• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Undrandee
    Louiseo skrev 2020-02-24 18:18:25 följande:

Hade du fastställt äl innan idag då?? Min kommer runt dag 20 så för min del är det inte alls konstigt :P 

Vet att vissa får positivt äl-test när de är gravida men då borde det definitivt bli ett positivt gravtest om du testar tänker jag .. annars har du helt enkelt äl nu :) 

Tjohoo! Antar jag har ÄL då nu :)

kom fram till att förra månaden hade jag fullt utslag på CD 18/19 så det stämmer nog då.

Får väl ligga ikväll då antar jag så har jag maxat mina chanser denna månad så gott jag kan :)
  • Freya18

Hej! Hoppar in här jag med! :)

Tänkte egentligen ta paus nu för att få ordning på mina mellanblödningar. Min gynläkare vill att jag testar Primolut-Nor i 3 månader som kan hjälpa mot blödningarna.

Men så tänkte jag att äh, vi testar en gång till innan jag börjar med mediciner. Vill ju egentligen inte ta dom för man ska ju inte (eller kan?) bli gravid under behandlingen. 3 månader är en väääldigt lång tid när man så gärna vill bli gravid NU. Min gynläkare sa att det kan finnas goda chanser för lyckad graviditet direkt efter behandlingen. Så det lät ju bra!

Har aldrig testat naturläkemedel eller liknande för att bli gravid fast jag har svårt med att lyckas plussa. Men idag när jag var till apoteket så såg jag flaskan med Bisolvon och köpte den helt spontant. Har tagit en slurk redan. :) Och jag som är så anti sånt, men har läst så många trådar om kvinnor som har tagit det och blivit gravida. Så nu testar jag också en omgång! Eller ja, några dagar iaf för ägglossning är nu i dagarna.

Nån annan som har erfarenhet av Bisolvon?

• Staus
    Freya18 skrev 2020-02-24 19:30:31 följande:

Tänkte egentligen ta paus nu för att få ordning på mina mellanblödningar. Min gynläkare vill att jag testar Primolut-Nor i 3 månader som kan hjälpa mot blödningarna.

Men så tänkte jag att äh, vi testar en gång till innan jag börjar med mediciner. Vill ju egentligen inte ta dom för man ska ju inte (eller kan?) bli gravid under behandlingen. 3 månader är en väääldigt lång tid när man så gärna vill bli gravid NU. Min gynläkare sa att det kan finnas goda chanser för lyckad graviditet direkt efter behandlingen. Så det lät ju bra!

Har aldrig testat naturläkemedel eller liknande för att bli gravid fast jag har svårt med att lyckas plussa. Men idag när jag var till apoteket så såg jag flaskan med Bisolvon och köpte den helt spontant. Har tagit en slurk redan. :) Och jag som är så anti sånt, men har läst så många trådar om kvinnor som har tagit det och blivit gravida. Så nu testar jag också en omgång! Eller ja, några dagar iaf för ägglossning är nu i dagarna.

Jag fick en annan medicin för mellanblödningar som inte påverkade planering av graviditet. Ska försöka hitta vad namnet var på den medicinen.

Sen så testar jag bisolvon vid detta försök fast man känner sig lite knäpp som gör det.
  • Louiseo
    Freya18 skrev 2020-02-24 19:30:31 följande:

Jag testar också bisolvon denna månad .. och progesteronkräm .. :P får se hur det går. Försök 10 här så känner att jag inte har något att förlora iaf :)

Får jag fråga om dina mellanblödningar, har du inte regelbunden mens och ägglossning då? :) 

Jag har problem med blödningar men är regelbunden i övrigt. Börjar ändå fundera på om blödningarna kan påverka chansen att bli gravid. 
  • Freya18
    Staus skrev 2020-02-24 20:09:17 följande:

Tranexamsyra heter medicinen.

Tack för infot! Ska kika upp det.

Angående Bisolvon så har jag disskuterat det med maken förut och han är rätt så skeptisk mot hela grejen. Men jag tror ändå att det stämmer att många kvinnor blir lättare gravida när dom använder det. Nu har ju inte jag problem med tröga flytningar, snarare tvärtom, så Bisolvon kanske till och med försämra mina chanser om flytningarna blir alldeles för vattniga. Men jag testar ändå. Vad har jag att förlora liksom.

Det roliga är att till och med skeptiska maken tog en slurk Bisolvon ikväll. Haha. Förklarade att jag har läst måånga trådar där männen också har tagit det och det finns teorier om att sädesvätskan blir bättre för simmarna. Nåt sånt. Haha ;)
  • Staus

Har redan sedan typ 4-5 dagar ömma bröst. Och känner att jag verkligen inte blir gravid denna gång heller. Tänker att om man redan nu får symtom på pms så är det kört liksom. Jag får varannan äggstock ömma bröst. Den andra äggstocken ger nästan ingen pms alls. Jaja.... mer än en vecka kvar till BIM så det är bäst att vara strunta i tecken och fokus på jobb typ.

• Freya18
    Louiseo skrev 2020-02-24 23:27:04 följande:

Jag testar också bisolvon denna månad .. och progesteronkräm .. :P får se hur det går. Försök 10 här så känner att jag inte har något att förlora iaf :)

Får jag fråga om dina mellanblödningar, har du inte regelbunden mens och ägglossning då? :) 

Jag har problem med blödningar men är regelbunden i övrigt. Börjar ändå fundera på om blödningarna kan påverka chansen att bli gravid. 

Jag har regelbunden mens och ägglossning. Men blöder väldigt ofta. Lite, men ofta. Det liksom sipprar färskt blod typ jämt och läkarna vet inte varför.

Men dagarna innan ägglossning är jag alltid blödningsfri, men sen kör det igång igen. Vet inte om det påverkar miljön för spermierna och ägget? Känns inte så värst bra iaf.
  • Louiseo
    Freya18 skrev 2020-02-25 11:56:32 följande:
    Jag har regelbunden mens och ägglossning. Men blöder väldigt ofta. Lite, men ofta. Det liksom sipprar färskt blod typ jämt och läkarna vet inte varför.

Men dagarna innan ägglossning är jag alltid blödningsfri, men sen kör det igång igen. Vet inte om det påverkar miljön för spermierna och ägget? Känns inte så värst bra iaf.
    Okej men det låter väldigt likt mig. Jag småblöder lite hela tiden med men har regelbunden ägglossning och mens. Under själva ägglossningen är det lugnare men innan blöder jag och även lite efter. Jag kan börja blöda mer, ganska mycket, när jag har sex och det är mindre kul. Har tagit upp detta med barnmorskor och gynekologer på olika mottagningar men de säger bara att de inte vet varför. När jag åt p-piller sa de att så borde det inte vara pga hormonerna. Jag har släppt det för det mesta men nu när man inte blivit gravid på snart ett år börjar man ju undra om det kan påverka. Har läkarna sagt något om det till dig? om de tror att det påverkar chanserna till graviditet? 
  • trollkvinna123

Ni som använder ÄL test, brukar era test oxå gå lite upp ner innan ni får positivt? Eller blir det som en stegring från start? :) tycker det är så frustrerande när det går upp lite och man tänker att snart är det på g och sen dagen efter är det svagt igen.

Svar på tråden BIM mars 2020