Anonym (trögstartad kvinna med utseendet i fokus) skrev 2018-09-05 10:45:07 följande:
Min kropp tar flera timmar att vakna och kännas normal. Är som en dimma i huvet varje morgon och lederna värker.
Sen tar min morgonrutin med dusch, smink, val av kläder, fixa håret och laga/äta frukost ett bra tag. Skönt att ha gptt om tid och komma fram någorlunda pigg och fräsch. Men så är jag kvinna också vilket kräver lite mer om man inte föredrar "a la naturell", något som inte är så accepterat i vårt samhälle eller på arbetsplatser.
Snygg är bästa dräng!
Inte accepterad att vara "a la naturell" som kvinna? Vilken fantasivärld lever du i?
Jag är osminkad, var det även när jag var tonåring också, har aldrig haft problem med att träffa killar. Jag har aldrig blivit illa sedd för att jag varit osminkad och jag har fått jobb och även jobbat med serviceyrken som osminkad.
Så berätta för vilka arbetsplatser vägrar att acceptera osminkade kvinnor? Jag har aldrig varit på någon arbetsplats där det krävs att kvinnor sminkar sig varken via "hintar" eller inskrivet i något arbetskontrakt.
Kom ihåg, jag har jobbat inom serviceyrke med som helt osminkad och chefen på den arbetsplatsen gav aldrig några subtila "hintar" om att jag borde tänka på mitt utseendet i ansiktet, och fräscha upp mig med lite "Make up".
Tvärt om vi var några kvinnor som var "a la naturell" i olika åldrar på oss.