• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Mikkans
    elinaxelina skrev 2020-05-11 19:43:31 följande:

Mensen är nu en vecka sen!

Och under dem här härliga 7 dagarna så har jag hunnit tagit 5 test - alla negativa, sprungit på toa som en tok då flytningarna lekt med min hjärna (fått mig att tro att dem var mens) och jag har börjat ställa in mig för en bebis fast inget test är positivt...........

Jag har aldrig "hoppat" över en mens innan. Och den har aldrig varit såhär sen. Och jag har inga tidigare erfarenheter kring en lyckad graviditet.

Det är som att jag famlar i mörkret och jag ser f*n inte ett skit :)

Ja, jag ville bara dela med mig.

Jag hoppas på en bebis. Det kommer jag tills mensen kommer :)

Ååh, så irriterande! Jag hade bim idag men ingen mens. Känns dock som den är påväg och brösten är sprängda. Testade äl+10 men det var supernegativt.. bara att vänta!
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-05-11 14:28:30 följande:

Åh nej! Så tråkigt :(

Kämpa på! Snart får ni er stjärna

Håller tummarna och tårna för att denna cykeln blir er tur!

Åh vilken härlig idé! Hoppas ni får poppa den snart och att den inte gå ut ur datum först! :D

Jo det går så sakta här! Är på ÄL+ 8 så det är 7 dagar kvar innan vi vet, men har inga symptom så har inga förhoppningar just nu.

Jag går på min jobbvecka idag så det är bara jobb, sova och äta en vecka framåt så det är skönt

Det är ju helt sjukt att ni gått så länge utan resultat! Tiden bara försvinner

Vet du hur länge till ni behöver vänta tills ni får en tid till utredning?

Ja, känns lite peppande var gång man öppnar kylen, att snart, snart så ska det bannemig vara vår tur att fira! :)

Snart så vet du! Inga tecken på mens heller? Noll symptom kan ju vara ett symptom i sig :)

Skönt att hålla sig upptagen, då är bim snart här. Kommer du testa något mot helgen eller du håller dig?

Har ni barn sen innan förresten?

Ja det är galet. Känns som ett helt liv sedan, samtidigt som det känns som igår. Nu lever man bara 2 veckor i taget och längtar bara framåt hela tiden. Känns som det varit svårt att njuta av nuet på samma sett som förr. Har som tur är alltid fullt upp med jobb, sambo och häst. Hästen betyder något otroligt mycket och har hjälpt mot att gräva ner sig totalt.

Bra fråga. Jag ringde sjukhuset i mitten på mars, och då trodde hon jag pratade med att dem skulle klara att hålla vårdgarantin t.o.m. Men det innebär ju mitten på juni, och på sommaren stänger ju dem ner vad jag förstått det som. Sen kom ju dessutom corona vilket nog bromsat ner en del.

Jag är inställd, och hoppas verkligen, på att vi kommer in till hösten. Men man vet ju såklart aldrig.
  • Mallannn

Tror jag har bim imorgon eller onsdag. Testade med ett ?testa tidigt? för 5 dagar sedan, eftermiddagsurin, men det visade inte ens en skugga av sträck. Testade även med vanligt test dagen efter på morgonen. Ingenting alls där heller. Det jag undrar är om det borde synts något på dom testen om det tagit sig? Funderar på att ta ett imorgon men kanske är onödigt då det inte var ens en snygga till sträck på de tidiga (eller kan det varit för tidigt? och att jag bara ska vänta... Så ivrig!!!

• Mikkans
    Mallannn skrev 2020-05-11 21:13:08 följande:

Tror jag har bim imorgon eller onsdag. Testade med ett ?testa tidigt? för 5 dagar sedan, eftermiddagsurin, men det visade inte ens en skugga av sträck. Testade även med vanligt test dagen efter på morgonen. Ingenting alls där heller. Det jag undrar är om det borde synts något på dom testen om det tagit sig? Funderar på att ta ett imorgon men kanske är onödigt då det inte var ens en snygga till sträck på de tidiga (eller kan det varit för tidigt? och att jag bara ska vänta... Så ivrig!!!

Behöver inte vara ute.. vänta till bim :D
  • Mallannn
    Mikkans skrev 2020-05-11 21:21:07 följande:

Behöver inte vara ute.. vänta till bim :D

Man blir ju helt galen. Trodde jag skulle vara avslappnad och tänkte att jag ska inte testa, tillslut märker man väl att mensen är försenad. Jo tjena. Vem testade redan ÄL+5? Jo jag! Hahaha så idiotiskt, snacka om att slösa test.
  • Mikkans
    Mallannn skrev 2020-05-11 21:32:31 följande:

Man blir ju helt galen. Trodde jag skulle vara avslappnad och tänkte att jag ska inte testa, tillslut märker man väl att mensen är försenad. Jo tjena. Vem testade redan ÄL+5? Jo jag! Hahaha så idiotiskt, snacka om att slösa test.

Hahah! Jag testade ÄL+7 och sen +10... sen dess onte vågat mer. Allt tyder på mens och jag vill inte slösa test typ...:/
  • mzl93
    Mallannn skrev 2020-05-11 21:32:31 följande:

Hahaha! Samma här! xD
  • Mallannn
    Mikkans skrev 2020-05-11 21:48:06 följande:

Hahah! Jag testade ÄL+7 och sen +10... sen dess onte vågat mer. Allt tyder på mens och jag vill inte slösa test typ...:/

Nej det känns onödigt. Köpte två tidiga och fem vanliga. Har två vanliga kvar.... Samtidigt så spännande att testa! Men om mensen kommer och det blir på?t igen så ska jag inte köpa en massa test som ligger hemma. Det går ju inte att hålla sig då!
  • Mallannn
    mzl93 skrev 2020-05-11 21:48:35 följande:

Hahaha! Samma här! xD

Haha skönt att man inte är ensam :b
Svar på tråden Bim Maj 2020