• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:00:51 följande:

Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!

Wooow, helt fantastiskt! Stort grattis till er, det är ni verkligen värda efter allt kämpande!!
  • LLW
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:02:10 följande:

Men gud är det sant?!? Ååh största möjliga grattis till dig, så fantastiskt roligt!!! Wow! Så himla glad för din skull <3
  • Akira Öken
    Lee*** skrev 2018-12-13 23:03:50 följande:

Hej,

Hur lever ni under ruvningen? Jag försöker att leva som vanligt att inte stressa men tyvärr har jag lite stressigt o jobbigt på jobbet o är så rädd att de är det som gör att inte embryo vill fästa. Skall göra ett nytt försök nästa månad.

Lycka till alla ni som ruvar, så jobbig tid.

Ingen som är i vår situation kan föreställa sig hur det är.

Jag skulle säga att jag lever som vanligt, men tar det generellt lugnare. Försöker ha lagom mycket saker inbokade så tiden inte går för långsamt, men inte så mycket att det känns stressigt. På jobbet vet kollegorna och det har hänt att vi skjutit upp saker för att jag inte pallat. Mina två närmaste kollegor har ibland avlastar mig (näe jag bett om det), på samma sätt som jag avlastar dem vid behov. Jag promenerar mycket men styrketränar inte under ruvning.
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-12-14 19:46:02 följande:

Har ni andra fått information om att det kan vara klokt att spara ett landstingsförsök om det skulle bli aktuellt med donation? Det fick inte vi, och känner mig nästan lite lurad även om vi kanske borde ha kollat upp ordentligt innan, men den tanken tänker man inte riktigt när man från början ger sig in i IVF-karusellen. Vi kommer kanske få satsa på donerade äggceller i Köpenhamn. Håller med om att man inte ska ge upp hoppet, men samtidigt börjar vi och läkarna tänka att vi måste gå vidare med donation. Jag har alltid drömt om en stor familj och vill fortfarande ha tre barn! Men efter 70 uttagna ägg och två insättningar med två-dagars där dessa två är de enda av våra 70 som klarat sig till dag två börjar det kännas rätt hopplöst. Vill hellre vänja mig vid tanken på donation än att det kanske blir försent för den familj jag ser framför mig! Hur tänker ni andra?! Har egentligen så svårt för tanken att behöva få donerat.

Vi har inte fått någon sådan info. Har ni gjort tre försök? Vad skulle det kosta att göra en behandling med donerade ägg i Danmark?
  • Hoppomliv
    My102 skrev 2018-12-14 22:01:02 följande:

Vi har ?bara? gjort en IVF behandling och fått 5 fina blastos men tre av dom har gett oss hjärteort så in i bängen. Just nu så skiter jag fullständigt i hur vi blir gravid, oavsett om det är med vore egena celler eller andras. Kanske många tycker att det vi är för tidig att känna så i processen, men hur många hjärtekross klarar man av? För mig personligen spelar det ingen roll vart cellmassan kommer ifrån. Det barnet skulle inte ha kommit till om det inte vore för att just vi/ni valde att det barnet skulle komma till världen, just med det cellblandingen. Och det är för mig precis lika speciellt.

Från 1 januari är det dessutom lagligt att ha både ägg och spermie donerat Sverige. Tummen upp!

Nej det har du rätt i, det spelar nog ingen roll hur egentligen, hade bara varit så fantastiskt att få bli gravid! Var är ni i processen nu?
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-12-15 09:56:04 följande:

Någon som fått känningar i brösten? Vilken ruv dag var ni på då?

Precis som Nypan hade jag det redan innan äggplock. Sedan har det bara fortsatt.
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:17:24 följande:

Vi har inte fått någon sådan info. Har ni gjort tre försök? Vad skulle det kosta att göra en behandling med donerade ägg i Danmark?

Vi har gjort fyra försök. Tyvärr verkar inte läkarna särskilt hoppfulla, men vi har två försök kvar - köpte paket. Det kostar ca. 77.000. Mycket pengar när vi precis köpt ivf-paket också. Men hoppas att vi lyckas innan dess!! Fick lite mer hopp när jag såg ditt fina resultat! Gjorde ni något annorlunda inför eller under det försök?!
  • Etta
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:00:51 följande:

Åh, underbart att höra!! Grattis!!
  • Lee***
    Akira Öken skrev 2018-12-16 22:02:10 följande:

Stort grattis ????
  • Lee***

[quote=79292560][quote-nick]Lee*** skrev 2018-12-16 22:32:04 följande:[/quote-nick]Stort grattis ????[/quote

Skall ju inte vara frågetecken , utan en glad gubbe. Helt fantastiskt, ger upp till oss andra

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018