• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-20 08:58:34 följande:

Hej! Jag vaknade upp med ännu fler pms-finnar idag, dock hade ömheten i brösten nästan försvunnit. Testet tycker JAG visade ett svagt svagt streck, typ som majjas ovan, mitt var kanske snäppet svagare till och med. Min man såg absolut inget streck.

Under mina två tidigare graviditeter (som nu är två tjejer på 3 och 5 år) så tyckte jag att symtomen var som bortblåsta på morgnarna. Alltså i början av graviditeterna. Jag kommer ihåg att molvärken alltid kom när man varvade ner och la sig på soffan på kvällen :)

Än är inte hoppet ute Gnusmas! Kan du ha haft äl lite senare denna månad?
  • Blåbär03

Jag har precis gjort ett test.. ett test som man kan ta fyra dagar tidigare jag tror jag ska ha min mens i morgon eller på lördag

Jag fick ett streck men det är super svagt oroar mig för att det är ett spök streck så vågar inte hoppas på för mycket men tycker att det är lite ljusrosa. Det gick inte o ta så bra bild det syns mycket mer live men lägger upp en bild.

• eifos89
    Blåbär03 skrev 2020-02-20 09:29:29 följande:

Jag har precis gjort ett test.. ett test som man kan ta fyra dagar tidigare jag tror jag ska ha min mens i morgon eller på lördag

Jag fick ett streck men det är super svagt oroar mig för att det är ett spök streck så vågar inte hoppas på för mycket men tycker att det är lite ljusrosa. Det gick inte o ta så bra bild det syns mycket mer live men lägger upp en bild.

Ser hoppfullt ut :)
  • Gnusmas

Tycker också det ser hoppfullt ut!
    eifos89 skrev 2020-02-20 09:18:30 följande:

Under mina två tidigare graviditeter (som nu är två tjejer på 3 och 5 år) så tyckte jag att symtomen var som bortblåsta på morgnarna. Alltså i början av graviditeterna. Jag kommer ihåg att molvärken alltid kom när man varvade ner och la sig på soffan på kvällen :)

Än är inte hoppet ute Gnusmas! Kan du ha haft äl lite senare denna månad?

Är nästan säker på att ägglossningen skedde natten mellan måndagen och tisdagen, hade sådan där typisk smärta jag brukar ha vid äl, men det va så tidigt på cykeln att jag var osäker då, men så fick jag inga symptom alls på ägglossning eller flytningar under resten av cykeln så det måste ha varit då.

Var hos gyn idag och gjorde cellprov, han skrapade rejält och sa att jag nog kommer blöda i två dagar, haha han fick tom hålla tryck mot tappen för att det blödde så mkt. hur ska jag då veta om jag får mens! Han gjorde även ultraljud och sa att det ser ut som att det är dags för mens snart! (Jag sa inget om att jag försöker bli gravid). Tydligen har min ena äggstock kanske börjat ge upp då den va pytteliten, men det gör inget sa han för den andra var jättestor!

Har bara ett test kvar nu.. tror det kommer bli ett lunchtest haha! Ser jag något på det så kanske jag köper något att testa med imorgon, vet inte vad för test man ska köpa bara.. köper annars oftast testlagret på nätet men det kan man ju inte vänta på nu!!

Testet imorse gjorde mig hoppfull ändå, alltså jag SER ju att det ÄR något där!!! Tycker min man är dum som inte tittar tillräckligt noga haha
  • Gnusmas

Lunchtestet, 3 timmar efter morgontestet. Så svårt att få det jag ser på bild. Irl är strecket mer tydligt och rosa. Mycket starkare än morgontestet som bara gav en antydan till streck. Jag tror jag är gravid!

• NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-20 11:36:27 följande:

Lunchtestet, 3 timmar efter morgontestet. Så svårt att få det jag ser på bild. Irl är strecket mer tydligt och rosa. Mycket starkare än morgontestet som bara gav en antydan till streck. Jag tror jag är gravid!

Jag ser sträcket! Men jag är lite tveksam till såna test, så vågar inte ropa grattis än. Hade jag varit du hade jag köpt ett CB digital som visar antal veckor och kissat på imorgon bitti :)
  • Mammaresan

Ser definitivt på båda era! Tror också ni är gravida! Tänker syns det här så syns det ännu bättre i verkligheten samt att strecken kan fångas på bild. De ser även lätt rosa ut! :D
  • Mammaresan
    eifos89 skrev 2020-02-20 07:49:43 följande:

Förstår att det är jobbigt, men det finns fortfarande chans! Jag håller tummarna för dig på fredag :)

Jag känner mig också gravid och hade faktiskt rätt så svårt att acceptera mitt negativa test igår.. trots att jag VET att det är för tidigt att se något. Vi får hålla hoppet uppe!

Jo det finns ju en chans fortfarande som du säger. Håller tummarna för dig med!
    NiMi12 skrev 2020-02-20 07:53:36 följande:

Jag är också på äl +12 imorgon. Funderar på att testa då eller vänta till söndag. Jag orkar inte med att få negativa tester, så då är det ju lika bra att bara vänta och se. Samtidigt är man ju nyfiken som tusan :D

Ja söndag var mitt mål innan jag började testa överhuvudtaget. Haha! ;) Det är bättre att vänta egentligen men kommer nog testa imorgon ändå. Jag tycker verkligen det borde synas på ÄL+12 om min känsla nu är rätt! Men jag förstår dig. Det är sååå tungt att få negativa tester. Ända anledningen jag bara kände att nää idag vill jag faktiskt inte testa..! Orkar inte med något negativt test. Det är ju nyfikenheten som tar över och gör att en testar för tidigt egentligen. Haha!
    Majja92 skrev 2020-02-20 08:19:32 följande:

Bestämde mig för att testa imorse igen då jag har vissa symptom som jag känner igen ifrån tidigare graviditeter samt att jag bara har en känsla. ÄL 7-8 nånting idag så egentligen på tok för tidigt för att testa. Men svårt att låta bli när man tycker att man känner något i kroppen. Jag tycker mig se ett svagt streck som kom upp på en gång. Vet dock inte om det ens går att se här på FL då det är väldigt svagt, men vi testar :) Tolkar inte in någonting i detta test men ska bli spännande att se om det utvecklas till något!

Hur går det för er andra som skulle testa idag?

Åh det är så svårt att se här. Jag har svårt att se något men som du säger är det jättetidigt fortfarande. Är det ett testa tidigt och känsligt? Eller hur mycket HCG mäter testet? Om du redan ser en antydan till något så kanske du ser något mer tydligt om 2 dagar! :D
  • Blåbär03

Jag ser också ett streck.. hoppas hoppas :)

Jag själv ska göra ett nytt i morgon för känner mig sjukt osäker på mitt test.. men tycker inte det borde få synas så mycket om det skulle vara negativt!
Svar på tråden BIM Februari 2020