• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Inalina skrev 2018-08-28 09:10:59 följande:

Det låter ju jättebra! då blir det Ovitrelle för dig i morgon antar jag? Så spännande, nu kör vi igen!! åker till Prag nästa vecka men vet inte vilken dag ännu. Ska nog överföra mina båda eskimåer.

Japp! Det blir Ovitrelle imorgon (och det är även sista dagen med Suprefact). Vi verkar vara i takt. :) Spännande med att eventuellt sätta in två. Får ni bestämma det själva?
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-28 15:30:25 följande:
    Japp! Det blir Ovitrelle imorgon (och det är även sista dagen med Suprefact). Vi verkar vara i takt. :) Spännande med att eventuellt sätta in två. Får ni bestämma det själva?
    ja vi verkar vara det ;) kul!

ja vi verkar få bestämma det själva, kanske eftersom vi haft 2 misslyckade ET i bagaget och jag har bara 2 i frysen så risken finns väl att någon inte vaknar till ordentligt vid tiningen också...
  • mammsen79
    Mjbo skrev 2018-08-28 13:52:16 följande:

Jag är på dag 11 i cykeln. har börjat ÄL testa varje morgon. Känner väl när jag har ägglossning så jag vet att de inte är på gång riktigt än, men skulle börja testa på dag 10 sa kliniken så då gör jag så ändå :) 

Sen när jag får positivt utslag på ÄLstickan, som borde bli ungefär i helgen, då ska jag ringa klniken och 5 dagar efter det är insättning :) Har 3st 5dagars i frysen, hoppas att de klarar upptiningen så vi får sätta in en nästa vecka :) 

Härligt med så bra resultat! Håller alla tummar att äggplocket går bra! har du gjort de förr? :)

Gör du den korta eller långa behandlingen?
  • Akira Öken
    Mjbo skrev 2018-08-28 13:52:16 följande:

Jag är på dag 11 i cykeln. har börjat ÄL testa varje morgon. Känner väl när jag har ägglossning så jag vet att de inte är på gång riktigt än, men skulle börja testa på dag 10 sa kliniken så då gör jag så ändå :) 

Sen när jag får positivt utslag på ÄLstickan, som borde bli ungefär i helgen, då ska jag ringa klniken och 5 dagar efter det är insättning :) Har 3st 5dagars i frysen, hoppas att de klarar upptiningen så vi får sätta in en nästa vecka :) 

Härligt med så bra resultat! Håller alla tummar att äggplocket går bra! har du gjort de förr? :)

Precis, lika bra att göra som de säger. Skulle ju vara väldigt surt om man missade den. Din klinik är även öppen på helgerna? Spännande att det börja närma sig!

Det blir mitt 5:e ägguttag. Hoppas också att det går bra. Oroar mig mest över resultatet. Flera gånger har nästan alla eller några av äggen lossnat i förtid och förra gången hanterades äggen (12) fel av labbpersonal så att all ägg dog.
  • mammsen79
    Saner skrev 2018-08-28 14:04:21 följande:

Jag hade ett plus....Wie....vecka 2-3 stod det. Är så glad men samtidigt orolig å känner att man ej kan glädjas riktigt förrän v 13 när risk för missfall minskar heheh. Svårt förklara. Men känns så bra än så länge. Känner mig gravid.

Grattis håller tummarna.
  • Akira Öken

Jag hade ett plus....Wie....vecka 2-3 stod det. Är så glad men samtidigt orolig å känner att man ej kan glädjas riktigt förrän v 13 när risk för missfall minskar heheh. Svårt förklara. Men känns så bra än så länge. Känner mig gravid.

Jag visste det! Var tvungen att kolla redan i morse ifall du skrivit något. :) Grattis!
  • mammsen79
    Inalina skrev 2018-08-28 15:25:08 följande:

ok skönt att höra. När jag tog Gonal F fick jag en rätt rejäl huvudvärk de första dagarna och var tröttare än vanligt både av Gonal F och Progesteronet man börjar ta innan ET.

Är det Orgalutran du tar som andra spruta? den som ska hindra äggen från att lossna för tidigt?

Ja det är den som är den andra sprutan
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-08-28 15:47:51 följande:
    Ja det är den som är den andra sprutan
    ok det är bra att man får 'mjukstarta' lite med Gonal F i alla fall, den är ju väldigt lätthanterlig tycker jag! Orgalutranen ska man ju blanda till själv, men även där finns jättebra youtubeklipp!! Ja mycket ska man stå ut med, förstår att du tycker det är obehagligt och 'onaturligt' att ta sprutor på sig själv som frisk person. men vad gör man inte...Hjärta
  • Sommarhopp

Ååh vad roligt! Stort stort grattis!!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018