BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Abblo pharmas tidiga graviditetstest heter det. Jag kör på med testlagrets istället, hehe.. där vet man ju att det inte är ngt konstigt om de ger negativt när man bara är lite över en vecka efter ÄL, man kan va/bli gravid ändå.
Testade negativt nu äl+12 med vanligt test. Håller hoppet uppe dock!
ÄL +5/6 och tiden går såååååå långsaaaaamt. Beställde massor med tester som bör komma imorgon eller övermorgon, försöker att tänka på annat men det är banne mig omöjligt. Tiden mellan mens och ägglossning är så mycket lättare... Då har man ingen oro, bara förväntan och lugn i kroppen. Nu är man all over the place.
Jag och sambon håller på att göra en utredning för upprepade missfall. Hans provsvar har ej kommit än men mina har. Allt såg fint ut men jag är tydligen APC-resistent. Heterozygot.
Vi har ej haft möte med kliniken än och gått igenom provsvaren utan såg detta i min journal på 1177.
Är det fler som har det? Isåfall behövdes det vidtas några åtgärder vid graviditet?
Jag är också heterozygot APC-resistent! Den förhöjda risken för blodpropp gjorde att jag fick blodproppar i lungan för några år sen av att äta p-piller. Nu är jag gravid och tar sprutor med Fragmin i förebyggande syfte. Fick tyvärr MA i vecka 11 i november men nu är jag gravid igen och hur nervös som helst!
Jag är också heterozygot APC-resistent! Den förhöjda risken för blodpropp gjorde att jag fick blodproppar i lungan för några år sen av att äta p-piller. Nu är jag gravid och tar sprutor med Fragmin i förebyggande syfte. Fick tyvärr MA i vecka 11 i november men nu är jag gravid igen och hur nervös som helst!
Jag har hoppat in i mars-tråden nu, tror mensen kommer snart, typiskt :P.! Hoppas Mars är mer lyckosam,
STORT Grattis alla ni fina som blivit gravida <3 :)
Jag har hoppat in i mars-tråden nu, tror mensen kommer snart, typiskt :P.! Hoppas Mars är mer lyckosam,
STORT Grattis alla ni fina som blivit gravida <3 :)
Förstår hur du känner! Vi har har oskyddat sen i somras men försökt På allvar sen i oktober! Inte så länge men ändå känner man den där stressen. Alla andra blir gravida direkt, varför inte vi? Ändå är det normalt att det tar upp till ett år utan att det är något konstigt.
Har heller ingen att prata med om det. Pratade med min bästa vän i början men hon sa bara saker som gjorde mig ledsen så har slutat att prata om det med henne.
Jag har BIM på skottdagen :) 29/2
Åh beklagar MA :( Men STORT grattis till din nya graviditet, förstår hur läskigt det är men passa på att njuta och lita på att kroppen vet vad den gör <3 Vi har också några missfall i bagaget och därför vi gjorde denna utredning. Tror inte det är vanligt att behöva ta Fragmin om man ej haft besvär tidigare, eller får alla med APC ta sprutor? Gör fasen vad som helst för att inte få missfall igen!! <3
Grattis till din graviditet, hoppas det går vägen.