• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • Siri88

Jag skulle vilja köra med ägglossningatest men på mitt står det att man inte ska testa med morgonurin utan helst mellan 9-14 på dagen. Helt omöjligt för mig då Jag arbetar skolan och varken har lust att göra det på arbetet och oftast inte har tid att gå undan ett tag. Så vi kör på sex varannan dag fram till bim så får vi hoppas på det bästa!

• Anno89
    Timal89 skrev 2018-08-15 18:25:29 följande:

Kom och tänka på en grej,

Har hört att man är mest fertil 2 dagar innan äl?

Om man då kör CB digital advanced o får den fasta smileyn, betyder det då att man är som mest fertil dvs strax innan äl? Eller betyder den fasta gubben att man är mitt i äl? Kanske egentligen inte spelar nån roll och att man inte bör nörda ner sig på detaljnivå. Tänkte bara om de är nån som funderat på samma sak? :)

När man har fast smiley betyder det att testet har upptäckt en stegring av LH hormon och då ska ägglossningen ske inon 24-36 h tror inte den är fast när Ägglossning väl skett utan det är själva stegringen den mäter.
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-15 14:06:58 följande:

Hej! <3 Nu "ses" vi här igen även om jag hade hoppats på att i alla fall du blev gravid, så synd. :( Vi får hoppas på bättre lycka denna gången och hålla tummarna för varandra!! Jag försöker mig på en inställningen att "Nu SKA jag f*n bli gravid!", får se om det hjälper. ;D

Vad rar du är!! :) Hej igen! Ja, eller hur, "tråkigt att se dig här" liksom, men samtidigt skönt att ha någon med sig och att själv följa på denna resa :)

Jag behövde bara sörja lite idag, blev mer påverkad än vad jag hade förväntat mig av att mensen kom. Men kanske blir det en liten majbebis 2019?! Heja oss!
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-15 14:06:58 följande:

Hej! <3 Nu "ses" vi här igen även om jag hade hoppats på att i alla fall du blev gravid, så synd. :( Vi får hoppas på bättre lycka denna gången och hålla tummarna för varandra!! Jag försöker mig på en inställningen att "Nu SKA jag f*n bli gravid!", får se om det hjälper. ;D

Vad rar du är!! :) Hej igen! Ja, eller hur, "tråkigt att se dig här" liksom, men samtidigt skönt att ha någon med sig och att själv följa på denna resa :)

Jag behövde bara sörja lite idag, blev mer påverkad än vad jag hade förväntat mig av att mensen kom. Men kanske blir det en liten majbebis 2019?! Heja oss!
  • Mumintroll

Hej alla fina! Detta är första försöket på andra barnet så lägger till mej själv på listan om det är okej. Håller tummarna för oss alla ????

BIM-lista

1/9 - Periksson90, JenniB timal89

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18

8/9 - Kira16

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki

17/9 - EmmalinneaS

21/9 - Ettlitetsyskon

• JenniB
    Tessaloniki skrev 2018-08-15 20:27:40 följande:

Jo men visst låter ordet majbebis lite extra gulligt. ;) Vi kör på det tycker jag! 
  • Tessaloniki
    JenniB skrev 2018-08-16 08:17:50 följande:

Jo men visst låter ordet majbebis lite extra gulligt. ;) Vi kör på det tycker jag! 

Det gör vi! :) När har du ÄL? Kör du med tester och så?
  • JenniB
    Kstadtjej87 skrev 2018-08-16 08:43:08 följande:

Hej tjejer har Bim 7/9 kan någon lägga till mig där.

BIM-lista 

1/9 - Periksson90, JenniB, timal89 

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16 

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86 

12/9 - KSRG8887, minimera