IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Ja verkligen, tack så mycket! Hade testdag den 28/8, tisdag alltså. Nej jag vågade knappt testa heller. Håller tummarna för att det går bra för dig också!
Nej precis, de går ju inte att styra. Hoppas iallafall att det inte blir så för dig denna månad, jag håller tummarna :)
Har dom sagt det att dom inte är av toppkvalite? hur kan dom veta det? och på vilket vis? Hur många dagar är dem? :)
Hoppas oavsett om de har toppkvalité eller inte, att någon av dem blir ditt framtida barn! <3
Idag är min mens slut.. nu börjar nästa väntande. har köpt hem massa ÄL test och gravtest så jag är redo. skulle börja ÄL testa på dag 10, så om 3 dagar då börjar jag med ÄL testen varje morgon :) Hur ser de ut för dig?
Är min kropp i fas och allt som de brukar så borde ja få ägglossning nästa lördag den 2/9.. Så insättning 5 dagar efter det, alltså fredag 7/9. kanske.. De är min gissning :)
Har dom sagt det att dom inte är av toppkvalite? hur kan dom veta det? och på vilket vis? Hur många dagar är dem? :)
Hoppas oavsett om de har toppkvalité eller inte, att någon av dem blir ditt framtida barn! <3
Idag är min mens slut.. nu börjar nästa väntande. har köpt hem massa ÄL test och gravtest så jag är redo. skulle börja ÄL testa på dag 10, så om 3 dagar då börjar jag med ÄL testen varje morgon :) Hur ser de ut för dig?
Är min kropp i fas och allt som de brukar så borde ja få ägglossning nästa lördag den 2/9.. Så insättning 5 dagar efter det, alltså fredag 7/9. kanske.. De är min gissning :)
Okej, va spännande! Så himla kul.. :D Jag håller med, hoppas innerligt att det är våran tur nu.
Vi kommer göra 2st fet, denna månaden och nästa. Sedan kommer vi ha uppehåll igen då vi åker utomlands på bröllopsresa i februari, så tar det sig kommer jag va runt v 20 - 25 beroende på vilken av gångerna det "går bra".. men tar de sig inte så har vi någonting att se fram emot i vinter iallafall, och så gör vi nytt försök efter vår bröllopsresa sen :)
Sen beror ju allt på oxå hur man mår och hur jag kommer ta allting denna gång. förra året va somsagt kaos på alla sätt och vis, och jag klarade inte alls av det psykiskt, men jag hoppas att det går bättre denna gång så jag orkar med ett par till försök.
Stort lycka till på ultraljudet på måndag!! :)
Okej, va spännande! Så himla kul.. :D Jag håller med, hoppas innerligt att det är våran tur nu.
Vi kommer göra 2st fet, denna månaden och nästa. Sedan kommer vi ha uppehåll igen då vi åker utomlands på bröllopsresa i februari, så tar det sig kommer jag va runt v 20 - 25 beroende på vilken av gångerna det "går bra".. men tar de sig inte så har vi någonting att se fram emot i vinter iallafall, och så gör vi nytt försök efter vår bröllopsresa sen :)
Sen beror ju allt på oxå hur man mår och hur jag kommer ta allting denna gång. förra året va somsagt kaos på alla sätt och vis, och jag klarade inte alls av det psykiskt, men jag hoppas att det går bättre denna gång så jag orkar med ett par till försök.
Stort lycka till på ultraljudet på måndag!! :)
Lycka till idag, hoppas du har fått fina äggblåsor som växer som de ska ! Kram!
Tack så mycket! Var då orolig igår, men det fick bra idag. Cirka 16 blåsor på kring 10 mm.
Vad skönt!! Kunde de säga när äggplock skulle bli?:)
Förhoppningsvis blir det bara ett FET för dig i år =) men kanske bra att ställa in sig som du gör och ha planen lagd redan om det inte skulle gå vägen på första FET - härligt att du låter så positiv =)
vad härligt med bröllopsresa också, jag har själv funderat över det där med att resa om man är i en specifik månad etc, allt beror väl på hurdan graviditet man har.. (och vad flygbolaget säger..?) vi reser till sverige varje sommar och vill ju gärna kunna göra det, tar det sig denna gången så blir det ju en maj-baby vilket vore toppen då jag i så fall kan resa som vanligt nästa sommar =) dröm!