• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Strangeness
    Lizzie09 skrev 2020-05-16 13:26:08 följande:

Äl+ 3-4 idag och har såååån molvärk i livmodern och ut i ljumskarna! Aldrig varit med om detta efter äl. Kan ju hoppas att det är positiv värk!

Spännande!!
    Verkligen, vi hoppas!

Jag är också på ÄL+4 men känner absolut ingenting. Så olika det är. Bim runt 25e..
  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-05-16 13:40:40 följande:

Nu kom mensen, 11 dagar sent... blev inget denna månad heller då =(

Men ändå skönt så du vet var du befinner dig! Hoppas det blir en fin cykel med bra äl för dig nu!!
  • Undrandee
    Nykär15 skrev 2020-05-16 14:48:36 följande:

Men ändå skönt så du vet var du befinner dig! Hoppas det blir en fin cykel med bra äl för dig nu!!

Jo synd bara att jag inte hann få min progesteronkräm; fast den kanske man börjar med senare, någon som vet? Vart osäker nu, kommer min ÄL att flytta på sig nu tro? Har börjat ta bidrottninggele nu också i hopp om bättre/starkare ÄL.

Fy vad jag längtar efter en liten nu! Vet inte varför jag har känslan av att jag aldrig mer kommer plussa?! Kanske för att helt plötsligt tar det tid att bli gravid =(
  • Cykelstöld

Tack alla så mycket för gratulationer. Jag och mannen är båda inte där än, jag är fortfarande helt inställd på att testet jävlas med mig och att det inte var ett riktigt plus. Ska testa igen imorgon eller senare idag igen...

Jag håller verkligen tummarna för alla andra nu, lycka till!!

• Nykär15
    Undrandee skrev 2020-05-16 14:57:15 följande:

Jo synd bara att jag inte hann få min progesteronkräm; fast den kanske man börjar med senare, någon som vet? Vart osäker nu, kommer min ÄL att flytta på sig nu tro? Har börjat ta bidrottninggele nu också i hopp om bättre/starkare ÄL.

Fy vad jag längtar efter en liten nu! Vet inte varför jag har känslan av att jag aldrig mer kommer plussa?! Kanske för att helt plötsligt tar det tid att bli gravid =(

Jag tar bara progesteron EFTER äl, hört vissa säga före men skulle själv inte göra det förrän man vet äl garanterat är över. Hoppas bidrottninggelé är bra då!

Ja när det tar tid känns det sjukt hopplöst i början, sen blir man tyvärr van :(
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-05-16 14:57:15 följande:

När jag kontaktade moodmama ang krånglig ÄL så blev jag rekommenderad den svaga krämen (20) och att jag skulle börja med den dag 7 i cykeln och sen använda den varje dag i 10 dagar för att sedan låta kroppen sköta sitt :)
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-05-16 17:40:32 följande:

När jag kontaktade moodmama ang krånglig ÄL så blev jag rekommenderad den svaga krämen (20) och att jag skulle börja med den dag 7 i cykeln och sen använda den varje dag i 10 dagar för att sedan låta kroppen sköta sitt :)

Ok. Kanske får bli nästa cykel då om inte krämen hinner komma.
  • MsPinnipeds
    Cheneyney skrev 2020-05-14 10:07:34 följande:
    En bra idé, för det kommer ske! :D

Haha ojdå, hoppas iaf att den inte dyker upp oavsett! 13e gången gilt liksom! Aldrig testat rosenrot, men folk verkar ha väldigt varierande resultat av det så tror inte jag vågar.

Smart ändå, jag har massor med test hemma, blir så himla mycket svårare att hålla sig då. Bättre att ha 1 åt gången.

Åh, jag tänker exakt samma! Man typ planerar inte in vad som helst för att man tänker att man ändå ska bli gravid. Nu lär det ju dessutom inte gå att resa på ett tag heller.

Jag har hittat ett jobb med 1 års betald förutbildning som jag vill söka. Men gör inte det för jag tänker att vi ska ju ändå få barn snart, bättre att stanna på det säkra jag har och byta efter. Men ja, nu så här 1,5 år senare kunde jag bytt för länge sen, haha.

Usch, ja det hoppas jag med, helst hoppas jag såklart vi sätter det på nästa försök och slipper utredning och allt sånt, men men, vi får se :)

ÄL är nästa fredag(ca) , så nu börjar man tagga till igen. Säger inte till sambon när exakt när jag har det, säger bara att så, nästa vecka blir det ligga av xD

Nu närmar sig bim med stormsteg för dig!

Hehe så dumma saker man har för sig när man vill bli gravid :D Men rosenrot kommer jag aldrig att prova igen. 

Jag har märkt att har man inga test hemma så finns det en risk att man ger sig på ÄL-testerna, inte för att de kan tala om att man är gravid... Men har man för många test hemma så blir det "Ja men jag har ju så många så ett gör ju inget"

Åhh jag håller tummarna för er här nästa helg! :) 

Haha, jag säger till både i god tid innan och när jag får positivt ÄL-test. xD 

Åhh ja! Men min temp sjönk drastiskt igår så nu är mensen på ingång, frågan är om man får lyxen att den kommer idag

• 123fjäril

Hejhej

Här är jag på Äl + 7 (tror jag ev +6)

Lite molvärk lyckades få till mys med mannen vid positivt äl test + 2 dagar efter

Spännande att se om det lyckats

Försök nr 3 denna rundan men under 6 månader då jag har väldigt långt mellan cyklerna och ofta ingen alls