• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    Söstrami83 skrev 2020-01-27 19:07:00 följande:

Jo, det var helt underbart. Kände inte på mig det. Väntade till testdag med att testa. Hade mycket känningar som molvärk, men kunde lika gärna vara Lutinus. Kändes i stort sett likadant som gången innan när det inte tog sig. Skillnaden den här gången var att mensen uteblev (kom på BIM förra gången) samt att jag hade en liten färgad flytning på rd5 (sannolikt en nidblödning). Jag gjorde FET med 5-dagars blastocyst i ostimulerad cykel med Lutinus-behandling. Visst har du gjort nåt liknande?

Hur känns det nu då? Har du haft någon mer blödning eller var det bara en gång? Hoppas att det var en nidblödning :)

Vad härligt att höra! :) Det lilla jag känner är samma som vid alla andra återföringar och samtidigt som det känns deppigt att inte ha några känningar så är det så skönt att höra att alla inte har det såhär tidigt.

Nu börjar dagarna med illamående pga nervositet, fick spottings motsvarande imorgon vid min förra fet så nu är det läskigt. Hade bara spottings en halv dag då på rd5, sen har det inte varit något mer. Det stämmer, jag gör också fet med en blastocyst i ostimulerad cykel.
  • Söstrami83
    Ölandstoka skrev 2020-01-28 08:14:22 följande:

Vad härligt att höra! :) Det lilla jag känner är samma som vid alla andra återföringar och samtidigt som det känns deppigt att inte ha några känningar så är det så skönt att höra att alla inte har det såhär tidigt.

Nu börjar dagarna med illamående pga nervositet, fick spottings motsvarande imorgon vid min förra fet så nu är det läskigt. Hade bara spottings en halv dag då på rd5, sen har det inte varit något mer. Det stämmer, jag gör också fet med en blastocyst i ostimulerad cykel.

Vet att det är sjukt nervöst. Håller alla tummar för dig. Tror att det kommer att gå bra.

Själv väntar jag på att få starta en ny IVF-omgång. Var tvungen att avbryta min graviditet för några veckor sen pga fosteravvikelser som visade sig på RUL. Blev en sen abort i v 22. Det har varit riktigt tuffa veckor. En riktig mardröm.

Men har nu så smått börjat se framåt igen och vill försöka bli gravid igen så fort som möjligt.
  • Ölandstoka
    Söstrami83 skrev 2020-01-28 10:00:42 följande:

Vet att det är sjukt nervöst. Håller alla tummar för dig. Tror att det kommer att gå bra.

Själv väntar jag på att få starta en ny IVF-omgång. Var tvungen att avbryta min graviditet för några veckor sen pga fosteravvikelser som visade sig på RUL. Blev en sen abort i v 22. Det har varit riktigt tuffa veckor. En riktig mardröm.

Men har nu så smått börjat se framåt igen och vill försöka bli gravid igen så fort som möjligt.

Beklagar! Det måste ha varit fruktansvärt. Hoppas att det tar sig snabbt :)
  • Fifen

Jag börjar bli så nervös! Testdag imorgon och denna gång har jag inte tjuvtestat så mycket som jag brukar.
    Jag tycker att jag har känt en massa mer än vid tidigare fyra FET som vi gjort. Men å andra sidan har kroppen känts olika vid alla försök, så kan inte riktigt gå efter det heller. Jag tar Lutinus 3ggr/dag, Progynon 6mg (en tablett morgon och två tabletter kväll), 75mg trombyl och 5mg Prednisolon. Och är jag googlar på de symptom som i alla fall skiljer sig åt innan vanlig mens står det att allt beror på ökade koncentrationer av progesteron. Så tänker att det nog är Lutinus och mensen som är på väg. Testade negativt RD6 och RD8 men har inte vågat testa något mer efter det.

Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-01-28 12:53:45 följande:

Jag börjar bli så nervös! Testdag imorgon och denna gång har jag inte tjuvtestat så mycket som jag brukar.

Jag tycker att jag har känt en massa mer än vid tidigare fyra FET som vi gjort. Men å andra sidan har kroppen känts olika vid alla försök, så kan inte riktigt gå efter det heller. Jag tar Lutinus 3ggr/dag, Progynon 6mg (en tablett morgon och två tabletter kväll), 75mg trombyl och 5mg Prednisolon. Och är jag googlar på de symptom som i alla fall skiljer sig åt innan vanlig mens står det att allt beror på ökade koncentrationer av progesteron. Så tänker att det nog är Lutinus och mensen som är på väg. Testade negativt RD6 och RD8 men har inte vågat testa något mer efter det.

Spännande, håller tummarna :)

Ska du testa imorgon bitti?
  • Ønskebarn
    Fifen skrev 2020-01-28 12:53:45 följande:

Lycka till!

Jag har haft neg på RD 8 men positivt på testdag en gång. Hoppas det gäller dig nu och att det håller hela vägen!

Här blir det ny FET i februari. Men Detta misslyckande var extra tungt, för nu har vi gjort så många försök att jag verkligen har förändrats. skyddar mig med en mur för att inte bli mer besviken. måste hitta strategier för att orka stå i detta över en lång period.. för risken verkar vara att detta tar lång tid. Orättvist Lotteri.
  • Fifen
    Ønskebarn skrev 2020-01-28 14:03:50 följande:
    Lycka till!

Jag har haft neg på RD 8 men positivt på testdag en gång. Hoppas det gäller dig nu och att det håller hela vägen!

Här blir det ny FET i februari. Men Detta misslyckande var extra tungt, för nu har vi gjort så många försök att jag verkligen har förändrats. skyddar mig med en mur för att inte bli mer besviken. måste hitta strategier för att orka stå i detta över en lång period.. för risken verkar vara att detta tar lång tid. Orättvist Lotteri.
    Ååå önskar så att det kan vara så för mig ocksp. Mitt hopp är dock ganska litet ruvar på en blastocyst och testade med Babyplan Tidigt Graviditetstest Sticka som ska mäta 10mlU/ml på RD8.

Men hoppet är ju vårt allas bränsle genom hela den här processen.
    Så in i det sista hoppas vi!
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Suckxxx
    bonzo skrev 2020-01-27 13:47:46 följande:

Hej, sa Marie att dina NK celler var förhöjda? Varför fick du ingen behandling i så fall?

Nej, hon tyckte inte mina ni celler var förhöjda. Hon tyckte att det var normalt. Typ på gränsen det låg på 12 som är också på gränsen. Hur är dina NK celler? Jag gör ivf i utomlands. Hur noga är man med det i Sverige med Nk celler?
  • Suckxxx
    Hedblomster skrev 2020-01-27 13:58:11 följande:

Jag har inte tagit prover på NK-celler så har ingen aning... Men vet inte om det är det som är problemet. Finns så mycket tester man kan göra utomlands eller till viss del i Sverige och jag vet inte vilken riktning man ska gå åt...

Tex:

- ERA test

- Mensblodstestet för infektioner

- Immunutredning

- PGS

Ja det finns verkligen mycket att tänka på ! ???? Jag hoppas och håller tummarna för att alla vi som kämpar ska lyckas få barn!
  • Fifen

Gick inte denna gång heller :'( testade minus igen på testdagen (RD14) idag med Blastocyst :'( känns så tungt! När ska den bli min tur att få se det där extra strecket på teststickorna?! :'(

Svar på tråden IVF hösten 2019