BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Mitt svaga från igår var ett plus!!! <3
Mitt svaga från igår var ett plus!!! <3
Haha ja men precis! Jag körde clear blue testa tidigt, båda gångerna :D såg visst att det är 10 dagar sen positivt ältest men 9dagar sen äl blir det ju då. Så ganska tidigt blev det positivt ja! :D så glad! Bebis nr 2 på g nu, hoppas lilleman hemma blir glad över ett syskon bara :p
Om jag ens haft ÄL, så är jag på ÄL+ 12 idag (3/2 visade ÄL-stickan som högst). Haft haft en väldigt sparsam, ljus blödning, under några dagar denna veckan och misstänkt att det varit nidblödning (har aldrig haft en enda mellanblödning tidigare). Tog ett RFSU (vanligt) här om dagen och det visade negativt.
Ska ta ett Predictor Early idag och om det visar negativt ger jag upp denna månaden och försöker leva på hoppet om att min pojkvän får ett positivt besked i mitten på mars och att han slipper cellgifter, så att vi kan fortsätta försöka skaffa barn. (Kommer han få cellgifter "får" vi inte försöka under tiden han får dom samt ett år efter pga att de påverkar spermierna osv).
Känner mig så nere och har sån ångest pga är typ 99% säker på att testet idag kommer vara negativt och oroar mig både över om varför jag plötsligt får någon slags blödning och över min pojkvän...
Om jag ens haft ÄL, så är jag på ÄL+ 12 idag (3/2 visade ÄL-stickan som högst). Haft haft en väldigt sparsam, ljus blödning, under några dagar denna veckan och misstänkt att det varit nidblödning (har aldrig haft en enda mellanblödning tidigare). Tog ett RFSU (vanligt) här om dagen och det visade negativt.
Ska ta ett Predictor Early idag och om det visar negativt ger jag upp denna månaden och försöker leva på hoppet om att min pojkvän får ett positivt besked i mitten på mars och att han slipper cellgifter, så att vi kan fortsätta försöka skaffa barn. (Kommer han få cellgifter "får" vi inte försöka under tiden han får dom samt ett år efter pga att de påverkar spermierna osv).
Känner mig så nere och har sån ångest pga är typ 99% säker på att testet idag kommer vara negativt och oroar mig både över om varför jag plötsligt får någon slags blödning och över min pojkvän...
En fråga till alla som testar tidigt och många gånger innan bim, testar ni alltid tillsammans med er partner eller berättar ni bara att ni testar, eller berättar ni inte alls för att istället överaska om det skulle vara positivt? :)
Positivt äl test idag på dag 25 i cykeln, med cb digitalt, sånt som blir en glad smilet när det är pos :)
Det står att då har man 48 timmar på sig att ligga för att öka chanserna att bli gravid.
I dag kommer det inte hinnas med, har nyss vaknat efter natt jobb och snart ska vi ha kalas. Och sen är det dags för jobb i natt igen.
Men i morron kommer det hinnas och på Tisdag, för hoppas på att det räcker.
Sist det tog sig så låg vi samma dag som pos test och sen dom två följande dagarna.
Är så glad nu, trodde vi missat ÄL, men den kom bara lite senare än jag trodde den skulle komma.
Grattis! Vart i cykeln är du?
Åh men grattis!Stort grattis!Åh men vilken tuff sak ni går igenom. :( Ska han frysa in spermier i så fall om det blir cellgifter? Om det kan vara en idé? Håller alla tummar och tår att det blir en bebis för er snart!
Han har redan frusit in spermier eftersom det är testikelcancer han har = han var tvungen att operera bort en testikel och ?bara? det ska inte påverka möjligheten till att få barn på naturlig väg.
Går just nu bara och väntar på att han ska få göra en CT-scanning och se om det kommit någon spridning efter operationen (han opererade bort testikeln 14 januari). Påvisas det spridning så måste han ta cellgifter :( Har det inte spridit sig så blir det bara regelbundna kontroller för att kolla efter spridning, så det är det vi hoppas på. Då kan vi fortsätta bebisverkstaden. Alla prover efter operationen har sett så bra ut som de kan, så egentligen borde man väl ha mer hopp om att de inte kommer hitta något, men jag oroar ändå ihjäl mig... :(
Äl+6 och en påtaglig mensvärk, BIM om 4 dagar. Betyder väl ingenting men kan inte låta bli att spekulera ändå.. har extremt sparsam mensvärk vid mens eller oftast ingen alls.. så detta var ju mer än jag brukar ha vid mens. Test imorgon men vet ju att det med största sannolikhet inte ger ngt utslag..
På vilken dag i cykeln brukar ni ha ägglossning? "Skolboksexemplet" är ju på dag 14 men jag hör inte så många som har det?
Förra månaden fick jag positivt utslag på äl-test på dag 22 och den här månaden fick jag helt plötsligt äl-flytningar på dag 13-16! Trodde knappt på det och tänkte att jag säkert kommer få sen äl igen så tog inget test, ångrar mig nu när jag fått "vanliga" flytningar igen. Jag får väl helt enkelt bara vänta och se om det var äl där eller inte (även fast det känns som en evighet bort..! Haha).
På vilken dag i cykeln brukar ni ha ägglossning? "Skolboksexemplet" är ju på dag 14 men jag hör inte så många som har det?
Förra månaden fick jag positivt utslag på äl-test på dag 22 och den här månaden fick jag helt plötsligt äl-flytningar på dag 13-16! Trodde knappt på det och tänkte att jag säkert kommer få sen äl igen så tog inget test, ångrar mig nu när jag fått "vanliga" flytningar igen. Jag får väl helt enkelt bara vänta och se om det var äl där eller inte (även fast det känns som en evighet bort..! Haha).