IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nej man gör ju inte det, även fast man blir minst lika besviken! Ja du gör helt rätt i att bara lyssna på kroppen.. Jo det rullar på här. Fortfarande lite svullen av överstimuleringen och igår ringde de från sjukhuset där jag var inlagd och sa att jag hade UVI. Så nu äter jag penicillin också. Tar fortfarande blodförtunnande sprutor och Lutinus. Gick in i V 7 idag och har ultraljud om två veckor:) Fått se en växande hinnsäck eller vad de kallar det men hoppas få se ett tickande hjärta nästa gång! Men man är ju rädd för MF och MA:/ Tar du Lutinus?
Någon här som har gjort ivf och har pco? Jag har pco och beräknas bli kallad för ivf nu i höst. Jag är lite orolig för hur jag kommer reagera på alla hormoner då jag fick så galet mycket finnar av både primolut-nor och letrozol (+andra biverkningar men finnarna/bölderna höll i sig i flera veckor..) Har ni reagerat på dessa mediciner och hur reagerade ni på själva ivf-behandlingen?
Gör du den korta eller långa behandlingen?
Tusen tack:) ja svårt förklara men de finns en ständig oro....men min syster sa att de blir lugnare för varje vecka som går. Så man hoppas man kan bli lugnare å så. Ska ringa kliniken torsd då jag jobbar natt. Så då hinner man snacka i lugn och ro.
Precis, lika bra att göra som de säger. Skulle ju vara väldigt surt om man missade den. Din klinik är även öppen på helgerna? Spännande att det börja närma sig!
Det blir mitt 5:e ägguttag. Hoppas också att det går bra. Oroar mig mest över resultatet. Flera gånger har nästan alla eller några av äggen lossnat i förtid och förra gången hanterades äggen (12) fel av labbpersonal så att all ägg dog.
Men fy va hemskt. Vad gjorde dom för fel??
Ja, det var inget vidare. De hade missat en viktig del av förberedande av "vår" odlingsskål. Missen upptäcktes först när det var för sent.
Usch. Sånt får inte hända! Får ja fråga vilken klinik de va på?
Det var på Huddinge.