• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-18 16:38:04 följande:

Nu kom min mens... två dagar sen. Jävla taskig kropp alltså. Ja jag börjar inse att kroppen gör lite som den vill nu när man själv vill ha barn... Men ja, jag går vidare i junitråden! 

Nää, gud vad lurigt av kroppen. Vi ses i junitråden <3 Jag köpte rosenrot idag ändå, kunde inte låta bli!
  • Emmethhh

Är idag på ÄL+5 och fick ikväll mensvärk? Kommer mensen för tidigt denna månaden eller är det eventuella ägget som fäster sig?

• Tvillingarna14
    Emmethhh skrev 2020-05-18 20:47:54 följande:

Är idag på ÄL+5 och fick ikväll mensvärk? Kommer mensen för tidigt denna månaden eller är det eventuella ägget som fäster sig?

Låter lite tidigt för mensvärk enligt min mening. Iaf om mensen brukar vara regelbunden. Vi får hoppas att det är ägget som fäst sig. Håller tummarna.

• emmsenj

Imorgon kommer jag vara på BIM +2 och har fortfarande inte fått min mens. Har dock haft spottings i varierande styrka (men verkligen inte som mens). Testade negativt igen på gravtest imorse, det var totalt blank (tog det dock vid 4 inatt).

Kruxet är att jag tar progesteronkräm och vet inte om jag ska fortsätta ta det eller ej? ?Blockar? jag mensen från att komma? Eller kan jag vara gravid ändå? Har ingen känsla av det sistnämnda.

• amandakollb
    emmsenj skrev 2020-05-18 21:13:30 följande:

Imorgon kommer jag vara på BIM +2 och har fortfarande inte fått min mens. Har dock haft spottings i varierande styrka (men verkligen inte som mens). Testade negativt igen på gravtest imorse, det var totalt blank (tog det dock vid 4 inatt).

Kruxet är att jag tar progesteronkräm och vet inte om jag ska fortsätta ta det eller ej? ?Blockar? jag mensen från att komma? Eller kan jag vara gravid ändå? Har ingen känsla av det sistnämnda.

Som jag förstått det kan progesteronkräm/lutinus absolut skjuta upp mensen. Har läst att man ska sluta ta det på bim om man inte fått positivt gravtest så att mensen kan komma :)
  • Emm94
    Majja92 skrev 2020-04-21 22:56:13 följande:

Förstår verkligen hur jobbigt det kan vara. Det är fruktansvärt när man blir avfärdad under dom mest kritiska dagarna, vet inte hur många gånger jag gråtit mig själv till sömns på grund av detta. Jag vet att han verkligen gör sitt yttersta och det blir faktiskt bättre och bättre! Vi får till den ungefär 3 gånger under som gröna dagarna och har blivit gravid tre gånger. Det räcker ju faktiskt med att en bra simmare hittar fram <3 Ge inte upp fina du! Det kommer va värt det i slutändan, vissa dagar är bara tuffare än andra men det kommer va bortglömt när du väl fått ditt pluss på stickan!

Satsa på att få till det när du får positivt ägglossningstest och gärna dagen efter så har ni goda chanser! :)

Ventilera här så mycket du vill!! <3

Har inte varit aktiv i denna tråd, men började läsa idag. Jag måste bara säga detta; du är en fin människa Majja92. Vilken respons och stöttning <3
  • 123fjäril

Alltså så svårt det här är på Äl +8-9, negativ test imorse men mår verkligen inte bra, molvärk i nedre delen av magen, trött och känner mig inte som vanligt hoppas såklart att det beror på + som bara inte syns ännu men annars måste jag vara sjuk och då ska man ju absolut inte jobba i nuläget...

Tempen ligger dock bara på 37,4 (höger än vanligt men inte feber), ingen hosta, snuva, halsont eller något sådant basta en stark olustkänsla

• Evi82
    Emmethhh skrev 2020-05-18 10:41:11 följande:

ÄL + 5 idag, känner absolut ingenting. Grattis till alla er som plussat!

Kul, jag är också äl + 5 idag :)
  • Nykär15
    123fjäril skrev 2020-05-18 22:46:30 följande:

Alltså så svårt det här är på Äl +8-9, negativ test imorse men mår verkligen inte bra, molvärk i nedre delen av magen, trött och känner mig inte som vanligt hoppas såklart att det beror på + som bara inte syns ännu men annars måste jag vara sjuk och då ska man ju absolut inte jobba i nuläget...

Tempen ligger dock bara på 37,4 (höger än vanligt men inte feber), ingen hosta, snuva, halsont eller något sådant basta en stark olustkänsla

Så hade jag med vid den tiden, fick mitt positiva på äl+11. Min temp ligger fortfarande närmare 38 och är inte sjuk, är v 4+3 idag <3

Håller tummarna för dig att det är samma för dig!
  • Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-05-19 06:02:47 följande:

Så hade jag med vid den tiden, fick mitt positiva på äl+11. Min temp ligger fortfarande närmare 38 och är inte sjuk, är v 4+3 idag <3

Håller tummarna för dig att det är samma för dig!

Är du med i någon grupp för gravida på fb?