IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
skönt ändå att se att du har förtroende fortfarande för kliniken, det är ju så viktigt.
Fick besked från min klinik i Prag idag att återföring blir på tisdag den 4 sep!
Äntligen börjar det närma sig, hoppas nu bara mina små frysta blastisar klarar upptiningen!!
Hej!
Vad dåligt med beskedet, men skönt att det inte låg till som de sa från början! DFI-analys är det när man kollar spermiernas kvalitet?
Hej! Jag hakar på här i tråden. Jag och min sambo har precis startat vår första behandling. Så nu har vi en spännande period framför oss.
Spännande att följas åt litegrann!
Hej, jag följer gärna med här.
Idag påbörjade vi vår 5 IVF (1 Hugo född 2015, 1 missfall och 2 försök som inte givit något) Denna gången känns det bättre än de tre senaste, känns som kroppen är starkare, och psyket lika så.
Jag tog första sprutan Global F idag, 112.5 E.
Någon annan som också startat i dagarna?
Idag påbörjade vi vår 5 IVF (1 Hugo född 2015, 1 missfall och 2 försök som inte givit något) Denna gången känns det bättre än de tre senaste, känns som kroppen är starkare, och psyket lika så.
Varit på första ultraljudet idag, även om det inte var superpositivt så är jag så glad. Känns verkligen som att det händer saker nu och att allt närmar sig med stormsteg. Hade ca 25äggblåsor så fick besked att det var överatimulerat och efter blodprov skulle jag få besked om jag ska få minskad dos eller kanske t.o.m tidigare äggplock. Men fick sen samtal att jag ska fortsätta med samma dos på sprutorna. Äggplock troligtvis mån/tis, så exalterad ????
Verkligen skönt att läkaren hade fel!
Som jag förstått det så är det dna-strängarna som har bristningar i bindningen mellan sig. Man måste färga provet för att se att felet föreligger, i en vanlig kontroll ser man det inte. Och metoden är tydligen kostsam och komplicerad, därför gör inte alla kliniker den.
Har man den här avvikelsen så är inte spermierna kraftiga nog att själva kunna befrukta ägget, avvikelsen betyder inget annat.
Min man har bra antal, rörlighet och inget avvikande utseende på spermierna för övrigt. Första provet visade på 37% avvikelse, och det andra 28%, vilket är bättre. Men ingen kan förklara varför de andra 63/72% inte lyckas befrukta.
Svårt att hitta svar när man googlar på det eftersom analysen inte är så vanlig.
Klistrar in en länk om du är mer nyfiken på fakta
www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx
Hej! Jag hakar på här i tråden. Jag och min sambo har precis startat vår första behandling. Så nu har vi en spännande period framför oss.
Spännande att följas åt litegrann!