• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • TrueLove12

Idag fick ja även posetivt på digitalt plus odigitalt hurra:) tempen hade även höjt sig idag på 36,49 hade små ömheter i livmodern vid äggstockarna igår em/kväll idag känner jag av de med lite granna :)

Hoppas hoppas de går vägen nu

• JenniB
    TrueLove12 skrev 2018-08-14 12:03:57 följande:

Idag fick ja även posetivt på digitalt plus odigitalt hurra:) tempen hade även höjt sig idag på 36,49 hade små ömheter i livmodern vid äggstockarna igår em/kväll idag känner jag av de med lite granna :)

Hoppas hoppas de går vägen nu

Så kul!! :D Älskar verkligen den där lilla smileyn haha. Har själv börjat med äl-tester idag och väntar nu på äl som ska vara inom ca. 3 dagar. :)
  • TrueLove12
    JenniB skrev 2018-08-14 12:45:12 följande:

Så kul!! :D Älskar verkligen den där lilla smileyn haha. Har själv börjat med äl-tester idag och väntar nu på äl som ska vara inom ca. 3 dagar. :)

Ja förra månaden hade ja ingen äl alls så detta byggde upp hoppet igen..

Ja med kollar många ggr hehe.

Åh så kul hoppad de blir posetivt snart.

Enligt flo appen idag står de om 3 dagar då ja hade posetivt igen ändrade på ngn dag tror jag
  • Linepj
    JenniB skrev 2018-08-14 08:21:35 följande:

Verkar som att jag fått halsfluss :( Har dock inte varit hos vårdcentralen ännu. Känner mig bra annars med, ingen feber eller hosta liksom. Det verkar i alla fall som att det börjar bli lite lite bättre, kunde till och med sova bra inatt! ;) Ja jag jobbar men det har jag gjort nästan hela sommaren så min kropp är van vid det, om inte lite trött kanske då :D 

Vad trist, håller tummarna att du är helt återställd snart! Och att det inte påverkar ÄL och mys :)
  • Linepj
    Arpe86 skrev 2018-08-13 16:32:33 följande:

Visade sig att vår lilla kille!? var för gammal för KUB. Är nästan i v.17 (hur gick det till liksom??).

Men fick ju ett ultraljud och en ordentlig genomgång av honom och allt verkade normalt. Fortfarande inte riktigt förstått det än.. och redan nästa vecka är det dags att undersöka hjärtat mera noga. Tar nog lite tid att smälta .....

Oj detta hade jag helt missat! Men vilken grej! Chockerande men så skönt att ha kommit förbi den största risken utan att ens veta det och att allt verkar normalt! Så glad för din skull!
  • JenniB
    Linepj skrev 2018-08-14 17:00:43 följande:
    Vad trist, håller tummarna att du är helt återställd snart! Och att det inte påverkar ÄL och mys :)
    Det verkar redan bättre idag så det känns skönt :) Tack <3
  • Linepj

Så idag blev det konstaterat av gyn att jag har ett pågående missfall. Jag fick så ont i ena sidan så jag fick åka in. Har lämnat blodprov idag och ska lämna igen om några dagar för att se att hcg sjunker som det ska och det inte är något utomkvedes... Känns på något sätt skönt att få det svart på vitt, att det inte är jag som hittat på allt/varit paranoid eller så.. och nu kan jag sörja detta och sedan gå vidare, förhoppningsvis få äl snart igen och kunna göra nya försök..

• Arpe86
    Linepj skrev 2018-08-15 10:57:50 följande:

Så idag blev det konstaterat av gyn att jag har ett pågående missfall. Jag fick så ont i ena sidan så jag fick åka in. Har lämnat blodprov idag och ska lämna igen om några dagar för att se att hcg sjunker som det ska och det inte är något utomkvedes... Känns på något sätt skönt att få det svart på vitt, att det inte är jag som hittat på allt/varit paranoid eller så.. och nu kan jag sörja detta och sedan gå vidare, förhoppningsvis få äl snart igen och kunna göra nya försök..

Nej vilken tråkig läsning! Beklagar verkligen..

Men förstår att det är skönt att få det svart på vitt

och slippa oroa sig och försöka gå vidare med nytt försök när denna process är över. Förhoppningsvis snart!

Själv försöker man smälta situationen av att nästan gått halvtid...det är väl nu oron har börjat lite men försöker att inte tänka så utan bara försöka må lika bra som hittills. Inte läsa så mycket andra trådar för att inte skrämma upp sig...
  • EnBlivandeWestring

Asså jag är så trött på mina jävla symptom hela tiden (ursäkta språket). 

Jag kan inte vara gravid för jag har inte plussat på älsticka sen jag slutade med cerazetten men jag vet inte vad som händer i min kropp just nu. Idag ser det ut såhär...
    Spottings (dock bara inuti så att säga och helt torrt som vanligt utanför)
    Lite mjukare tapp
    Hunger
    Yrsel
    Ökad sexlust
    Värmevallningar
    Extrem trötthet
    Molvärk till och från både fram och bak
    Smått känslig tapp
    Illamående till och från

Är så glad att jag ska få prata med min gamla barnmorska idag. Är rädd att jag har ett östrogenöverskott, en cysta eller svamp då ingenting känns rätt i kroppen just nu. 

Ska ta ältest vid 14.30 också då jag brukar ta mellan 13 och 15. Är så trött på detta testandet när ingenting händer i alla fall. Smått stegrande för att sen gå ner till lika ljusa som vanligt igen.

Förlåt för långt inlägg men behövde bara klaga av mig lite

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Linepj skrev 2018-08-15 10:57:50 följande:

Beklagar för övrigt ditt mf <3 Kan inte ens tänka mig känslan
    Kärlek till er
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp