• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • larssonc
    Hadt skrev 2019-12-19 11:42:16 följande:

Hur mäter CBs testa tidigt? :)

10 mäter dom ifrån men ör hopplösa tester. Ger ofta spökstreck tyvärr. Bara förra månaden fick jag två.. Så skulle rekommendera andra tester för mer säkert resultat :)
  • Hadt
    larssonc skrev 2019-12-19 12:35:35 följande:

10 mäter dom ifrån men ör hopplösa tester. Ger ofta spökstreck tyvärr. Bara förra månaden fick jag två.. Så skulle rekommendera andra tester för mer säkert resultat :)

Vilka tester rekommenderar du? Helst som jag hade kunnat köpa i butik någonstans idag haha! :)
  • larssonc
    Hadt skrev 2019-12-19 11:42:16 följande:

Hur mäter CBs testa tidigt? :)

Hadt skrev 2019-12-19 12:41:08 följande:

Vilka tester rekommenderar du? Helst som jag hade kunnat köpa i butik någonstans idag haha! :)

Jag vet inte om det finns några bra testa tidigt i butik faktiskt. Bäst är tester med röd färg (minst chans att få spök med dom, lätt att se om det är färg eller grått streck = spök). Använder inte gärna blå. RFSU finns ju testa tidigt men fått rätt många spök av dom också. Predictor early är bra för testa tidigt men dom måste man beställa. Så i butik tycker jag om apotekens egna tester :) men dom är inte testa tidigt..
  • Hadt
    larssonc skrev 2019-12-19 12:48:43 följande:

10 mäter dom ifrån men ör hopplösa tester. Ger ofta spökstreck tyvärr. Bara förra månaden fick jag två.. Så skulle rekommendera andra tester för mer säkert resultat :)Jag vet inte om det finns några bra testa tidigt i butik faktiskt. Bäst är tester med röd färg (minst chans att få spök med dom, lätt att se om det är färg eller grått streck = spök). Använder inte gärna blå. RFSU finns ju testa tidigt men fått rätt många spök av dom också. Predictor early är bra för testa tidigt men dom måste man beställa. Så i butik tycker jag om apotekens egna tester :) men dom är inte testa tidigt..

Tack snälla för dina svar!

Varför tänkte jag inte på detta innan haha! Så otålig! Får se vad jag hittar i butik idag, annars får jag fortsätta denna omgång med mina vanliga tester :)
  • Mima93
    Loea skrev 2019-12-19 12:22:27 följande:

Jag är i samma läge just nu. Har nog läst allt som finns att läsa om det. Vissa har inte fått plus förens flera dagar, ibland veckor efter bim. Jag skulle haft bim 10-11/12 men ingen mens här ännu. Testade negativt senast 17/12. Ringde barnmorskan som sa att jag skulle ta ett till test om en vecka och visar inte heller det något så är jag mest troligt inte gravid utan mensen har bara hoppat över en månad. Så frustrerande att inte veta!

Ja det är verkligen frustrerande! Svårt att låta bli att få upp hoppet och skulle det visa sig att mensen bara uteblivit så blir man ju såå ledsen :( Antar att det här är första gången det händer för dig också? Jag skickade efter ett par testa tidigt test nu, hoppas de kommer med posten imorgon så jag kan testa igen på lördag morgon.
  • Sofieelises

Känns verkligen som att kroppen spelar mig ett spratt.. Äl+11 idag (eller 1-2 dagar kortare, inte helt 100 på ÄL), känner mig SÅ varm (som jag gjort vid min andra graviditeter, feberkänsla liksom.. Brukar ha blodblandade flytningar 2-3 dgr innan mens, bim imorgon, men inga blodiga flytningar..

Svagt plus på cb igårkväll, negativt cb nu på fm, kanske kunde ana en suupersvag skugga (hade dock inte hållt mig lika länge och urinen var mer utspädd).. Kommer inte mensen imorgon testar jag igen.

Vet inte vad jag vill med texten, är så jobbigt att leva i den här limbon just nu..

• Anonym (Tredje gången gillt?)

Hoppar in här för jag vet inte vad jag ska tro. ÄL i slutet på november, hade en kraftig blödning 11-12 december. Gjorde ett test den 13e på läkarens order, blankt = inte gravid säger läkaren. Idag på beräknad BIM enligt min app får jag det här. Kan det stämma eller håller jag på att bli tokig? Känner inte direkt av något mer än mycket labilt temperament som jag trott berott på besvikelse av att det inte gick denna gång heller...

• Hadt
    Anonym (Tredje gången gillt?) skrev 2019-12-19 13:02:55 följande:

Hoppar in här för jag vet inte vad jag ska tro. ÄL i slutet på november, hade en kraftig blödning 11-12 december. Gjorde ett test den 13e på läkarens order, blankt = inte gravid säger läkaren. Idag på beräknad BIM enligt min app får jag det här. Kan det stämma eller håller jag på att bli tokig? Känner inte direkt av något mer än mycket labilt temperament som jag trott berott på besvikelse av att det inte gick denna gång heller...

Jag ser ett streck! :) det var inte nidblödning du fick den 11-12 då? Håller tummarna för dig!
  • Loea
    Mima93 skrev 2019-12-19 12:56:03 följande:

Ja det är verkligen frustrerande! Svårt att låta bli att få upp hoppet och skulle det visa sig att mensen bara uteblivit så blir man ju såå ledsen :( Antar att det här är första gången det händer för dig också? Jag skickade efter ett par testa tidigt test nu, hoppas de kommer med posten imorgon så jag kan testa igen på lördag morgon.

Ja man föredrar ju att få veta iaf, det här mellantinget tär bara på en. Har hellre min mens och vet så man kan satsa på nästa månad. Nu vet jag inte ens när nästa ägglossning blir -.- ja det är första gången för mig också!

Ja hoppas du får dom så du har en chans att testa vidare. Man vet ju att sannolikheten är väl att det inte är något men man kan inte låta bli att hoppas att det fortfarande kanske dyker upp ett plus. Håller tummarna!
  • Anonym (Tredje gången gillt?)
    Hadt skrev 2019-12-19 13:11:29 följande:

Jag ser ett streck! :) det var inte nidblödning du fick den 11-12 då? Håller tummarna för dig!

Det var så mycket blod och klumpar så det tror jag inte det var... dom brukar ju inte vara så kraftiga..? Prstade även med en sköterska som sa att vet man när man har ägglossning är det mens två veckor senare, inget annat. Även fast jag försökte mena på att min BIM var idag. Känner mig så förvirrad och vågar inte tro att det är positivt
Svar på tråden BIM December 2019