• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Gnusmas
    amandakollb skrev 2020-02-19 18:28:56 följande:

Jag tror jag är på ÄL 10 eller 11, och nu fick jag en jätteliten brun flytning, vilket jag har fått några dagar innan mens de tidigare månaderna så nu sjönk mitt hopp om att jag är gravid :(

någon som brukar få bruna flytningar några dagar innan mens?

Oftast inte, men händer ibland.. tror inte det behöver vara kört när du inte har kommit längre efter äl.
    TroOchTvivel skrev 2020-02-19 19:33:22 följande:

Jag har följt tråden utan att skriva själv, men nu måste jag dela med mig. Jag tog ett test i lördags på äl+7 som såklart visade negativt, det är ju för tidigt men jag hoppades få veta inför en fest jag skulle på. Eftersom min lutealfas är 10-11 dagar så hade jag BIM idag. Redan igår eftermiddag började jag känna mensvärk, vilket för mig bara brukar komma när jag redan fått mens eller precis innan. Hela dagen igår och idag gick jag och väntade på mensen, och var nervös inför varje toabesök. Inget spår av mensen syntes. På väg hem från jobbet idag kände jag att jag inte orkar gå runt på helspänn och grubbla mer, så jag tog ett test efter att ha hållit mig i fyra timmar. Efter bara ett par minuter syntes ett svagt men ändå tydligt streck. Jag är gravid! Det känns pirrigt och overkligt på samma gång. Jag har en son sedan tidigare men har även fått två missfall så jag vet att allt kan hända, men jag ska verkligen försöka att glädjas och vara hoppfull så gott det går. Önskar er alla lycka till!

Vad roligt! Grattis!!
    eifos89 skrev 2020-02-19 19:53:26 följande:

Tycker mig se ett svagt streck! Hoppas! :)

Jag blir jag så jäkla trött på mig själv.. Är på äl+6, 7 eller något idag och fattar ju att det är för tidigt att se något, och ändå skulle jag ta det där testet och blev sjukt besviken såklart. Haha.. pallar inte.

Ja, jag är ytterst tveksam. Men nu när troochtvivel la upp en bild på ett likadant test som jag använde så tror jag ändå att teststrecket sitter där det ska iaf!

Bli inte besviken! Du har lika stor chans att plussa ändå! Har inte läst om någon som plussat så tidigt som vetat om när ägglossningen skedde! Äl+8 verkar va den magiska gränsen för när man kan plussa och då är det ändå jääättemånga som får negativt då och inte plussar förrens flera dar senare!
  • eifos89

Ja jag tyckte också att det såg ut att sitta på rätt ställe! Nytt test imorgon bitti? ;)

I know, det är ju på tok för tidigt men jag vill ju veta NUUUU! Oerhört mycket molande i magen idag också iallafall, och jag vill inte minnas att jag brukar ha det såhär.

• Maxima009

Äl+6

Huvudvärk som kom plötsligt i förmiddags

Sjuklig trötthet som gjort att jag somnade i soffan både innan och efter middagen

Lite små illamående känner mig återigen förkyld (precis blivit frisk från förra förkylningen) och enormt ömma bröstvårtor idag med

Tänker att kroppen luras som vanligt men dessa bröstvårtor... aldrig haft ömma bröstvårtor förut endast ömma bröst

• 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-19 19:20:04 följande:

Men det låter ändå lovande :D

jag har kört äl-test dem andra månaderna men ändå inte blivit gravid, så tänkte att jag provar utan för att minska stressen mellan ÄL och mens. :)

Hoppas det, men förhoppningarna är låga den här månaden :( brukar få ömma bröstvårtor vissa cykler, men får se till helgen! Tror det blir ett test redan på fredag morgon :p

Jaha, ja det låter klokt :) kan nog vara bra att variera lite... Äter du några tillskott för att öka chanserna? :)
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-19 21:08:30 följande:

Ja jag tyckte också att det såg ut att sitta på rätt ställe! Nytt test imorgon bitti? ;)

I know, det är ju på tok för tidigt men jag vill ju veta NUUUU! Oerhört mycket molande i magen idag också iallafall, och jag vill inte minnas att jag brukar ha det såhär.

