Klockan ringer vid 4. Jag går upp efter typ en kvart. Hänger upp tvätt, viker ihop det rena och stoppar in i garderoberna, plockar ur diskmaskinen, duschar om jag inte gjort det kvällen innan, dricker te, tar hand om katten, packar väskor (min egen och barnets), kokar ägg, gör mackor till mig och mannen, plockar i köket, gör mig själv klar, väcker barn och man, flätar dotterns hår, hjälper henne med kläder och småpratar under tiden. Sätter mig i bilen och kör 50 min för att vara på plats kl 7. Maken duschar om han inte gjort det på kvällen, tar hand om djuren ute, letar efter sin telefon (alltid!), går på toa, kör barn till fritids och kör sen 20 minuter till jobbet.
Dottern stiger upp, borstar tänderna, får håret fixat, klär på sig, kollar sin väska, gosar med katten och fixar så han har mat och vatten ute och tar hand om hönsen och de små kycklingarna.
Normalt sätt alldeles utmärkt men just nu ligger jag vaken i sängen med tung huvudvärk och helt täppt i näsan. Hoppas få sova lite till innan klockan ringer igen.