• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • chariots

Hoppar in här med er tjejer!

Pcos så har fått hjälp att få fram mensblödning och idag påbörjade jag en letrozol kur som jag ska äta nu från mensdag 3 och 5 dagar framåt så BIM runt 22-23/3, vårt första försök med ägglossningsstimulerande och sambons första barn :)

• angel-1990

Hej jag hoppar in här ja med. Tog ut min p stav den 18/2 och började testa med äl stickor dagen efter. Dagens test var nästan positivt då teststrecket var något ljusare. Min bim skulle jag tro blir kring 10-12 mars. Detta är barn nr 2 som jag och sambon försöker få :D

Bifogar dagens äl test med :)

• Undrandee

Alltså va f*n?! Tog detta ÄL test nyss... hur hade ni tolkat det?! Jag fattar det är positivt, men kommer ÄL hända idag eller imorgon skulle ni säga? Är alltså på CD 21! Trodde jag redan ägglossat ju

• Fnattilur

Positivt ÄL-test idag, alltså ÄL imorgon och maken åkte i morse. Lika som förra månaden då.. men hade kunnat vara värre! Nu finns iaf en liiiten chans så jag får vara nöjd med det. :)

Har dock ett kommande jätteproblem v 11 när jag har BIM. Då ska vi bo i stuga med mina föräldrar och svärmor. Hur i hela friden ska jag ta mig ur att jag inte vill dricka vin utan att de misstänker något? Speciellt svärmor kommer att lägga ihop två och två. Har redan ätit tre middagar med henne där jag slingrat mig ur. ;)

• Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-24 11:07:21 följande:

Alltså va f*n?! Tog detta ÄL test nyss... hur hade ni tolkat det?! Jag fattar det är positivt, men kommer ÄL hända idag eller imorgon skulle ni säga? Är alltså på CD 21! Trodde jag redan ägglossat ju

Alltifrån 12-48 timmar kan ägglossning ske efter ett positivt test, på mig släpper ägget ganska fort efter jag fått stegring och tar knappt en dag.

• Undrandee

[quote=80244769][quote-nick]Leah56 skrev 2020-02-24 11:40:19 följande:[/quote-nick][/quote]

Ok. Så sex ikväll är det mest optimala då? Mannen åker bort inatt och blir borta tills helgen..

Känner dock inga ÄL symtom, testade mer av en slump nu på förmiddagen

• Mammaresan

Fast hae du redan haft en fastställd stegring med ÄL-test? En fast gubbe?
  • Louiseo

Hade du fastställt äl innan idag då?? Min kommer runt dag 20 så för min del är det inte alls konstigt :P 

Vet att vissa får positivt äl-test när de är gravida men då borde det definitivt bli ett positivt gravtest om du testar tänker jag .. annars har du helt enkelt äl nu :) 

• Louiseo
    Marshalll skrev 2020-02-24 05:57:25 följande:

Jag förstår ju verkligen att de är tufft när man försökt flera gånger att få bebis och ingenting händer.

Men hur berättar man för en sån vän att man är gravid, på ett bra sätt? Jag har en vän som gått igenom hela IVF resan med sitt barn. Hon har stängt ut så många av sina vänner (pga av graviditeter) och har väldigt svårt att prata om de utan att ta illa vid sig. Tycker de är så svårt, jag försöker finnas där, passar mig noga hur jag uttrycker mig nu förtiden. Men allt har blivit så stelt, och vet inte hur vi ska berätta om våran ev graviditet utan att missta henne.. För jag vet att hon kommer inte bli glad och stänga ut oss ännu mer.

Hela grejen blir ju så lurig :( Det är skitsvårt för båda parter. Min syster blev gravid efter 2 år inklusive ett sent missfall och under den tiden började vi försöka och min värsta tänkbara situation hade varit om jag blev gravid och inte hon. För hur skulle jag säga det? Nu blev hon gravid och jag är fortfarande inte det så det "löste sig ju". Annars har jag inga som det har blivit så med som du beskriver utan nu är jag själv den som vännerna är "försiktig" med. Jag tror att det bästa är att vara ärlig med hur man känner. Att du kanske säger till henne att du inte vet hur du ska vara men att du verkligen finns där och vill göra vad du kan för att vara en bra vän. Jag vet inte hur din vän är men jag har sagt till mina vänner att jag vill att de frågar mig hur det går och hur jag har det. Vi är liksom öppna och det känns bra. Men som svar på din fråga så tror jag bara att du måste berätta om det blir så att du blir gravid. Jag hade tagit åt mig mer om vänner höll undan sådan för min skull. 

Om hon stänger dig ute den dagen, ge henne tid. Förhoppningsvis hittar ni tillbaka när hennes sår läkt <3 Det är vad jag tror iaf <3 
  • Undrandee
    Mammaresan skrev 2020-02-24 12:12:14 följande:

Fast hae du redan haft en fastställd stegring med ÄL-test? En fast gubbe?

Har det testet man bara får antingen rund ring eller glad gubbe. Ingen blinkande som man kan ha också
Svar på tråden BIM mars 2020