• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Fifen skrev 2020-01-29 06:42:13 följande:

Gick inte denna gång heller :'( testade minus igen på testdagen (RD14) idag med Blastocyst :'( känns så tungt! När ska den bli min tur att få se det där extra strecket på teststickorna?! :'(

Åh nej :( så himla ledsen för din skull, hoppades verkligen att det skulle vara er tur!

Ta hand om varandra och låt dig vara ledsen, man måste få vara det så mycket man behöver när man går igenom detta! Det är orättvist och skit och fan! Skickar en stor kram till dig <3
  • Ölandstoka

Gick inte denna gång heller :'( testade minus igen på testdagen (RD14) idag med Blastocyst :'( känns så tungt! När ska den bli min tur att få se det där extra strecket på teststickorna?! :'(

Nej.. Skit också! Så hemskt att inte veta hur länge man ska behöva kämpa och slita. Kram på dig!
  • bonzo

Jag har inte kollat mina... men kanske borde jag göra det...

Suckxxx skrev 2020-01-28 22:31:20 följande:

Nej, hon tyckte inte mina ni celler var förhöjda. Hon tyckte att det var normalt. Typ på gränsen det låg på 12 som är också på gränsen. Hur är dina NK celler? Jag gör ivf i utomlands. Hur noga är man med det i Sverige med Nk celler?

• Ønskebarn

Å nej, så orättvist det här är! Önskar utfallet hade varit annorlunda för dig. Varför kan det inte bara få klaffa..
  • Hedblomster

Beklagar verkligen!!! :(
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Doftljuset

[quote=80192763][quote-nick]Suckxxx skrev 2020-01-28 22:31:20 följande:[/quote-nick]Nej, hon tyckte inte mina ni celler var förhöjda. Hon tyckte att det var normalt. Typ på gränsen det låg på 12 som är också på gränsen. Hur är dina NK celler? Jag gör ivf i utomlands. Hur noga är man med det i Sverige med Nk celler?[/

Vad är det du testar? Hoppar inte här lite framfusigt. Våra ägg slutar dela sig därför är jag intresserad.

• Söstrami83
    Ölandstoka skrev 2020-01-28 10:53:44 följande:

Beklagar! Det måste ha varit fruktansvärt. Hoppas att det tar sig snabbt :)

Tack! Det hoppas jag också :) Hur går det för dig?
  • Ölandstoka
    Söstrami83 skrev 2020-02-01 09:14:31 följande:

Tack! Det hoppas jag också :) Hur går det för dig?

Mår illa av nervositet. Hade tänkt testa idag men jag törs inte! :P Kanske imorgon.. Har aldrig gått såhär långt utan spottings men jag är så otroligt rädd att testa negativt. Känns i stort sett som vid andra ruvningar (som misslyckats) så samtidigt som jag börjar hoppas så tror jag inte på det.

Vi ska dessutom träffa vänner ikväll och släktingar imorgon som inte vet och jag vill inte ha testat så nyligen. Blir svårt att hålla känslorna i styr vare sig det är positivt eller negativt.
  • Jooosen
    Ölandstoka skrev 2020-02-01 09:39:04 följande:

Mår illa av nervositet. Hade tänkt testa idag men jag törs inte! :P Kanske imorgon.. Har aldrig gått såhär långt utan spottings men jag är så otroligt rädd att testa negativt. Känns i stort sett som vid andra ruvningar (som misslyckats) så samtidigt som jag börjar hoppas så tror jag inte på det.

Vi ska dessutom träffa vänner ikväll och släktingar imorgon som inte vet och jag vill inte ha testat så nyligen. Blir svårt att hålla känslorna i styr vare sig det är positivt eller negativt.

Åh fyfan va nervöst. Har tänkt på dig i veckan. Jag hoppas verkligen för dig nu. Jag drog ju ut på testet sjukt länge. När är din testdag? Ja kände precis likadant som med de tidigare två ruvningarna. Köpte tillome 3 paket tamponger o sa till alla att det gått åt helvete. Hoppas <3
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Ölandstoka
    Jooosen skrev 2020-02-01 10:31:51 följande:

Åh fyfan va nervöst. Har tänkt på dig i veckan. Jag hoppas verkligen för dig nu. Jag drog ju ut på testet sjukt länge. När är din testdag? Ja kände precis likadant som med de tidigare två ruvningarna. Köpte tillome 3 paket tamponger o sa till alla att det gått åt helvete. Hoppas <3

Tack vad gulligt! :)

Fick det lilla fina embryot insatt för två veckor sedan idag, testdag på onsdag. Känner att det blir mer och mer på spel för varje gång jag går på toa och inget har hänt.

Så härligt att du fick den fantastiska överraskningen med ett positivt test :) Hoppas så att det blir jag imorgon!
Svar på tråden IVF hösten 2019