Anonym (Ohektiskt) skrev 2018-09-04 10:09:43 följande:
Varför leta kläder, packa barnens väskor och gympapåsar på morgonen ni ska iväg när ni kan ordna sånt innan läggdags?
Det är vår ambition att vara så preppade som möjligt, men nu har vi försökt få de stora barnen att själv packa sina grejer (funkar sådär) men ofta behöver vi ändå hjälpa till med slutklämmen. Och gällande kläderna - VÄLDIGT ofta ligger de förberedda men när de ska på är det självklart fel färg, inte nog coolt etc etc och så bara MÅSTE man leta fram den där favorittröjan som ligger i en tvätthög nånstans. Spelar ingen roll att kläderna dög förra veckan - just denna morgonen kan det vara såååå fel.
Jag är iaf väldans nöjd med att iaf alltid ha kaffet förberett samt mina egna träningsgrejer så att jag är snabb ut när klockan ringer.
På kvällen går även mycket tid till att bara fixa iordning efter dagen som gått, alla som varit på aktiviteter - träningskläder, middagsdisk, sista jobbet som inte hanns med under arbetsdagen etc så vi orkar helt enkelt inte alltid göra alla förberedelser som säkert skulle kunna underlätta morgonen. Men vi hinner ju iväg i tid, om än med med ett högt tempo.
Det som är heligt är iaf att vi sitter och äter frukost ihop en stund - där får man chans att ta dagens lilla familjesnack för ofta blir vardagsmiddagarna desto spretigare med ett par barn som ska träna och vuxna som kanske är på jobbresor.