• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • LD2018
    JenniB skrev 2018-08-21 09:53:53 följande:

Det låter som en bra plan! :) Jag hoppas verkligen det hjälper och att du "ser" din ägglossning snart. Det känns alltid så mycket bättre (för mig i alla fall) när man vet att man haft den. 

Ja tack snälla! Jag har bim antingen den 1/9 eller 4/9 så det blir spännande :D

Håller tummarna! :D återkommer med mitt bim datum känner jag haha!
  • Periksson90

Är på CD 19 idag, fortfarande inget positivt ägglossningstest (blir dock ett starkare streck långsamt för varje dag) och ingen temphöjning som skulle visa på att ägglossning skett.. haft ägglossning CD 16 senaste månaderna men antar att stressen kring bröllopet skjutit på ägglossningen eller så är det en ägglossningsfrimånad (hoppas såklart på det första alternativet!). Nu får de ta och lossa lite ägg känner jag! Har känningar igen så kanske försöker kroppen snart.

• Em0ma

Hej!
    Hoppar in här jag med, BIM den 4/9 enligt flo.
    Jag är 27 och min sambo 29. Första barnet och slutade med cerasette i April vilket gör detta till 4:e försöket då mensen lös med sin frånvaro de första 8v efter p-pilletstopp.

Rättar till den lite bara då det inte blev den senaste du kopierade. :)

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ, månflicka 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87 

8/9 - Kira16 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon

• JenniB
    Em0ma skrev 2018-08-21 23:36:37 följande:

Hej!
    Hoppar in här jag med, BIM den 4/9 enligt flo.
    Jag är 27 och min sambo 29. Första barnet och slutade med cerasette i April vilket gör detta till 4:e försöket då mensen lös med sin frånvaro de första 8v efter p-pilletstopp.

Rättar till den lite bara då det inte blev den senaste du kopierade. :)

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ, månflicka 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87 

8/9 - Kira16 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon

Då slutade vi samtidigt. :) För mig tog det också 8v innan första mensen, kändes som om kroppen aldrig ville komma igång men nu verkar allt funka som det "ska". :D Håller tummarna!
  • Em0ma
    JenniB skrev 2018-08-22 08:14:21 följande:
    Då slutade vi samtidigt. :) För mig tog det också 8v innan första mensen, kändes som om kroppen aldrig ville komma igång men nu verkar allt funka som det "ska". :D Håller tummarna!
    Åh vad skönt att höra att jag inte är ensam! nej men precis fattade inte alls vad kroppen höll på med riktigt men ja, nu verkar den ha skärpt till sig :D Så nu håller vi tummarna! :D
  • EnBlivandeWestring
    Någon här som är vis på ägglossning?

Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara. 

Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?
    Kärlek till er
  • JenniB
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-22 12:09:02 följande:

Oj var lite snabb så bilderna hann inte med :D 

EnBlivandeWestring skrev 2018-08-22 12:07:43 följande:
    Någon här som är vis på ägglossning?

Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara. 

Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?
    Det ser ju verkligen ut som att ägglossning sker snart. :D Jag vet inte vilken tid som är bäst att testa, jag tog alltid bara ett test på morgonen och det funkade bra. :)

• Anno89

Har använt lactal idag och läste sedan att man ej ska använda de om man försöker bli gravid!! Det ska tydligen försämra miljön för spermierna.. Har ägglossning om en vecka. Tror ni det är lugnt?

• Em0ma
    Anno89 skrev 2018-08-22 13:33:37 följande:

Har använt lactal idag och läste sedan att man ej ska använda de om man försöker bli gravid!! Det ska tydligen försämra miljön för spermierna.. Har ägglossning om en vecka. Tror ni det är lugnt?

jag tror inte det är några problem om du har en vecka kvar till ÄL, sen är det ju bara bra om du har rätt Ph värde i underlivet för graviditet också skulle jag tro så är nog bara bra :) Men som sagt har egentligen ingen aning, bara vad jag själv tror :)
Svar på tråden Vi med Bim September 2018