• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • misu80
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 08:11:27 följande:
    Jag är gravid!!! Aldrig trodde jag att jag skulle få säga de underbara orden. Är darrig och har hög puls fortfarande. Sov knappt inatt. Jah var så redo på ett blankt test men när jag hade doppat testet vänner jag mig om jättesnabbt och plockade lite och när jag tittade igen var det hur tydligt som helst :D

Tusen tack Joosen och tusen tack alla för allt stöd!

Woohooo!!! Åh såna fantastiska nyheter, sååå glad för er!

Det var verkligen länge sen jag kikade in på tråden och tänkte bara kolla läget, hade inte kunnat få roligare nyheter :)

Stort lycka till och stor kram, det är en underbar tid ni har framför er.

Vi har hunnit till v.23 nu och vår lilla kille verkar må toppen. Äntligen har illamåendet lagt sig och nu kan jag njuta av magen som växer så det knakar :)

• Ölandstoka
    misu80 skrev 2020-02-03 13:12:47 följande:

Woohooo!!! Åh såna fantastiska nyheter, sååå glad för er!

Det var verkligen länge sen jag kikade in på tråden och tänkte bara kolla läget, hade inte kunnat få roligare nyheter :)

Stort lycka till och stor kram, det är en underbar tid ni har framför er.

Vi har hunnit till v.23 nu och vår lilla kille verkar må toppen. Äntligen har illamåendet lagt sig och nu kan jag njuta av magen som växer så det knakar :)

Tack så mycket, betyder massor med alla gratulationer. Blir alldeles rörd :) Får se när vi landar, känns helt overkligt fortfarande.

Vad härligt att lillen växer och frodas :)
  • Aryzza
    Ölandstoka skrev 2020-02-03 09:31:38 följande:

Har ni tips på någon gravid-tråd att pladdra mer i förresten? :)

Stort grattis! Att man kan bliså glad för folk man inte ens känner ä. Det brukar ju finnas trådar med BF och din månad och den typen av tråd är trevlig och har i mitt fall lett vidare till grupper på facebook :)
  • Hedblomster

Grattis Ölandstoka!!!

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster

Idag började jag med progynon inför vår åttonde återföring! Ska testa stimulerad denna gång. Helst vill jag bara åka utomlands och köpa några donerade ägg att befrukta och sätta in två och hoppas på tvillingar...

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Ölandstoka
    Aryzza skrev 2020-02-03 16:45:41 följande:

Stort grattis! Att man kan bliså glad för folk man inte ens känner ä. Det brukar ju finnas trådar med BF och din månad och den typen av tråd är trevlig och har i mitt fall lett vidare till grupper på facebook :)

Har också tänkt på hur orimligt engagerad jag har varit i människor jag inte ens träffat, har fällt många tårar här, båda glada och ledsna. Så det känns så fantastiskt med alla gratulationer :)
  • Ölandstoka
    Hedblomster skrev 2020-02-03 17:50:17 följande:

Grattis Ölandstoka!!!

Tack så mycket! Och lycka till med din behandling. Hoppas så att det är din tur nu :)
  • Mudcakemonster

Grattis till alla som lyckats!!

Jag är tillbaka efter en mental paus från allt vad ivf heter. Nu är jag tillbaka med försök nr2! Förra veckan car dett äggplock och återföring av vad enligt läkaren sa ?bästa embryot hittills, ett riktigt top embryo med 50% chans? :) wuhuuu låter ju bra i alla fall.

Har ni erfarenheter av ?top embryon?? Det har läkaren inte sagt till oss tidigare. Nu lät det dock väldigt positivt.

Kram!

• Jooosen
    Mudcakemonster skrev 2020-02-03 22:03:14 följande:

Grattis till alla som lyckats!!

Jag är tillbaka efter en mental paus från allt vad ivf heter. Nu är jag tillbaka med försök nr2! Förra veckan car dett äggplock och återföring av vad enligt läkaren sa ?bästa embryot hittills, ett riktigt top embryo med 50% chans? :) wuhuuu låter ju bra i alla fall.

Har ni erfarenheter av ?top embryon?? Det har läkaren inte sagt till oss tidigare. Nu lät det dock väldigt positivt.

Kram!

Dom sa det till oss på vår andra ivf. Att de tre dom kunde frysa (blev överstimulerad så frös alla 3) såg väldigt fina ut! Bättre än plocket innan tillome. Och den ggn blev ja gravid - tredje insättningen men första på just det plocket. Hoppas på samma för dig!!!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
Svar på tråden IVF hösten 2019