• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Anonym (På't igen)
    Hae90 skrev 2020-03-08 09:18:06 följande:
    Okej, hoppas det går vägen snart då! Detta är första försöket. Men det är som är mest irriterande att mensen inte är regelbunden..
    Ok! Ja har man oregelbunden mens är det minsann inte lätt, men om man börjar med regelbundet sex varannan dag strax efter att mensen slutar och i ca två veckor så prickar man ju in äl oavsett när den händer :)

Vi fick första barnet på första försöket men min äl är helt opålitlig så det är antagligen det som varit största felet, och att vi haft sex på fel dagar så klart mest.
  • Undrandee
    Maily skrev 2020-03-07 20:44:42 följande:

Stackars, jag vet hur det känns :/ Fick också neg när jag testade idag och det visste jag ju skulle bli men känns ändå jobbigt. Hur kommer det sig att du har så lång follikelfas? Hur lång är din menscykel totalt? 

Vet ej. mina cyklar är mellan 29-32 dagar. Tror det vart lång follikelfas efter mitt senaste missfall. Är det något jag bör kolla upp tro?
  • Hae90
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-08 10:44:32 följande:

Ok! Ja har man oregelbunden mens är det minsann inte lätt, men om man börjar med regelbundet sex varannan dag strax efter att mensen slutar och i ca två veckor så prickar man ju in äl oavsett när den händer :)

Vi fick första barnet på första försöket men min äl är helt opålitlig så det är antagligen det som varit största felet, och att vi haft sex på fel dagar så klart mest.

Nej precis.. :) vi får hålla tummarna för april istället!
  • Anonym (Millis)

Ååhåå. Jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att testa i en hel vecka till. Känns som en hel evighet och man går ju runt och är glad för att möjligheten finns. Vill bara veta ????

• Staus

Hög temp. efter mens och ingen känsla av feber. När går tempen ner till "normal" nivå igen?

• Freya18
    Anonym (Millis) skrev 2020-03-08 14:06:16 följande:

Ååhåå. Jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att testa i en hel vecka till. Känns som en hel evighet och man går ju runt och är glad för att möjligheten finns. Vill bara veta ????

Tiden mellan ägglossning och mens är verkligen superjobbig! Egentligen är det inte så många dagar, men känns som ett sekel ibland.

Jag har inte köpt hem tester denna gång. Ska försöka hålla mig till torsdag eller fredag nästa vecka.
  • Anonym (Marie)

Är på BiM +2 , inga mens inga tecken på graviditet heller. Har aldrig haft sena mens, menscykeln ligger på 25-26 dagar. Testet visar negativ, kan jag vara gravid frtf? Har bara konstans ryggvärk

• JZäta

Hoppar gärna in här. Bim typ 17e mars! Evig väntan.

Känner inte så mycket. Sticker o molande värk i livmodern ibland från ingenstanns när jag inte tänker på det.

Första försöket!

• Melanes
    Freya18 skrev 2020-03-08 19:31:08 följande:

Tiden mellan ägglossning och mens är verkligen superjobbig! Egentligen är det inte så många dagar, men känns som ett sekel ibland.

Jag har inte köpt hem tester denna gång. Ska försöka hålla mig till torsdag eller fredag nästa vecka.

Det är verkligen psykiskt påfrestande... kunde inte hålla mig från att testa idag men fick bara ett streck på vanliga RFSU. Har BIM den 13/3 så vet inte varför jag testar så tidigt med vanliga stickor. Vill så gärna ha ett plus <3
  • Anonym (På't igen)

CD 36... Negativt test imorse, igen. Tog både för graviditet och ägglossning. Har fått ömma bröstvårtor nu också förutom de andra "symptomen". Min man säger att jag ska lita på min kropp men jag tror den ljuger för mig x) Testerna säger ju fortfarande att jag inte är gravid. Har fått telefontid med privat gyn idag på fm och ska ställa oss i kö för utredning.

Svar på tråden BIM mars 2020