IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Åh! Spännande. Satte du in fem dagas eller tvådagars? Håller verkligen tummarna för dig!
De insättningarna är från 5 äggplock, men efter ett av plocken så blev de iofs ingen insättning, alla 17 ägg dog så den omgången räknades inte.
Hos oss är det manlig faktor, så vi måste göra ICSI. Sen har jag en chokladcysta i en av mina äggstockar också men den stör inte så värst.
Vad är det hos er?
Låter som om ni fått bra resultat vid ert plock :)
Tack! Det är fem dagars. Förhoppningarna är lite låg, på kliniken direkt efter insättning går jag på moln men ungefär 3 timmar senare så kommer hopplöshetskänslorna. Jobbigt! Skulle ju vara för bra för att var sant om det skulle fungera nu, precis innan jul.
Urs ja vet!! Precis efter insättning känner man sig äntligen lugn!! Sen kommer all jäkla oro igen. Var det din testdag som va 9 dec? När borde din (icke) mens komma om den skulle dyka upp?
Då var det slut på ruvandet här, blev inget denna gång heller. Vet knappt vad vi kan förändra längre, känns snart som att vi testat allt, även om det fortfarande kanske finns några vägar kvar.
Någon mer som känner som mig varför ska jag gå igenom det här och blir ledsen varje kväll när jag ska den andra sprutan tycker den är hemsk. Blev besviken att jag ska till läkaren på Måndag då jag från början skulle komma på Fredag. Men blodprovet visade att jag inte påverkas av sprutorna så att äggen ska växa så därför använder jag samma mängd o de tror äggplock blir på onsdag eller torsdag nästa vecka. Jag som hoppats på att det skulle bli i början av nästa vecka. Hur stora ska äggen bli innan de tar ut dem? Hur mycket växer de varje dag?
Fått besked från kliniken nu: 14 mogna ägg men bara 3 normalt befruktade. Jag är väldigt besviken.
Om de fortsätter dela sig som de ska, får jag 2 återförda imorgon.
De skulle bara ringa om det inte blev insättning på fredagen. Men samtidigt trodde nog jag att de skulle bli insättning på måndagen med tanke på antal ägg, så nu tror jag att det inte blev så många befruktade. Men antar att vi får veta i morgon..
Då var det slut på ruvandet här, blev inget denna gång heller. Vet knappt vad vi kan förändra längre, känns snart som att vi testat allt, även om det fortfarande kanske finns några vägar kvar.
Någon mer som känner som mig varför ska jag gå igenom det här och blir ledsen varje kväll när jag ska den andra sprutan tycker den är hemsk. Blev besviken att jag ska till läkaren på Måndag då jag från början skulle komma på Fredag. Men blodprovet visade att jag inte påverkas av sprutorna så att äggen ska växa så därför använder jag samma mängd o de tror äggplock blir på onsdag eller torsdag nästa vecka. Jag som hoppats på att det skulle bli i början av nästa vecka. Hur stora ska äggen bli innan de tar ut dem? Hur mycket växer de varje dag?