• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • fruitloop
    Maramba skrev 2020-05-11 14:23:29 följande:
    Åh det hade ju varit en helt underbar födelsedagspresent <3

Hoppas hoppas!

Nu under eftermiddagen har jag börjat få molvärk i magen. Haha är nog bara inbillningssjuk.

Vi försökte i flera år innan vi fick vår dotter jag så har erfarenhet av att kroppen verkligen kan spela en spratt när man går och längtar så jag litar egentligen inte på några symptom alls. Extra lustigt att dessa ?symptom? dyker upp strax efter jag tyckt mig ana nåt på ett (alldeles för tidigt egentligen) test - när jag inte känt ett dyft innan :P
    Jaa! :D <3 

Hehe, men är ju typ nu det bör börja kännas egentligen. Jag har haft molvärk sedan ägglossning, så känns som jag är väldigt skengravid, hehe. Förra graviditeten var jag konstant kissnödig från ägglossning tills jag födde, haha. Där var jag definitivt skengravid innan jag plussa ;p Dock ingen kissnödighet just nu.

Sen känner jag en som inte fick veta att hon var gravid förrän v.18, och då kom mage och alla symptom direkt! :p Så hjärnan kan spela spratt åt båda håll verkar det som. 
  • MsPinnipeds
    Strangeness skrev 2020-05-11 13:23:09 följande:

Hej googlade igår och fann denna tråd.

Jag blir knäpp på att inte riktigt få svar på mina frågor när jag googlar så tänker att jag testar här och hoppas att någon kanske kan klargöra..

Jag och min sambo vill skaffa barn.

Tog ut min pinne 30jan i år. Har oregelbunden mens. 33 år. Inga barn sen innan. Aldrig varit gravid. Min sambo har barn sedan tidigare förhållande.

Förra månaden (april) hade vi sex två dagar innan ÄL och på ÄL-dagen då jag testade positivt.

När man tar ÄL-test får man ut sina 2 mest fertila dagar vilket jag förstår är dagen innan ÄL och själva dagen?

Eller när ska man 'pricka in' rätt?

När min mens sen kom flyttades ÄL-datumet fram en dag i appen.. har vi då missat ÄL trots positiv sticka?

Är ÄL den dagen efter 2 positiva svar på stickan?

Denna månad enligt appen Flow hade jag ÄL igår men stickan sa nej (testat ända sen 6 maj).

Mkt tankar som far runt. Är så rörigt tkr jag.

Vill ju pricka rätt ?

Välkommen!

Åhh det är så svårt eftersom så många säger olika. De flesta säger väl runt ÄL både några dagar före, ÄL-dagen och några dagar efter ska vara de bästa, andra säger varannan dag från mensens slut i 2-3 veckor.

Jag vet dem som lyckas med båda metoderna.

Får jag fråga hur oregelbunden din cykel är?

Det kluriga med ÄL-test är att man kan missa sin ÄL så lätt, men sen kan man få positivt utan att släppa ett ägg med.

Vilka ÄL-test använder du?

Tempar du?

Hur ser ditt sekret ut där nere?

När man får positivt på stickan så säger de att ägget släpper 24-36 timmar efter det. Så får du två lika starka positiva sträck på raken så borde det vara den sista stickan man räknar från.

Hoppas det gjorde dig lite klokare
  • Strangeness
    MsPinnipeds skrev 2020-05-11 14:44:51 följande:
    Välkommen!

Åhh det är så svårt eftersom så många säger olika. De flesta säger väl runt ÄL både några dagar före, ÄL-dagen och några dagar efter ska vara de bästa, andra säger varannan dag från mensens slut i 2-3 veckor.

Jag vet dem som lyckas med båda metoderna.

Får jag fråga hur oregelbunden din cykel är?

Det kluriga med ÄL-test är att man kan missa sin ÄL så lätt, men sen kan man få positivt utan att släppa ett ägg med.

Vilka ÄL-test använder du?

Tempar du?

