• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Suckxxx
    Hedblomster skrev 2020-01-22 18:22:47 följande:

Nej vi bada körde på med bästa. Tsh tror jag är rätt viktigt, det gjordes i fertilitetsutredningen för oss. Nk celler vet jag inte riktigt, de flesta svenska klinikerna tror inte på det. Tror bara Falun kollar sånt.

Jag låg på 2.9 på TSH värdet som jag försöker få ner med lavaxin. Nk celler har jag även kollat. Jag var hos Marie på fertilitetsplus där pratade hon om hur viktigt det är att kolla så man inte har överaktiv immunförsvar så embryot fastnar i kroppen utan att bli attackerad.

Värdet på min låg precis på gränsen 12

Hur går det för dig?
  • Hedblomster
    Suckxxx skrev 2020-01-26 19:37:12 följande:

Jag låg på 2.9 på TSH värdet som jag försöker få ner med lavaxin. Nk celler har jag även kollat. Jag var hos Marie på fertilitetsplus där pratade hon om hur viktigt det är att kolla så man inte har överaktiv immunförsvar så embryot fastnar i kroppen utan att bli attackerad.

Värdet på min låg precis på gränsen 12

Hur går det för dig?

Var det bra på Fertilitetplus? Har pratat med Marie på telefon en gång men det är så krångligt för mig att åka till Stockholm... Räcker ett besök för att ta prover? Vad kostade det? Får du någon medicin när du ligger precis på gränsen? Ursäkta tusen frågor :)

Bara väntar på att få mens... Hade sen ägglossning denna månad. Vi ska göra FET i stimulerad cykel. Blir åttonde återföringen och senaste var i november så börjar bli otålig.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Ölandstoka
    Söstrami83 skrev 2020-01-25 22:51:27 följande:

Hej Ölandstoka. Jag var med i tråden tidigare i höst. Om jag var du skulle jag ta det som ett bra tecken. Jag hade nämligen också spottings på rd5 och den gången satte det sig :) Så håll hoppet uppe.

Vad härligt att det tog sig för dig :)

Kände du på dig att du var gravid eller fick du en glad chock när du testade?
  • Suckxxx
    Hedblomster skrev 2020-01-26 21:31:31 följande:

Var det bra på Fertilitetplus? Har pratat med Marie på telefon en gång men det är så krångligt för mig att åka till Stockholm... Räcker ett besök för att ta prover? Vad kostade det? Får du någon medicin när du ligger precis på gränsen? Ursäkta tusen frågor :)

Bara väntar på att få mens... Hade sen ägglossning denna månad. Vi ska göra FET i stimulerad cykel. Blir åttonde återföringen och senaste var i november så börjar bli otålig.

Jag tycker hon är bra, hon tar 500 vid varje besök sen tillkommer andra kostnader för remiss osv. Nej hon är inte billig. Ska man göra en ordentlig utredning ska man åka till Aten. Om jag inte blir gravid efter andra försöket blir det en utredning i Aten.

Jag får inga medicin för värdet på min NK celler Marie tyckte inte att jag behövde det.

Har du koll på din värd på dina NK- celler?
  • bonzo

Hej, sa Marie att dina NK celler var förhöjda? Varför fick du ingen behandling i så fall?

Suckxxx skrev 2020-01-27 12:03:45 följande:

Jag tycker hon är bra, hon tar 500 vid varje besök sen tillkommer andra kostnader för remiss osv. Nej hon är inte billig. Ska man göra en ordentlig utredning ska man åka till Aten. Om jag inte blir gravid efter andra försöket blir det en utredning i Aten.

Jag får inga medicin för värdet på min NK celler Marie tyckte inte att jag behövde det.

• Hedblomster
    Suckxxx skrev 2020-01-27 12:03:45 följande:

Jag har inte tagit prover på NK-celler så har ingen aning... Men vet inte om det är det som är problemet. Finns så mycket tester man kan göra utomlands eller till viss del i Sverige och jag vet inte vilken riktning man ska gå åt...

Tex:

- ERA test

- Mensblodstestet för infektioner

- Immunutredning

- PGS
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Söstrami83
    Ölandstoka skrev 2020-01-27 11:51:27 följande:

Vad härligt att det tog sig för dig :)

Kände du på dig att du var gravid eller fick du en glad chock när du testade?

Jo, det var helt underbart. Kände inte på mig det. Väntade till testdag med att testa. Hade mycket känningar som molvärk, men kunde lika gärna vara Lutinus. Kändes i stort sett likadant som gången innan när det inte tog sig. Skillnaden den här gången var att mensen uteblev (kom på BIM förra gången) samt att jag hade en liten färgad flytning på rd5 (sannolikt en nidblödning). Jag gjorde FET med 5-dagars blastocyst i ostimulerad cykel med Lutinus-behandling. Visst har du gjort nåt liknande?

Hur känns det nu då? Har du haft någon mer blödning eller var det bara en gång? Hoppas att det var en nidblödning :)
  • LLW
    LillaSarah skrev 2020-01-27 19:08:30 följande:

Hur går det för dig LLW ? Hoppas verkligen att allt är ok !

Det gick bra idag! Hjärtat slog fortfarande och fostret hade växt i bra takt. Fy vad nervös man är bara. Sen lugn i några minuter efteråt innan det börjar om igen. Det är ju extra jobbigt eftersom jag blöder ut ett missfall men fortfarande är gravid... Stackars kropp vet nog varken ut eller in. Men nu ska vi försöka hålla oss lugna fram tills nästa ultraljud.

Tack fina du för att du tänker på oss!
  • LillaSarah
    LLW skrev 2020-01-27 20:36:54 följande:
    Det gick bra idag! Hjärtat slog fortfarande och fostret hade växt i bra takt. Fy vad nervös man är bara. Sen lugn i några minuter efteråt innan det börjar om igen. Det är ju extra jobbigt eftersom jag blöder ut ett missfall men fortfarande är gravid... Stackars kropp vet nog varken ut eller in. Men nu ska vi försöka hålla oss lugna fram tills nästa ultraljud.

Tack fina du för att du tänker på oss!
    Så härligt att höra att allt gick bra, har läst din blogg imorse och blev lite oroligt men nu känns det lugnt. Tack och lov att ni såg att hjärtat slog och att fostret växer i bra takt. Våra kroppar är verkligen en jätte konstigt "maskin" men  den klarar allt bra till slut. Hoppas och ber till Gud att allt ska sluta lycklig till oss alla här {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF hösten 2019