• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-23 20:17:16 följande:

Såhär ser testerna ut. Man får ju "testögon" till slut och tror man ser minsta lilla streck :/ :)

Ser tyvärr inget, hur många dagar efter ÄL?
  • Undrandee
    Leah56 skrev 2020-02-23 21:30:02 följande:

Ser tyvärr inget, hur många dagar efter ÄL?

Nä inte jag heller. Är väl ca 6 dagar efter ÄL, så vet det ör super tidigt
  • Louiseo

Jag ser inget alls tyvärr. Jag skulle nog råda dig att försöka ta det lite lugnt. Gör sådant du mår bra av och ta hand om dig själv. Ingen mår bra av att stressa upp sig över något som inte går att påverka. Är du gravid kommer det visa sig närmare bim :) <3 

Kram från en som gjort samma som dig i flera månader .. 

Undrandee skrev 2020-02-23 20:17:16 följande:

Såhär ser testerna ut. Man får ju "testögon" till slut och tror man ser minsta lilla streck :/ :)

• Josefine123

Gillar omtanken här inne. Så skönt att kunna vara helt öppen med ens tankar och nojande. Äl plus 4 idag och tror inte jag kommer kunna hålla mig längre än lördag innan jag testar haha

• Undrandee
    Louiseo skrev 2020-02-23 21:48:40 följande:

Jag ser inget alls tyvärr. Jag skulle nog råda dig att försöka ta det lite lugnt. Gör sådant du mår bra av och ta hand om dig själv. Ingen mår bra av att stressa upp sig över något som inte går att påverka. Är du gravid kommer det visa sig närmare bim :) <3 

Kram från en som gjort samma som dig i flera månader .. 

Nej jag förstod det. :(

man greppar efter halmstrån bara. Försöker att inte tänka så mycket som alla säger och att man "lättare blir gravid då" men det är tufft att gå igenom 2 missfall efter varandra.. :(

jag vet inte hur jag ska hantera det här med att ta det lugnt när man ser andra lyckas bli gravida... jag längtar så!
  • VickyM

Hej! Har inte planerat att bli gravid men misstänker det.. bim 2 mars. Har ont i nedre delen av magen (det typ drar och rycker i livmodern!) illamående och trött.. Känns som att något händer i kroppen!

• Malllin

Hoppar in här då min mens kom även fast den var tre dagar sen.

Någon mer som varit med om att mensen börjat bli lite annorlunda ibland? Jag har alltid haft punktlig mens men nu i januari slutade den två dagar tidigare än vanligt och var nu Tre dagar sen. Undrar varför.

Hoppas det blir vår månad nu i mars <3

Äl 5/3 och bim 18/3.

• Louiseo
    Undrandee skrev 2020-02-23 22:39:22 följande:
    Nej jag förstod det. :(

man greppar efter halmstrån bara. Försöker att inte tänka så mycket som alla säger och att man "lättare blir gravid då" men det är tufft att gå igenom 2 missfall efter varandra.. :(

jag vet inte hur jag ska hantera det här med att ta det lugnt när man ser andra lyckas bli gravida... jag längtar så!
    Jag förstår dig verkligen. Jag fick ett tidigt missfall i december. Vi har snart försökt i ett år. Det enda alla säger till mig är att det kommer lösa sig och typ "det kommer när det är rätt i livet" eller "det psykiska påverkar". Har så svårt att ta det för i livet kan det inte bli bättre än just nu. Vi väntar på att vårt hus ska byggas klart, vi är färdigutbildade, har fast jobb med bra inkomster. Så vad väntar det där jävla ödet på liksom? Och ja, psyket blir såklart påverkat av det här men hur fan gör jag att det INTE påverkar då? För man kan ju inte stänga av känslorna. Det är skittufft att se andra bli gravida. En kompis till mig blev gravid fast hon åt p-piller, känns som ett hån för en annan ... Man förväntas liksom vara lika glad och positiv, bli lika glad för andras graviditeter, fixa baby showers osv fast innerst inne vill man bara dra något stort över sig. Det suger verkligen ibland. Så jag vet vad du menar :( Jag har nästan tröttnat .. vi gör vad vi kan .. vad mer ska man göra? Jag har nästan ställt in mig på att det blir ett samtal om fertilitetsutredning i april/maj för då har vårat år passerat .. 

Jag försöker verkligen leva på som vanligt och göra sånt jag tycker är roligt och tänka att det andra löser sig. Men visst tusan är det svårt och ja .. man greppar efter halmstrån som du säger. 

All styrka till oss alla som kämpar <3 

Och en bra sak jag hörde i en podd. Vi som är ofrivilligt barnlösa (eller åtminstone försökt i flera månader) MÅSTE INGENTING. Det ÄR OKEJ att inte springa till en kompis som fått bebis, det är okej att stå över baby showers om man känner för det, det är okej att välja stunder då det passar eller inte passar att vara i situationer där det ingår bebis. Kom ihåg det alla som kämpar <3 I det här får man vara egoistisk. 
  • Marshalll

Jag förstår ju verkligen att de är tufft när man försökt flera gånger att få bebis och ingenting händer.

Men hur berättar man för en sån vän att man är gravid, på ett bra sätt? Jag har en vän som gått igenom hela IVF resan med sitt barn. Hon har stängt ut så många av sina vänner (pga av graviditeter) och har väldigt svårt att prata om de utan att ta illa vid sig. Tycker de är så svårt, jag försöker finnas där, passar mig noga hur jag uttrycker mig nu förtiden. Men allt har blivit så stelt, och vet inte hur vi ska berätta om våran ev graviditet utan att missta henne.. För jag vet att hon kommer inte bli glad och stänga ut oss ännu mer.

• Mammaresan

Här blir det nog nytt BIM snart alla! Fast i slutet av mars för min del (istället för i början). Negativa test och BIM blev tidigarelagd för egen del till februari den här omgången då jag hade tidig ägglossning. Fick negativt gravtest nu på ÄL+15 (känsliga test) så vet med mig att gravid är jag inte. Nu är det bara att vänta in mens och se vart nya BIM landar. Jobbigt..! Men bara att traggla på antar jag. *suck*

Svar på tråden BIM mars 2020