• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Syrsan

Hoppar också in i den här tråden.

Bör ha BIM kring den 27/5, lite oklart då längden på menscykeln inte är helt stabil sedan förra graviditeten.

Det här är första försöket att få ett syskon, så har väl inte allt för stora förhoppningar.

• Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-05-17 03:43:55 följande:

Hehe så dumma saker man har för sig när man vill bli gravid :D Men rosenrot kommer jag aldrig att prova igen. 

Jag har märkt att har man inga test hemma så finns det en risk att man ger sig på ÄL-testerna, inte för att de kan tala om att man är gravid... Men har man för många test hemma så blir det "Ja men jag har ju så många så ett gör ju inget"

Åhh jag håller tummarna för er här nästa helg! :) 

Haha, jag säger till både i god tid innan och när jag får positivt ÄL-test. xD 

Åhh ja! Men min temp sjönk drastiskt igår så nu är mensen på ingång, frågan är om man får lyxen att den kommer idag

Eller hur, jag gick tom på svindyr zonterapi några månader. Man tar till alla möjliga medel, griper tag i vartenda halmstrå.

Jag har inga äl tester, gjorde det typ ett halvår men min cykel var så regelbunden och tyckte det blev dyrt så jag slutade. Men gravtester har jag köpt hem, några stycken, hehe...

Verkstan har redan startat, så nu blir det varannan dag hela veckan. Säger jag exakt när äl är till min partner får han prestationsångest, så då kommer han inte. Men att säga under en vecka funkar mycket bättre.

Nu är man så peppad, nu får man iaf försöka! :D heja heja!

Åh nej vad tråkigt! Hoppas den kommer igång fort isf, så ni kan ladda om batterierna och satsa på en februaribebis istället. 14e gången gilt, jag hejar på oss!! :D

När har du nästa äl?
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-17 16:57:38 följande:

Jag blir också sugen på att prova rosenrot nu haha. Är så deppig att det inte gick denna månad!

Same! Men nu börjar klassiska spottings dagen innan mens... Testade dessutom imorse, igen och det va negativt... Har du fått mens?
  • mzl93
    Fnattilur skrev 2020-05-17 17:02:47 följande:

Ja det har varit riktigt ös i den här tråden. Kul att läsa. :) Har inte skrivit så mycket själv på ett tag, har BIM 28/5 och är i första veckan efter ÄL när det inte händer så mycket. Har provat rosenrot för första gången den här cykeln (5:e försöket), så ska bli spännande att se om det har haft någon effekt.

Åh spännande!! Ser fram emot att höra om hur det gick :)
  • mzl93
    Silverpilen skrev 2020-05-17 17:16:29 följande:

Har själv också provat på rosenrot denna cykel. Hade ägglossning nu i helgen och fått till det fre, lö, sö.

Brukar ha ägglossning på cd 18. Men denna månad fick jag på cd 16 med rosenrot :)

Häftigt! Har själv saknat ÄL-flytningar och därför inte ens vetat om jag haft ägglossning. Därför jag ska prova och jag hoppas verkligen att det funkar!!!
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-18 00:09:45 följande:

Same! Men nu börjar klassiska spottings dagen innan mens... Testade dessutom imorse, igen och det va negativt... Har du fått mens?

Ja eller jag fick spottings igår, har aldrig haft det innan? Kan ens menscykel ändra sig enbart för att man försöker skaffa barn? Haha.
  • Bebis2021

Go morgon på er, har hållt mig från denna tråd senaste dagarna Då jag kände att de ända jag kunde tänka på var eventuella gravsymtom, men idag är det bim-2 om jag räknar rätt och jag kunde inte hålla mig mer, så jag tog ett test, å de va positivt minsann oj oj blev på något märkligt sätt chockad haha. Har haft av och till ända sen äl molvärk/ilningar, nu sista dagarna har jag känt mig lite som vid pms på mitt humör, lättretlig lite låg osv, men har även varit så i början av tidigare graviditeter.. Men de jag inte upplever nu (än så länge) är att jag alltid annars har fått svårt för kaffe, nu har jag inget sådant problem och ej heller illamående. Så jag blir som redan då lite orolig över att de inte blir något "riktigt plus".. Men ska nu försöka kasta bort orostankarna och glädjas åt mitt plus grattis till er andra med plus och kämpa på ni som går och väntar osv

• Steeph
    mzl93 skrev 2020-05-18 00:14:07 följande:

Häftigt! Har själv saknat ÄL-flytningar och därför inte ens vetat om jag haft ägglossning. Därför jag ska prova och jag hoppas verkligen att det funkar!!!

Jag kan också säga att förra cykeln hade jag ÄL dag 19 men kom dag 15 denna cykel tog rosenrot från första mensdagen!
  • ankan88

Hänger med här oxå. Lite oplanerat sådär(men välkommet). BIM-2.

Hängde här förra sommaren och plussade i juli men slutade i ma i september. Maken blev sjuk och det blev inga fler försök. Det här va inget försök utan mer bara oskyddat sex precis vid äl(insåg jag härom dagen) Så chansen är nog liten men hoppas kan man alltid göra.

• SessanJojjo

Hejsan!

Hoppar in här om det är okej?!

Har BIM +3, tänker åka o köpa ett test i eftermiddag.. hade tänkt vänta tills onsdag men pallar inte vänta längre hehe..

Känns som om jag är gravid men har inga direkta symtom, bara en känsla, förutom att jag hade massa molvärk hela förra veckan ????????

Hoppas på ett stort + Är sååå nervös....

Va bara tvungen o skriva av mig lite!!