Japp nytt test imorgon bitti! Men jag har en känsla av att det inte är något. Teststrecket kändes inte äkta, ingen färg och linjen va liksom inte tydlig..

Vet precis hur det känns, man ville ju inte vänta! Om det inte är något nu så ska jag försöka bestämma mig för att nästa gång ska jag inte testa förrens på äl+10, bim-dagen. Får be min man gömma testen haha

Jag hade mkt mol i mage och rygg igår men inte idag...
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-19 21:35:00 följande:

Hoppas det, men förhoppningarna är låga den här månaden :( brukar få ömma bröstvårtor vissa cykler, men får se till helgen! Tror det blir ett test redan på fredag morgon :p

Jaha, ja det låter klokt :) kan nog vara bra att variera lite... Äter du några tillskott för att öka chanserna? :)

Så spännande det ska bli på fredag!

Jag äter alltid vitaminer, även när jag inte försökte bli gravid för jag blir piggare och mår bättre. Multivitaminer, c-vitamin, omega 3, nattljusolja och sen nu sen vi började försöka bli gravida la jag till folsyra! Själv? :)
  • dudetten
    TroOchTvivel skrev 2020-02-19 19:33:22 följande:

Jag har följt tråden utan att skriva själv, men nu måste jag dela med mig. Jag tog ett test i lördags på äl+7 som såklart visade negativt, det är ju för tidigt men jag hoppades få veta inför en fest jag skulle på. Eftersom min lutealfas är 10-11 dagar så hade jag BIM idag. Redan igår eftermiddag började jag känna mensvärk, vilket för mig bara brukar komma när jag redan fått mens eller precis innan. Hela dagen igår och idag gick jag och väntade på mensen, och var nervös inför varje toabesök. Inget spår av mensen syntes. På väg hem från jobbet idag kände jag att jag inte orkar gå runt på helspänn och grubbla mer, så jag tog ett test efter att ha hållit mig i fyra timmar. Efter bara ett par minuter syntes ett svagt men ändå tydligt streck. Jag är gravid! Det känns pirrigt och overkligt på samma gång. Jag har en son sedan tidigare men har även fått två missfall så jag vet att allt kan hända, men jag ska verkligen försöka att glädjas och vara hoppfull så gott det går. Önskar er alla lycka till!

Stort grattis!!! :D
  • Mammaresan

Stort grattis TroochTvivel!

Här är det bara att fortsätta vänta. BIM är runt den 26/2 här och jag kunde inte hålla mig från att testa igår och idag vilka båda var toknegativa såklart. Det är verkligen jobbigt att acceptera att det är så! :(

Jag känner mig fortfarande gravid vilket gör det svårare att ta in de negativa testen.

Testen togs på ÄL+9 och ÄL+10. Jag kommer INTE testa imorgon (torsdag) för orkar inte med att ta ett negativt test till. Kanskr tar jag ett på fredag då jag är på ÄL+12. Blir det inget synligt streck under testtiden då så är jag inte gravid. Har känsliga test som ska mäta från 10 så håll tummarna för mig på fredag!

Imorgon får jag vänta med spänning på era test istället! ;)

• 94sandra
    dudetten skrev 2020-02-19 22:10:42 följande:

Så spännande det ska bli på fredag!

Jag äter alltid vitaminer, även när jag inte försökte bli gravid för jag blir piggare och mår bättre. Multivitaminer, c-vitamin, omega 3, nattljusolja och sen nu sen vi började försöka bli gravida la jag till folsyra! Själv? :)

Okej :) jag började äta folsyra lite sporadiskt under hösten och äter det mer regelbundet nu tillsammans med C, D och järn :)
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-20 07:26:06 följande:

Okej :) jag började äta folsyra lite sporadiskt under hösten och äter det mer regelbundet nu tillsammans med C, D och järn :)

Känner du någon skillnad på när du äter vitaminer och när du inte gör det? :)
Svar på tråden BIM Februari 2020