• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • Lala90

ÄL om 5 dagar enligt FLO. Jag slutade med rosenroten i förrgår för jag misstänkte att den kanske kunde bidra med mina hemska humörsvängningar, kanske är långsökt men jag får testa iaf.. är så orolig att jag sabbar något bara eftersom förra månadens ÄL blev så tydlig pga RR men det borde det väl inte göra.. :-/ någon mer som testat RR och fick någon biverkan?

• babytjejen
    Lala90 skrev 2018-08-18 09:29:41 följande:

ÄL om 5 dagar enligt FLO. Jag slutade med rosenroten i förrgår för jag misstänkte att den kanske kunde bidra med mina hemska humörsvängningar, kanske är långsökt men jag får testa iaf.. är så orolig att jag sabbar något bara eftersom förra månadens ÄL blev så tydlig pga RR men det borde det väl inte göra.. :-/ någon mer som testat RR och fick någon biverkan?

För mig känns det som att rosenroten har lyft mitt humör lite,oxå tydligare älflytningar...samt upplever mer lust denna cykel så kommer fortsätta med rosenrot nästa cykel med. Vill ju plussa men av erfarenhet så har jag inga förhoppningar...
  • Lola90
    Timal89 skrev 2018-08-18 08:42:42 följande:

Även om man träffar in äl så är det typ 30/40% chans att de blir nått. Så det behöver inte vara nått fel bara för att de tar många försök. Men jag vet känslan. vi är inne på vårt andra försök och de är lätt att tänka att alla andra blir gravid direkt men inte jag och att de är nått fel.

Min cb digital blinkade i 5 dagar så igår slutade jag med den. Tog ett vanligt äl test och fick två jättestarka steck. Så går efter den istället :)

Tack så mycket för ditt svar???????? jag har också sagt det till mig sjäöv att jag kommer att köpa stickor, vanliga ägglossningstest.
  • Ardnas89

Äntligen är ÄL på ingång.. molvärk och ont i brösten. Nu jäklar ska det bli ett plus! :D

• JenniB
    LD2018 skrev 2018-08-18 08:33:14 följande:
    Hade också beräknad ÄL enligt flo igår, kört tester i 2 veckor nu med negativt resultat... undrar vad det är frågan om med ägglossningen?! Bim 1/9!
    Vad konstigt att det är likadant för dig! Jag testade att skriva in allt jag antecknat i en annan app och då hamnade ägglossningen inte på samma dag som flo rekommenderat, kanske det stämmer bättre? Jag hoppas det i alla fall, annars får jag se när jag får ont i bröstvårtorna för det brukar jag få när ägglossning har skett.

Hur går dina tankar? Antar att du är lika förvirrad och orolig. :/ <3
  • Lola90

Hej,

Fy så jobbigt! Jag laddade ner en annan app och den säger att jag har ägglossning en helt annan dag! Så jag antar inte att man ska lita på de. Har beställt hem vanliga ägglosninhstest, min sista mensdag idag! Nu vill jag inte se den mer på en lång tag i hopp om att bli gravid denna gången :) 4:e försöket nu.

• Lola90
    JenniB skrev 2018-08-18 16:30:26 följande:

Vad konstigt att det är likadant för dig! Jag testade att skriva in allt jag antecknat i en annan app och då hamnade ägglossningen inte på samma dag som flo rekommenderat, kanske det stämmer bättre? Jag hoppas det i alla fall, annars får jag se när jag får ont i bröstvårtorna för det brukar jag få när ägglossning har skett.

Hur går dina tankar? Antar att du är lika förvirrad och orolig. :/ <3

Hej,

Fy så jobbigt! Jag laddade ner en annan app och den säger att jag har ägglossning en helt annan dag! Så jag antar inte att man ska lita på de. Har beställt hem vanliga ägglosninhstest, min sista mensdag idag! Nu vill jag inte se den mer på en lång tag i hopp om att bli gravid denna gången :) 4:e försöket nu.
  • Lala90
    babytjejen skrev 2018-08-18 10:09:09 följande:

För mig känns det som att rosenroten har lyft mitt humör lite,oxå tydligare älflytningar...samt upplever mer lust denna cykel så kommer fortsätta med rosenrot nästa cykel med. Vill ju plussa men av erfarenhet så har jag inga förhoppningar...

Ja den ska ju vara lite humörhöjande liksom, så det vore trist om jag ska få tvärtemot-effekt, jaja.. jag upplevde inte skillnad i flytningar med RR me däremot en förjäkla ÄL-värk, så den gick ju inte att missa iaf haha.. håller tummarna för oss, med o utan rosenrot!
  • Esofe

Hoppar in i tråden och slänger in mig på bim listan då jag har försenad ägglossning idag!

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, JenniB, timal89, Omstart2019, Esofe

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87

4/9 - kiwibear

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

21/9 - Ettlitetsyskon

• JenniB
    Lola90 skrev 2018-08-18 16:44:29 följande:

Hej,

Jaa jag vet ju inte vilken jag ska lita på, om det ens går att lita på bara en utav de, :/ Jag är dock mycket mer gladare nu för idag visade sig den glada smileyn jag väntat på!! :D Däremot har flo appen nu flyttat mitt bim, vet inte om jag ska ändra i BIM listan? Eller om appen kanske har fel och jag har en lite kortare lutealfas bara? Allt är så förvirrande!

När tror du att du har ägglossning? Förmodligen några dagar kvar i och med att mensen slutat precis? Vi är på tredje försöket nu och hoppas såklart också att mensen håller sig borta läääänge nu! ;)
Svar på tråden Vi med Bim September 2018