur gick det till liksom??).

Men fick ju ett ultraljud och en ordentlig genomgång av honom och allt verkade normalt. Fortfarande inte riktigt förstått det än.. och redan nästa vecka är det dags att undersöka hjärtat mera noga. Tar nog lite tid att smälta .....

Men wow!!! Detta är så roligt alltså! :D Du verkar vara ett ganska bra exempel på att man inte behöver känna av några symptom alls i början av graviditeten. ;)
  • Arpe86
    JenniB skrev 2018-08-14 08:26:45 följande:

Men wow!!! Detta är så roligt alltså! :D Du verkar vara ett ganska bra exempel på att man inte behöver känna av några symptom alls i början av graviditeten. ;)

Jaaa det är nu jag verkligen måste gå tillbaka i tiden och leta symptom.... Extra svårt när man slutat med piller precis + inte hinner ha sex SÅ ofta.

Det var nog först under semestern (början av juli) som jag hade tid att stanna upp och känna att kroppen och hjärnan kändes lite annorlunda ???? tacksam över att må och ha mått väldigt bra hela tiden.

Kommer fortsätta följa er i tråden och uppdaterar er gärna.
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp