• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Gnusmas

Blev testning nu då testen kom med posten.. negativt.. känns lite nedslående då ändå då testen mäter från 5 (nånting) hcg.. står från 8 dagar efter ägglossning, vilket jag är på idag.. känns som det borde gett utslag nu om det varit ngt.. iaf på en sådant test. Bestäklde tvåpack, kommer testa med den andre torsdag morgon (BIM) innan jag ska till gyn.

• Gnusmas
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-18 10:35:21 följande:

Spännande! Jag hann inte heller ta imorse, tror jag har tid efter lunch idag

Håller tummarna för dig!
  • dudetten
    94sandra skrev 2020-02-17 21:34:04 följande:

Hej! Vad kul att se att det är flera som plussat den här månaden! :)

Jag är 25 år och har försökt bli gravid med min sambo sedan jag slutade med p-piller i början av juli. Vi har inga barn sedan tidigare och jag väntar ivrigt och otåligt på att plussa! Jag känner mig dock lite ensam i hela den här "processen" och försöker koppla minsta lilla känsla eller symptom till en potentiell graviditet.... Min sambo vill gärna ha barn men känner inte samma "stress" över det som jag, enligt honom har vi inte försökt så länge... Jag vill inte prata om det med mina vänner då jag inte vill få frågor från dem om hur det går eller så.

Just nu är jag på BIM-7 (24/2) enligt appen period tracker men mina cykler är inte helt jämna. Ska försöka hålla ut till lördag innan jag tar ett tidigt test...!

Förstår hur du känner! Vi har har oskyddat sen i somras men försökt På allvar sen i oktober! Inte så länge men ändå känner man den där stressen. Alla andra blir gravida direkt, varför inte vi? Ändå är det normalt att det tar upp till ett år utan att det är något konstigt.

Har heller ingen att prata med om det. Pratade med min bästa vän i början men hon sa bara saker som gjorde mig ledsen så har slutat att prata om det med henne.

Jag har BIM på skottdagen :) 29/2
  • Majja92

ÄL +5/6 och tiden går såååååå långsaaaaamt. Beställde massor med tester som bör komma imorgon eller övermorgon, försöker att tänka på annat men det är banne mig omöjligt. Tiden mellan mens och ägglossning är så mycket lättare... Då har man ingen oro, bara förväntan och lugn i kroppen. Nu är man all over the place.

Jag och sambon håller på att göra en utredning för upprepade missfall. Hans provsvar har ej kommit än men mina har. Allt såg fint ut men jag är tydligen APC-resistent. Heterozygot.

Vi har ej haft möte med kliniken än och gått igenom provsvaren utan såg detta i min journal på 1177.

Är det fler som har det? Isåfall behövdes det vidtas några åtgärder vid graviditet?

• Gnusmas
    Majja92 skrev 2020-02-18 12:02:00 följande:

ÄL +5/6 och tiden går såååååå långsaaaaamt. Beställde massor med tester som bör komma imorgon eller övermorgon, försöker att tänka på annat men det är banne mig omöjligt. Tiden mellan mens och ägglossning är så mycket lättare... Då har man ingen oro, bara förväntan och lugn i kroppen. Nu är man all over the place.

Jag och sambon håller på att göra en utredning för upprepade missfall. Hans provsvar har ej kommit än men mina har. Allt såg fint ut men jag är tydligen APC-resistent. Heterozygot.

Vi har ej haft möte med kliniken än och gått igenom provsvaren utan såg detta i min journal på 1177.

Är det fler som har det? Isåfall behövdes det vidtas några åtgärder vid graviditet?

Känner igen mig sååå väl i hur du känner.

Vad innebär APC-resistent?
  • Gnusmas

Kände mig så sänkt av det negativa testet.. googlade lite på det då det inte är ngt "känt" märke/test och hittade bara ett negativt omdöme, inget positivt..

Va en som testade negativt med det ÄL+8, ÄL+9 hade hon testade ultrasvagt med det och med samma urin testat ganska starkt med rfsu, såg bilder på hennes test. Och rfsu mäter ju inte så låga nivåer. Så verkar vara bullshit att det mäter så tidigt som 5 hcg... känns lite bättre nu haha..

• Majja92
    Gnusmas skrev 2020-02-18 12:04:10 följande:

Känner igen mig sååå väl i hur du känner.

Vad innebär APC-resistent?

Den är en gen mutation som gör att man har lite förhöjd risk för blodpropp. En vanlig åkomma som ungefär 10% av Sveriges befolkning har :)
  • Gnusmas
    Majja92 skrev 2020-02-18 13:00:46 följande:

Den är en gen mutation som gör att man har lite förhöjd risk för blodpropp. En vanlig åkomma som ungefär 10% av Sveriges befolkning har :)

Aha, hade ingen aning. Tack.
  • Bäbävitalamm
    Gnusmas skrev 2020-02-18 12:46:30 följande:

Kände mig så sänkt av det negativa testet.. googlade lite på det då det inte är ngt "känt" märke/test och hittade bara ett negativt omdöme, inget positivt..

Va en som testade negativt med det ÄL+8, ÄL+9 hade hon testade ultrasvagt med det och med samma urin testat ganska starkt med rfsu, såg bilder på hennes test. Och rfsu mäter ju inte så låga nivåer. Så verkar vara bullshit att det mäter så tidigt som 5 hcg... känns lite bättre nu haha..

Synd att ha slösat pengar och energi på något sånt! Men bra att det förhoppningsvis var fel testresultat. Får jag fråga vad det heter? Så jag inte också köper det. Nästa månad funderar jag på att köpa hem predictor early och testa!
  • Gnusmas
    Bäbävitalamm skrev 2020-02-18 13:42:18 följande:

Synd att ha slösat pengar och energi på något sånt! Men bra att det förhoppningsvis var fel testresultat. Får jag fråga vad det heter? Så jag inte också köper det. Nästa månad funderar jag på att köpa hem predictor early och testa!

Abblo pharmas tidiga graviditetstest heter det. Jag kör på med testlagrets istället, hehe.. där vet man ju att det inte är ngt konstigt om de ger negativt när man bara är lite över en vecka efter ÄL, man kan va/bli gravid ändå.
Svar på tråden BIM Februari 2020