• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-17 12:03:27 följande:
    Håller tummarna för att det dyker upp en tydlig ÄL för dig nu de närmaste dagarna! :)
    Tack snälla det hoppas jag med! Blev så orolig direkt och tänkte att det säkert inte blir nån denna månaden, men egentligen vet jag ju att det kan variera lite när ägglossning sker. :) 
  • Timal89

Jag känner inga äl-symptom. Inga flytningar eller stramar i brösten. Men CB digital Vidar blinkande smilie sedan i måndags. Man blir ju knäpp av de här

• Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-17 13:17:34 följande:

Tack snälla det hoppas jag med! Blev så orolig direkt och tänkte att det säkert inte blir nån denna månaden, men egentligen vet jag ju att det kan variera lite när ägglossning sker. :) 

Ja det är klart, kroppen är ju ingen maskin direkt :) oroa dig inte! :) Det kommer så småningom :)
  • kiwibear

Tredje försöket nu efter ett MA i v18 i våras.

BIM-lista: 

1/9 - Periksson90, JenniB, timal89, Omstart2019 

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

4/9 - kiwibear

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87 

8/9 - Kira16 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86 

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

21/9 - Ettlitetsyskon

• Omstart2019

Jag och sambon kände oss rätt desperata nu som skickade iväg barnen med en hundring till affären för att vi skulle kunna utnyttja det sista av ägglossningen.

• babytjejen

Aldrig märkt av mina flytningar innan men denna cykel med rosenrot har jag haft mer o har för första gången verkligen sett äl-flytning...så borde bli positivt på ältest när som helst. Hoppas det är något positivt för resten av cykeln med o att vi lyckas denna gången...

• Lola90

Hej,

Jag vill så göra bli gravid så som ni alla andra. Vi har försökt några gånger, tre eller fyra men utan resultat. Vi har försökt att pricka ägglossning så som appen Flo har visat. Men det blir inget plus ändå :/ bör jag vara orolig? När jag gjorde ägglossningsrest med CB digitala så fick jag aldrig en fast gubbe. Den blinkade glad i sex dagar, så ska den väl inte vara?

Känner någon igen sig?

• kiwibear
    Lola90 skrev 2018-08-17 23:19:21 följande:

Hej,

Jag vill så göra bli gravid så som ni alla andra. Vi har försökt några gånger, tre eller fyra men utan resultat. Vi har försökt att pricka ägglossning så som appen Flo har visat. Men det blir inget plus ändå :/ bör jag vara orolig? När jag gjorde ägglossningsrest med CB digitala så fick jag aldrig en fast gubbe. Den blinkade glad i sex dagar, så ska den väl inte vara?

Känner någon igen sig?

Man kan försöka i upp till ett år utan att någonting är fel. Ibland tar det mängs försök. Bara för att man prickar in ÄL när man har sex betyder det inte att det är 100% sannolikhet att man blir gravid. Kämpa på!
  • LD2018
    JenniB skrev 2018-08-17 08:06:46 följande:

Är på cd 14 och enligt flo-appen skulle jag haft ägglossning idag. Än så länge har jag dock inte fått positivt på något test så jag hoppas verkligen att ägglossningen bara är någon dag sen. :( <3

Hade också beräknad ÄL enligt flo igår, kört tester i 2 veckor nu med negativt resultat... undrar vad det är frågan om med ägglossningen?! Bim 1/9!
  • Timal89
    Lola90 skrev 2018-08-17 23:19:21 följande:

Hej,

Känner någon igen sig?

Även om man träffar in äl så är det typ 30/40% chans att de blir nått. Så det behöver inte vara nått fel bara för att de tar många försök. Men jag vet känslan. vi är inne på vårt andra försök och de är lätt att tänka att alla andra blir gravid direkt men inte jag och att de är nått fel.

Min cb digital blinkade i 5 dagar så igår slutade jag med den. Tog ett vanligt äl test och fick två jättestarka steck. Så går efter den istället :)
Svar på tråden Vi med Bim September 2018