IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Idag ringde kliniken. Jag hade ca 25 äggblåsor, 12 ägg, 10 blev befruktade, 2 frysta på dag 5 och 3 ffysta på dag 6. Nu håller vi tummarna att något av dom äggen faktiskt överlever både upptining och den 9 månader till. Förra gången hade vi 18 ägg, 10 befruktade, 1 färskt till mig och 4 till frysen. Det färska blev missfall, och 3 dog vid upptinigen och det fjärde blev missfall. Livrädd att det blir likadant igen... Kvaliten verkar ju inte vara toppen på mina ägg direkt.
Skönt att det gick bra! Tycker det låter rimligt att ha första ultraljudet efter en vecka.
Idag ringde kliniken. Jag hade ca 25 äggblåsor, 12 ägg, 10 blev befruktade, 2 frysta på dag 5 och 3 ffysta på dag 6. Nu håller vi tummarna att något av dom äggen faktiskt överlever både upptining och den 9 månader till. Förra gången hade vi 18 ägg, 10 befruktade, 1 färskt till mig och 4 till frysen. Det färska blev missfall, och 3 dog vid upptinigen och det fjärde blev missfall. Livrädd att det blir likadant igen... Kvaliten verkar ju inte vara toppen på mina ägg direkt.
Jag ska göra den korta behandlingen tror det är ägguttagen på dag 12. När sätter dem in ägget/embryo igen?
Hoppar in här. Precis misslyckats med vårt tredje ivf och måste välja privatklinik. Någon som rekommenderar någon klinik?
Hoppar in här. Precis misslyckats med vårt tredje ivf och måste välja privatklinik. Någon som rekommenderar någon klinik?
I Malmö, som vi förstår det finns det väl två kliniker här men vi är nog öppna för andra kliniker runt om i landet också även om det kanske innebär att vi får ta ledigt från jobb när det är dags..