• Anonym (inte morgonmänniska)

Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Jag läser ibland i trådar om folk som går upp 1,5-2 timmar innan de faktiskt ska iväg till jobbet. Jag måste bara fråga; vad gör ni på morgonen som tar sån himla lång tid. Särkstilt ni som inte krånglar med barn, för det förstår jag kan ta en stund, men många jag läst om som har så här långa mornar har eller verkar inte ha det.

Min egen morgon tar max 40 minuter men ofta inte ens 30.

• Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?

Många har skrivit att de tar så mycket tid på sig för att de inte är morgonmänniskor. Jag är ju precis tvärt om just för att jag inte är en morgonmänniska. Det här gör mig förvirrad.

• Richi3

Duschar i 10 minuter ca. på morgonen. Vill inte påstå att det tar särskilt lång tid. Klart, piss o morgonskiten är ju också nödvändigt så klart, ha såg ni vad jag gjorde "nöd" vändigt. Fy fan vad ku.. tråkigt. Hur som, Duschar egentligen bara för att kicka igång dagen kort o gott. Dagen för mig har liksom inte börjat innan det är gjort. Känns som det saknas något liksom annars. Det är säkert inte samma för er andra där ute och tur är väl det. Alla har man sitt 'måste att göra på morgonen för att få ihop det på någe vänster.

• BossHoss
    Richi3 skrev 2018-09-05 14:25:10 följande:

Duschar i 10 minuter ca. på morgonen. Vill inte påstå att det tar särskilt lång tid. Klart, piss o morgonskiten är ju också nödvändigt så klart, ha såg ni vad jag gjorde "nöd" vändigt. Fy fan vad ku.. tråkigt. Hur som, Duschar egentligen bara för att kicka igång dagen kort o gott. Dagen för mig har liksom inte börjat innan det är gjort. Känns som det saknas något liksom annars. Det är säkert inte samma för er andra där ute och tur är väl det. Alla har man sitt 'måste att göra på morgonen för att få ihop det på någe vänster.

Bajsar man på jobbet får man betalt för att skita
  • Miriam85
    Anonym (inte morgonmänniska) skrev 2018-09-03 21:07:01 följande:

Jag läser ibland i trådar om folk som går upp 1,5-2 timmar innan de faktiskt ska iväg till jobbet. Jag måste bara fråga; vad gör ni på morgonen som tar sån himla lång tid. Särkstilt ni som inte krånglar med barn, för det förstår jag kan ta en stund, men många jag läst om som har så här långa mornar har eller verkar inte ha det.

Min egen morgon tar max 40 minuter men ofta inte ens 30.

Vem vill snabb äta frukost så man får ont i magen? Vem vill se ut som ett ruttet troll? Vem vill stressa så man glömmer sina saker? Här har du några anledningar till varför folk vaknar tidigt.
  • Anonym (blä blä blä)
    Richi3 skrev 2018-09-05 14:25:10 följande:

förlåt men ingen bryr sig om din livshistoria, och vad du gör på toan. usch
  • BossHoss
    Miriam85 skrev 2018-09-05 14:51:21 följande:
     Vem vill stressa så man glömmer sina saker? Här har du några anledningar till varför folk vaknar tidigt.
    Därför man packar dagen före
  • Fjäril kär
    Anonym (trögstartad kvinna med utseendet i fokus) skrev 2018-09-05 10:45:07 följande:

Min kropp tar flera timmar att vakna och kännas normal. Är som en dimma i huvet varje morgon och lederna värker.

Sen tar min morgonrutin med dusch, smink, val av kläder, fixa håret och laga/äta frukost ett bra tag. Skönt att ha gptt om tid och komma fram någorlunda pigg och fräsch. Men så är jag kvinna också vilket kräver lite mer om man inte föredrar "a la naturell", något som inte är så accepterat i vårt samhälle eller på arbetsplatser.

Snygg är bästa dräng!

Hade du kommit sminkad till min arbetsplats hade folk tittat och skrattat.

Jobbar i en högst oglamorös värld med skitigt stall och hästar. Iklädd oftast blåställ/varselkläder/ridkläder. Jag åker till jobbet hel och ren och byter sen om till arbetskläder.
    Miriam85 skrev 2018-09-05 14:51:21 följande:
    Vem vill snabb äta frukost så man får ont i magen? Vem vill se ut som ett ruttet troll? Vem vill stressa så man glömmer sina saker? Här har du några anledningar till varför folk vaknar tidigt.
    Men eftersom det inte stämmer in på någon i min omgivning så undrar jag ju vad som tar så lång tid. 
  • LFF
    Anonym (trögstartad kvinna med utseendet i fokus) skrev 2018-09-05 10:45:07 följande:

Men så är jag kvinna också vilket kräver lite mer om man inte föredrar "a la naturell", något som inte är så accepterat i vårt samhälle eller på arbetsplatser.

De senaste 12 åren har jag varit på EN arbetsplats där man krävde att jag sminkade mig (och där sminkade jag mig alldeles för diskret för att de skulle tycka att det var ok så jag fick inte vara kvar ändå, inhyrd via bemanningsföretag). I övrigt så har INGEN någonsin kommenterat min brist på smink. Ej heller utanför arbetslivet. Förstår inte varifrån du fått uppfattningen att det inte är accepterat att gå utan smink.
  • LFF
    Anonym (suck...) skrev 2018-09-05 10:18:47 följande:
    Och varför var detta viktigt att kommentera i en tråd om morgonvanor? Hur du ser ut är knappast av intresse här. 
    Tja, när folk börjar prata om att man minsann ser ut som en rugguggla utan smink och sen dessutom röker så blir jag lite lättretlig....
Svar på tråden Vad gör ni på morgonen som tar så himla lång tid?