• Fru89

BF Oktober 2021

Tråden för oss med BF oktober 2021

Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

• Svar på tråden BF Oktober 2021
  • Baconpie
    Sussna85 skrev 2021-03-18 18:02:37 följande:

Jamen vilken vändning! Mega grattis! <3

Eller hur, jag fattade ingenting. Gynekologen sa innan VUL att jag var väldigt gravid ut enligt blodprovet, och jag tänkte ?usch vad okänsligt att säga så? sen tittade hon och hittade lilla fostret supersnabbt. Otroligt! Hon sa att hon sett detta många gånger och att den andra gynekologen ej borde ha sagt att det inte var en normal graviditet så tidigt.
  • Sussna85
    Baconpie skrev 2021-03-18 18:21:32 följande:
    Eller hur, jag fattade ingenting. Gynekologen sa innan VUL att jag var väldigt gravid ut enligt blodprovet, och jag tänkte ?usch vad okänsligt att säga så? sen tittade hon och hittade lilla fostret supersnabbt. Otroligt! Hon sa att hon sett detta många gånger och att den andra gynekologen ej borde ha sagt att det inte var en normal graviditet så tidigt.
    Nej fy vilken pärs,det lilla embryot måste ju ha funnits där hela tiden men den första gynekologen såg hen inte bara? Visst blev du erbjuden cytotec då vid första vul? Usch om man skulle ha litat på den första gynekologen helt blint då Gråter
  • GrodanS77
    Baconpie skrev 2021-03-18 18:21:32 följande:

Stort grattis! Va skönt!

Det är inte första gången sånt hänt, det är därför de säger att man ska ta ett ultraljud en vecka senare. Så tidigt i graviditeten kan det vara svårt att se. Tyvärr finns det ju en del läkare som uttrycker sig lite klantigt.
  • Baconpie
    Sussna85 skrev 2021-03-18 19:56:48 följande:

Nej fy vilken pärs,det lilla embryot måste ju ha funnits där hela tiden men den första gynekologen såg hen inte bara? Visst blev du erbjuden cytotec då vid första vul? Usch om man skulle ha litat på den första gynekologen helt blint då

Jag var lite tidigare gången än beräknat, så senaste vul var i v6+6, precis på gränsen för när man kan se något enligt min nya gyn. Men den andra gyn var ganska säker i sina uttalanden och sa också att antingen tar kroppen hand om detta eller så får du medicin nästa vecka. Tack och lov ingen medicin direkt, hade jag fått det så hade jag nog tagit den pga. mått då dåligt. Fortfarande så blöder jag lite, men hon sa att det inte var något farligt eller påverkan på fostret. Borde avstanna inom någon vecka. Får ett nytt vul om 2 veckor.

Har du också fortsatt blöda?
  • Jagerika

Är i v11(10+4) och känner mig så sjukt ogravid! Har knappt några symtom alls och undrar om det verkligen är kvar en liten krabat där inne? Vi har fått se bönan i v9 så vi vet att det finns nått där inne! Men alltså jag blir orolig över att jag knappt har symtom. Ska absolut inte klaga om lillen mår bra därinne <3

• Lilant
    Sussna85 skrev 2021-03-17 07:42:56 följande:

Här går jag in i vecka 12 idag,en liten milstolpe!

Jag väger samma ännu,på morgonen iallafall ;)

Många har skrivit om att känna livmodern just före man går upp och kissar på morgonen. Jag har försökt klämt och känt jag med haha men hittar ingen.

Skönt ändå att få lätta sitt hjärta lite, jobbigt att gå och må illa och dölja det.

Fast nej du kan inte äns vara vecka 12+0 om du har bf i oktober än jag har bf 2 oktober å går inte in i vecka 12 försen på söndag så tidigast imorgon kan någoni denna grupp vara i vecka 12 alltså lördag :) så tyvärr inte en milstolpe då missfall risken går ner först 12+0 (13)
  • GrodanS77
    Lilant skrev 2021-03-19 11:48:55 följande:

Fast nej du kan inte äns vara vecka 12+0 om du har bf i oktober än jag har bf 2 oktober å går inte in i vecka 12 försen på söndag så tidigast imorgon kan någoni denna grupp vara i vecka 12 alltså lördag :) så tyvärr inte en milstolpe då missfall risken går ner först 12+0 (13)

V12 är v11+0. Inte v12+0.
  • Guldkorn123

Hej!

Har tjuvläst tråden sedan jag plussade i februari men nu känner jag mig redo att skriva lite!

Har bf 6 okt och det är tredje barnet, har två lite större barn (6 och 9år) så detta blir en efterlängtad sladdis ??

Just nu längtar jag efter KUB 31 mars för att få en bekräftelse att det verkligen finns något i magen och att allt ser bra bra!

Allt gott till er!

• GrodanS77
    Jagerika skrev 2021-03-19 10:14:36 följande:

Är i v11(10+4) och känner mig så sjukt ogravid! Har knappt några symtom alls och undrar om det verkligen är kvar en liten krabat där inne? Vi har fått se bönan i v9 så vi vet att det finns nått där inne! Men alltså jag blir orolig över att jag knappt har symtom. Ska absolut inte klaga om lillen mår bra därinne <3

Runt v10-12 går många in i en period vad som lite allmänt kallas för ?spökveckorna? när symtomen avtar. Brukar hålla i sig till v16-18 kanske. Det är en period när många mår bättre rent fysiskt. Dock kan det ju vara jobbigt mentalt om man inte har fått bekräftelse via ultraljud att nått fortfarande lever där inne. Men alltså väldigt vanligt och fullt normalt att symtomen avvaktar. Hoppas att det lugnar dig lite!
  • GrodanS77
    Guldkorn123 skrev 2021-03-19 12:48:24 följande:

Hej!

Har tjuvläst tråden sedan jag plussade i februari men nu känner jag mig redo att skriva lite!

Har bf 6 okt och det är tredje barnet, har två lite större barn (6 och 9år) så detta blir en efterlängtad sladdis ??

Just nu längtar jag efter KUB 31 mars för att få en bekräftelse att det verkligen finns något i magen och att allt ser bra bra!

Allt gott till er!

Hej och välkommen!

Det är inte så långt kvar till kub! Spännande!
Svar på tråden BF Oktober 2021