• Mammaresan

BIM mars 2020

Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

När har ni BIM? :)

• Svar på tråden BIM mars 2020
  • Anonym (På't igen)

CD 35. Har accepterat att jag tydligen inte kommer få någon mens alls denna månad, för första gången någonsin. Noll tecken på kommande mens. Imorgon bitti kommer jag att göra både grav.test och äl-test, antingen plussar jag sent eller så har mensen hoppat över så jag måste ha koll på nästa äl istället. Sicket gissel... Och så ska jag ringa gyn för att ansöka om en utredning.

• Hae90
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-08 08:24:49 följande:

CD 35. Har accepterat att jag tydligen inte kommer få någon mens alls denna månad, för första gången någonsin. Noll tecken på kommande mens. Imorgon bitti kommer jag att göra både grav.test och äl-test, antingen plussar jag sent eller så har mensen hoppat över så jag måste ha koll på nästa äl istället. Sicket gissel... Och så ska jag ringa gyn för att ansöka om en utredning.

Min mens är också sen.. men har du haft några symtom som att mensen ska komma? Jag har tagit test som är negativa, men mensvärk och uppblåst men ingen mens i sikten.
  • Anonym (På't igen)
    Hae90 skrev 2020-03-08 08:29:17 följande:
    Min mens är också sen.. men har du haft några symtom som att mensen ska komma? Jag har tagit test som är negativa, men mensvärk och uppblåst men ingen mens i sikten.
    Ja, eller nja. Lite molande värk, men inte på samma sätt som jag är van. Om jag har känningar är det i "hela" magen mitt fram, som ett moln kan man säga, men de här smärtorna har varit mot äggstockarna, mest vänster.

Har acne sedan ca en vecka tillbaka, vilket jag annars har kanske någon enstaka dag bara. Har haft migrän, vilket är ett typiskt tecken för mig, jag har i princip bara migrän inför mens och då kommer den ett par dagar efter. Har känt mig lite uppsvullen runt magen också. Har problem med ett par kotor sedan ett dubbelt diskbråck som krånglar (opererat för många år sedan nu), vilket också är lite av ett tecken på mens för min del.
  • Anonym (På't igen)

Jo, någon enstaka smärta mitt fram, men fortfarande inte det där "molnet" utan mer som en kortvarig skarp smärta, väldigt liten och bara någon sekund.

• Bäbävitalamm
    MeAndMyself skrev 2020-03-07 22:59:11 följande:

Är det någon här som använt/använder sig av babyplan ägglossningstest (stickor)?

I så fall undrar jag om ni alltid får ett streck på dessa även när det inte är ägglossningsdagen?

Om ert streck alltid är där men bara blir bredare när ägglossning sker?

eller om det är helt blankt när ägglossning inte sker?

Jag vet inte riktigt hur jag ska läsa av dessa då andra märken nästan varit blanka för mig istället men har ett streck hela tiden på dessa.

Hoppas ni förstår min beskrivning..

Jag får alltid ett svagt streck och vid ägglossning så är strecket starkare än kontrollstrecket :)
  • Hae90
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-08 08:35:13 följande:

Ja, eller nja. Lite molande värk, men inte på samma sätt som jag är van. Om jag har känningar är det i "hela" magen mitt fram, som ett moln kan man säga, men de här smärtorna har varit mot äggstockarna, mest vänster.

Har acne sedan ca en vecka tillbaka, vilket jag annars har kanske någon enstaka dag bara. Har haft migrän, vilket är ett typiskt tecken för mig, jag har i princip bara migrän inför mens och då kommer den ett par dagar efter. Har känt mig lite uppsvullen runt magen också. Har problem med ett par kotor sedan ett dubbelt diskbråck som krånglar (opererat för många år sedan nu), vilket också är lite av ett tecken på mens för min del.

Åh okej.. vilket försök är ni på? :/
  • Anonym (På't igen)
    Hae90 skrev 2020-03-08 09:00:21 följande:
    Om jag räknat rätt är det fjärde nu.
  • Anonym (På't igen)
    Hae90 skrev 2020-03-08 09:00:21 följande:
    Ni då?
  • Hae90
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-08 09:02:29 följande:

Ni då?

Okej, hoppas det går vägen snart då! Detta är första försöket. Men det är som är mest irriterande att mensen inte är regelbunden..
  • Kickz
    Undrandee skrev 2020-03-07 20:16:14 följande:

Min mens kom precis nu. Lite ledsen just nu även om jag hade det på känn. :(

Långt till nästa ÄL nu, 23 dagar cirka.

Detta blir försök nr 4

blir till att gråta ut ikväll...

Min mens kom idag! Men jag kände mest att det var skönt, för jag visste att den skulle komma då jag testat negativt, får börja planera nästa försök nu istället!
Svar på tråden BIM mars 2020