Hur ser ditt sekret ut där nere?

När man får positivt på stickan så säger de att ägget släpper 24-36 timmar efter det. Så får du två lika starka positiva sträck på raken så borde det vara den sista stickan man räknar från.

Hoppas det gjorde dig lite klokare
    Tack!

Eller hur, det är så många olika bud :)

Min cykel varierar från 38 dagar, hade 72 dagar (med en dags uppehåll i mensen) till 27 dagar. Denna cykel får vi se hur lång den blir.

Förra månaden använde jag ClearBlue ägglossningstest.
    Nu har jag RFSU test.

Tempar ej, kanske man ska börja göra.

Jag har som äggvita just nu, igår och i förrgår var det mer klibbigt. 

Ja, litegranna faktiskt, tack :)
    Lite snopet bara när appen ändrade ÄL-dag när mensen sen kom.

Hur räknar du ut din ÄL? Vad använder du för tester?
  • Cykelstöld
    Strangeness skrev 2020-05-11 14:54:04 följande:

Tack!

Min cykel varierar från 38 dagar, hade 72 dagar (med en dags uppehåll i mensen) till 27 dagar. Denna cykel får vi se hur lång den blir.

Nu har jag RFSU test.

Många appar bara gissar och sätter din ÄL på rent genomsnitt. Enda sättet att egentligen veta när den är är med provstickor och tempning. Om man vill köra app så skulle jag rekommendera Natural cycles. Den vet jag går på dina LH-test samt temp.
  • Cykelstöld
    Strangeness skrev 2020-05-11 14:54:04 följande:

Tack!

Nu har jag RFSU test.

Många appar bara gissar och sätter din ÄL på rent genomsnitt. Enda sättet att egentligen veta när den är är med provstickor och tempning. Om man vill köra app så skulle jag rekommendera Natural cycles. Den vet jag går på dina LH-test samt temp.
  • Cykelstöld

Jag är på ÄL +6 idag, inga känningar eller symtom än, bara ovanligt mycket flytningar. Jag har på känn att det inte tog sig dock, känns bara så :( Men det är kanske bara för att inte känt något än och jag försöker förbereda mig mentalt på nya tag. Är ju fortfarande väldigt tidigt.. Känns bara väldigt hopplöst idag.

• NiMi12
    Cykelstöld skrev 2020-05-11 16:55:50 följande:

Jag är på ÄL +6 idag, inga känningar eller symtom än, bara ovanligt mycket flytningar. Jag har på känn att det inte tog sig dock, känns bara så :( Men det är kanske bara för att inte känt något än och jag försöker förbereda mig mentalt på nya tag. Är ju fortfarande väldigt tidigt.. Känns bara väldigt hopplöst idag.

Exakt samma här, är på äl +7

Förbereder mig också på nya tag.
  • Strangeness
    Cykelstöld skrev 2020-05-11 16:49:42 följande:

Tack för tips! Ska testa :D
  • elinaxelina

Mensen är nu en vecka sen!

Och under dem här härliga 7 dagarna så har jag hunnit tagit 5 test - alla negativa, sprungit på toa som en tok då flytningarna lekt med min hjärna (fått mig att tro att dem var mens) och jag har börjat ställa in mig för en bebis fast inget test är positivt...........

Jag har aldrig "hoppat" över en mens innan. Och den har aldrig varit såhär sen. Och jag har inga tidigare erfarenheter kring en lyckad graviditet.

Det är som att jag famlar i mörkret och jag ser f*n inte ett skit :)

Ja, jag ville bara dela med mig.

Jag hoppas på en bebis. Det kommer jag tills mensen kommer :)

• Emmethhh

Måste ge cred till er alla som är så pålästa! Känner att jag ibland inte förstår någonting i dessa forum när det pratas om cdi, lutealfas, MA, MF, temp, sekret. Men jag försöker hänga med! xD

Med vänlig hälsning, Kvinna 26 som trodde hon visste allt om reproduktion

Svar på tråden Bim Maj 2020