• Missmli

Vi som planerar barn efter pillerstopp

Hej ! Jag slutade med mina mini piller (ceracette) den 13 april och har aktivt försökt vli gravid sen dess . Jag fick min första ägglossning den 27 april (positivt ägglossningstest) och min första mens efter pillerstopp den 8 maj. Sen är jag osäker på om jag haft någon mer ägglossning då alla test Visat negativt och jag inte känt av någon ägglossning :( fick min andra mens idag 7 juni. Att bli gravid känns så långt bort just nu, de känns som de aldrig kommer . Har två barn sen tidigare och har en förlossningskada efter sista barnet. Går massa tankar i huvudet om jag kanske inte kan bli gravid efter skadan eller om de kommer ta super lång tid efter mini pillren. Tänkte kanske att de är fler som försöker bli gravida så kan vi följas åt och stötta varandra ! Jag hoppas så att jag kommer ha en normal ägglossning nästa månad och ha tur att bli gravid med mitt 3 och såna fall sista barn .

• Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-11-03 11:25:11 följande:

Jupp, tyvärr. Så hoppas på ÄL CD17/18 nu. Annars missar vi november (för CD10/11 känns föga troligt)..

Hur har din temp betett sig?

Okej! Nä precis. Skönt dock att du blivit av med illamåendet! Ja fick utslag på ÄL test igår igen ganska starkt, idag hade tempen gått up, 36,8 imorse när jag mätte. Så förhoppningsvis har ägget lossnat nu. Får se de kommande dagarna hur tempen beter sig då! Jag tänkte att jag skulle ut med tjejerna ikväll så tar ingen temp imorgon bitti för den kommer bara visa fel.
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-11-02 22:22:49 följande:

Min högst icke-kompetenta känsla för dessa två preparats effekt på mig var att RR inte gav någon effekt alls medan munkpeppar gav bättre flytningar och starkare utslag på äl-test; dvs starkare hormoner. Tror dock ingen av dem påverkade längden på min follikelfas och när äl kom, det var cd16 med båda. Så hade det varit jag så hade jag kört på med munkpeppar, men du får fundera på vilken effekt du känner att du upplevt av dem.

Har bestämt mig för att fortsätta med munkpepparn den här cykeln så får vi se. Som sagt så ÄL CD17/18 (18/19 nov) vore perfekt. Håll tummarna för mig

När ska du till BM igen?
  • WanderChild
    oshark skrev 2018-11-04 20:18:21 följande:

Har bestämt mig för att fortsätta med munkpepparn den här cykeln så får vi se. Som sagt så ÄL CD17/18 (18/19 nov) vore perfekt. Håll tummarna för mig

När ska du till BM igen?

Låter som en bra plan! Hoppas du följer samma mönster igen!

Ska på vul nu på torsdag! Blir skönt att få något lite mer konkret *bevis* att titta på. Förutom att mina bröstvårtor blivit lite större och är pyttelite ömma så märker jag det knappt vilket iofs är rätt skönt men det känns hemskt overkligt! Va på fest i lördags o fick dra diverse lögner o smussla med vissa olämpliga maträtter vilket var rätt jobbigt... Vill bara att tiden ska gå tills jag inte behöver gå runt o ljuga för folk. Samtidigt känns det skönt att hålla det för oss själva, särskilt som det känns så overkligt än. Hade haft svårt att förhålla mig om alla visste redan.
  • Sirest01

En annan fråga. Har fått så många finnar efter jag slutade med p-piller, nån mer som fått det? Är lite jobbigt faktiskt och vet inte vad jag ska göra föra att bli av med dom, vänta ut det?

• oshark
    Sirest01 skrev 2018-11-05 19:52:12 följande:

En annan fråga. Har fått så många finnar efter jag slutade med p-piller, nån mer som fått det? Är lite jobbigt faktiskt och vet inte vad jag ska göra föra att bli av med dom, vänta ut det?

Jupp! Mer finnar än jag någonsin hade som tonåring.

Har tyvärr inget svar åt dig heller.
  • oshark
    WanderChild skrev 2018-11-05 18:05:31 följande:

Låter som en bra plan! Hoppas du följer samma mönster igen!

