BF Oktober 2021
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tråden för oss med BF oktober 2021
Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.
Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!
Tiden går och redan vecka 18 imorgon. Har varit så nöjd över att illamåendet gett sig men det pendlar tydligen. Idag känner jag mig spyfärdig igen och det började redan i natt när jag egentligen borde sovit. Så tröttsamt så!
Men men, nu mindre än två veckor till RUL. Det är alltid nåt ????
Tack och grattis till dig med! Jag har inte gjort något KUB, men ska på RUL 4/5 och då ska vi ta reda på vad könet är :) men sambo säger hela tiden "han" åt den, jag tror dock att det är en tjej då jag mått så pass illa och fortfarande måste spy ibland trots lergigan comp. Har du/ni någon känsla om vad det är som gömmer sig i sin mage?
Skönt att ni är flera som säger att jag inte behöver vara orolig! :D
Någon av er andra i denna (grupp) som är duktiga på att gissa kön? Som skulle våga gissa på mig? Jag la upp en bild lite längre upp. Bilder från KUB. Är nu i vecka 14+6 så snart går man in i vecka 16. Var hos fysioterapeut idag och fått foglossnings bälte. Som jag börjat använda from idag. Han sa att oftast lugnar det ner sig i vecka 30, (hoppas det). För haft lite ont.. Bältet är endå skönt och ger stöd. Fick testa flera olika. Blev förvånad man fick det gratis. Trodde det skulle kosta. Vad menas med Nuben? Om bebisen har en sk nube är det en flicka då eller pojke? :) Hoppas ni alla mår bra?
Någon av er andra i denna (grupp) som är duktiga på att gissa kön? Som skulle våga gissa på mig? Jag la upp en bild lite längre upp. Bilder från KUB. Är nu i vecka 14+6 så snart går man in i vecka 16. Var hos fysioterapeut idag och fått foglossnings bälte. Som jag börjat använda from idag. Han sa att oftast lugnar det ner sig i vecka 30, (hoppas det). För haft lite ont.. Bältet är endå skönt och ger stöd. Fick testa flera olika. Blev förvånad man fick det gratis. Trodde det skulle kosta. Vad menas med Nuben? Om bebisen har en sk nube är det en flicka då eller pojke? :) Hoppas ni alla mår bra?
Håller tummarna för att det försvinner ! I min förra graviditet försvann det halvvägs typ men kom tyvärr tillbaka mot slutet.
Nubben ska vara mindre än 30 graders lutning från ryggraden om det ör en tjej, och mer än 30 om det är en kille. Din kub bild behöver vara från absolut tidigast 12+0 annars är det inte tillfärlitligt!
Tack, hoppas jag med. Detta är min andra graviditet. Den första slutade i missfall redan i v 7. Mina KUB bilder är från ca v 14, går in i v 16 nu. De är ca 2v gamla bilder. :D På KUB blev jag bakflyttad från beräknad 19 okt till beräknad 14 oktober.
Gissar ni här? Vad roligt! Går in i v 15 imorgon och är supernyfiken
Gissa gärna på min, tycker det är roligt och intressant vad andra ser.
Jag skulle också tro flicka, men nubben ser så ?tjock? ut så osäker om det verkligen är nubben? Testa att ladda upp på strictly nub theory på fb, de är proffs!