• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • emmos
    Saner skrev 2018-08-23 12:18:32 följande:
    Ja är lite öm ner till då å då men inte alls de rejäla man kan känna innan mens. Trött å så. Men man vet inte kan ju va inbillning med. Ja äter eller har inget då kroppen får producera egna hormon. Så naturligt som de gick sa dem. Då ja hade 6 dagars så satte de in de 6 dagar efter ÄL. (Om du fattar heheh så dålig på formulera mig) ...Hur går det för dig då??
    Hej Saner 

Får man fråga hur långt det gått sen du satte in? Är ny i tråden :0) Sate in för snart 1 vecka sen  6 dagar ÄL efter precis som du ... mensen närmar sej och huvdet snurra ;0) 
  • Saner
    emmos skrev 2018-08-23 14:05:18 följande:

Hej Saner 

Får man fråga hur långt det gått sen du satte in? Är ny i tråden :0) Sate in för snart 1 vecka sen  6 dagar ÄL efter precis som du ... mensen närmar sej och huvdet snurra ;0) 

10 dagar sen ja satte in 5 dagars upptinad blastocyst....ja man är allt bra nervös hihi
  • Inalina
    Wishful skrev 2018-08-23 11:09:03 följande:
    Som tur är har det ändå funkat bra. Vi har missat en återföring precis innan kliniken stängde för sommaren men vid tidigare försök har ägglossningen kommit så att återföring hamnat på en vardag. Lyckas man tajma in helgen flera gånger så får man köra stimulerat istället.

Det är landstinget.
    låter som att ni inte missar återföringen nu om du får ÄL i helgen då :) hoppas det funkar bra med tajmingen för er och bra att de har alternativ för de som är lite otajmade (som jag då!) Glad!!!
  • Wishful
    Inalina skrev 2018-08-23 15:08:29 följande:

låter som att ni inte missar återföringen nu om du får ÄL i helgen då :) hoppas det funkar bra med tajmingen för er och bra att de har alternativ för de som är lite otajmade (som jag då!) !!!

Nej om ägglossningen kommer när apparna tror att den ska komma så ska det gå vägen den här gången men jag vågar inte hoppas för mycket. Menscykeln har varit lite knasig sen vi började med IVF. Men jag hoppas så klart att apparna har rätt så det kan bli en återföring den här gången.
  • Wishful
    emmos skrev 2018-08-23 12:02:20 följande:

Hej hej 

Efter mycket googlande så hittade jag hit till er, är mitt i mitt andra försök och känner att det skulle vara så skönt att ha ett forum och bara läsa och faktiskt känna att man är inte själv med alla dessa känslor som stormar runt i en.

Har 2 barn sen innan, då jag blev gravid direkt men med en ny man så verkar det inte funka alls - efter 15 månaders försök så vill man ju så gärna så det finns inga ord!

Har ni känns några symtomer efter ni satt in frys embyro? 

hej så länge

Välkommen! Var i behandlingen är du nu? Ruvar du efter FET?
  • jaktenpaflow
    Saner skrev 2018-08-23 12:18:32 följande:

Ja är lite öm ner till då å då men inte alls de rejäla man kan känna innan mens. Trött å så. Men man vet inte kan ju va inbillning med. Ja äter eller har inget då kroppen får producera egna hormon. Så naturligt som de gick sa dem. Då ja hade 6 dagars så satte de in de 6 dagar efter ÄL. (Om du fattar heheh så dålig på formulera mig) ...Hur går det för dig då??

Okej vad skönt ändå utan massa extra hormoner! Ja jag förstår haha, spännande. Tror du att du kommer testa innan? Jodå jag blir bättre, vätskan försvinner sakta men säkert, idag hade jag gått ner 1 kg! Har molande värk till och från och superömma bröst. Har varit så upptagen med att må dåligt så knappt hunnit tänka på att man är gravid...
  • Wishful
    Vildismamma skrev 2018-08-23 14:59:30 följande:

Har varit i kö sen mars.. hur länge fick ni äta innan ni fick hjälp??

Vi hade vårt sista utredningssamtal i mitten av juni och då skickades remissen. Vårt första besök hos IVF-kliniken var i början av oktober.
  • Saner
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 15:51:36 följande:

Okej vad skönt ändå utan massa extra hormoner! Ja jag förstår haha, spännande. Tror du att du kommer testa innan? Jodå jag blir bättre, vätskan försvinner sakta men säkert, idag hade jag gått ner 1 kg! Har molande värk till och från och superömma bröst. Har varit så upptagen med att må dåligt så knappt hunnit tänka på att man är gravid...

Skönt du är på bättringsvägen....är du kvar på sjukhuset? Förstår du inte hunnit tänka å glädjas åt fröt i magen när de varit massa andra. Tänk när du är helt återställd så härligt de kommer va då ...ja tror ja testar sönd (2dagar innan). Då är både ja å mannen lediga från jobb å så. Vill ju ha han hemma hihi...om inte mensen kommer vill säga
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018