Ska på vul nu på torsdag! Blir skönt att få något lite mer konkret *bevis* att titta på. Förutom att mina bröstvårtor blivit lite större och är pyttelite ömma så märker jag det knappt vilket iofs är rätt skönt men det känns hemskt overkligt! Va på fest i lördags o fick dra diverse lögner o smussla med vissa olämpliga maträtter vilket var rätt jobbigt... Vill bara att tiden ska gå tills jag inte behöver gå runt o ljuga för folk. Samtidigt känns det skönt att hålla det för oss själva, särskilt som det känns så overkligt än. Hade haft svårt att förhålla mig om alla visste redan.

Åh vad skönt!

Ja, det förstår jag. Man vill ju inte riktigt basunera ut det direkt.
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-11-03 12:59:59 följande:
    Okej! Nä precis. Skönt dock att du blivit av med illamåendet! Ja fick utslag på ÄL test igår igen ganska starkt, idag hade tempen gått up, 36,8 imorse när jag mätte. Så förhoppningsvis har ägget lossnat nu. Får se de kommande dagarna hur tempen beter sig då! Jag tänkte att jag skulle ut med tjejerna ikväll så tar ingen temp imorgon bitti för den kommer bara visa fel.
    Hur går det för dig?
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-11-09 09:22:09 följande:

Hur går det för dig?

Alltså jag vet inte riktigt! Min temp har efter vad jag tror var ÄL, gåttupp nån dag så tänkte jag ?yes nu har jag haft ÄL? men sen gick tempen ner igen, så håller den sig nere ett par dagar, och sen upp igen. Så håller den på hela tiden. Nu har den varit typ min normala temp ett par dagar så de va nog ingen ÄL denna gången heller :/ kommer det ingen mens denna veckan eller nästa så har jag inte haft ÄL helt enkelt! Jag inväntar den där rackarns mensen jag... är på dag 54 i cykeln. hur går de för dig?
  • oshark
    Lillamiia skrev 2018-11-09 14:37:05 följande:

Alltså jag vet inte riktigt! Min temp har efter vad jag tror var ÄL, gåttupp nån dag så tänkte jag ?yes nu har jag haft ÄL? men sen gick tempen ner igen, så håller den sig nere ett par dagar, och sen upp igen. Så håller den på hela tiden. Nu har den varit typ min normala temp ett par dagar så de va nog ingen ÄL denna gången heller :/ kommer det ingen mens denna veckan eller nästa så har jag inte haft ÄL helt enkelt! Jag inväntar den där rackarns mensen jag... är på dag 54 i cykeln. hur går de för dig?

Hm. Att det ska vara så krångligt.

Ja jag går här och väntar på ÄL. Men inte för otåligt eftersom jag vill att den ska komma nästa söndag ska ta ÄL-test på torsdag för att se hur det ligger till. På ett sätt ganska skönt att vara i den här delen av cykeln som ändå är en bit ifrån ÄL men efter mens. Mindre analys av allt när man inte väntar ÄL inom de närmsta dagarna eller räknar dagar i lutealfasen.

Kör på munkpeppar den här cykeln också så får vi se om det händer nåt.
  • Lillamiia
    oshark skrev 2018-11-09 15:22:17 följande:

Hm. Att det ska vara så krångligt.

Ja jag går här och väntar på ÄL. Men inte för otåligt eftersom jag vill att den ska komma nästa söndag ska ta ÄL-test på torsdag för att se hur det ligger till. På ett sätt ganska skönt att vara i den här delen av cykeln som ändå är en bit ifrån ÄL men efter mens. Mindre analys av allt när man inte väntar ÄL inom de närmsta dagarna eller räknar dagar i lutealfasen.

Kör på munkpeppar den här cykeln också så får vi se om det händer nåt.

Okej! Jag har haft lite ljusrosa flytningar samt lite brunt när ja torkat mig igår&idag. Jag tror mensen kan vara på ingång eller så är de nånting emellan?! Det låter bra, visst mår man som bäst efter mens till ÄL? ja exakt då vet man att man kan slappna av för ingenting är på gång ännu, varken ÄL eller mensen! Så den är beräknad nästa helg? Ska väl också köpa munkpeppar tänkte jag!
Svar på tråden Vi som planerar barn efter pillerstopp